Οι καταναλωτικές τιμές των ΗΠΑ κατέγραψαν την μεγαλύτερη πτώση τους εδώ και σχεδόν έξι χρόνια το Νοέμβριο καθώς οι τιμές της βενζίνης σημείωσαν κάθετη πτώση, αλλά αυτό μάλλον δεν θα αλλάξει τις απόψεις ότι η Ομοσπονδιακή Κεντρική Τράπεζα θα αρχίσει να αυξάνει τα επιτόκια στα μέσα του 2015.
Όπως μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, to Τμήμα Εργασίας των ΗΠΑ ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή σημείωσε πτώση 0,3% τον περασμένο μήνα, παρουσιάζοντας την μεγαλύτερη πτώση από τον Δεκέμβριο του 2008, αφότου τον Οκτώβρη διατηρήθηκε σταθερός.
Στους τελευταίους 12 μήνες, ο Δείκτης αυξήθηκε το Νοέμβριο κατά 1,3%, που αποτελεί την μεγαλύτερη άνοδο από τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, μετά από αύξηση 1,7% τον προηγούμενο Οκτώβριο.
Η Γουόλ Στριτ είχε προβλέψει ότι ο Δείκτης θα σημείωνε πτώση 0,1% από τον Οκτώβριο και θα αυξανόταν κατά 1,4% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου χρόνου.
Οι πιέσεις στις τιμές έχουν αρχίσει να υποχωρούν ελαφρώς μετά από ενδείξεις μικρής αύξησης τους τον Οκτώβριο.
Εξαιρουμένων των τιμών τροφίμων και ενέργειας, ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε το Νοέμβριο 0,1%, μετά την αύξηση 0,2% τον Οκτώβριο.
Σε 12μηνη βάση, ο ΔΤΚ αυξήθηκε 1,7%, μετά την αύξηση του κατά 1,8% τον Οκτώβριο.
Στόχος της Fed είναι για πληθωρισμό 2%. Η βουτιά των τιμών του αργού πετρελαίου, η οποία υποχώρησε σε νέο χαμηλό επίπεδο πεντέμισι ετών αυτή την εβδομάδα λόγω της αύξησης στην παραγωγή σχιστόλιθου στις ΗΠΑ και την επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης, διατήρησε τον πληθωρισμό υπό έλεγχο για την ώρα.
Ενώ ο πληθωρισμός τείνει χαμηλότερα, έχει ενισχυθεί τους τελευταίους μήνες ο ρυθμός αύξησης των θέσεων εργασίας και ο ρυθμός απορρόφησης τους από την οικονομία.
Αυτό κάνει πολλούς οικονομολόγους να πιστεύουν ότι η Κεντρική Τράπεζα των ΗΠΑ θα μπορούσε να ανακοινώσει την πρόθεσή της για αύξηση των επιτοκίων στα μέσα του 2015 κατά τη διήμερη συνεδρία των αξιωματούχων της τράπεζας που αρχίζει σήμερα Τετάρτη.