Επιβολή κατ' αποκοπήν προστίμου 14,9 εκατ. ευρώ
Η Επιτροπή προσάπτει στην Ελλάδα ότι ενώ πέρασαν πέντε χρόνια από την πρώτη καταδικαστική απόφαση, οι αρμόδιες αρχές εξακολουθούν να μην εφαρμόζουν την κοινοτική νομοθεσία σχετικά με τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων.
Για το λόγο αυτό προσέφυγε για δεύτερη φορά στο Δικαστήριο εισηγούμενη παράλληλα την επιβολή κατ΄αποκοπήν πρόστιμο 14,9 εκατ. ευρώ, καθώς και ένα δεύτερο ημερήσιο πρόστιμο ύψους 72.864 ευρώ το οποίο θα αρχίσει να υπολογίζεται από την ημέρα της δεύτερης καταδίκης και για όσο διάστημα η χώρα δεν θα συμμορφώνεται.
Σύμφωνα με την απόφαση του 2009 στην Ελλάδα βρίσκονταν προσωρινά αποθηκευμένοι 600.000 τόνοι επικίνδυνων αποβλήτων, ενώ όπως αναφέρει στη χθεσινή ανακοίνωση η Κομισιόν πέντε χρόνια μετά την καταδίκη η χώρα μας εξακολουθεί να μη συμμορφώνεται με τα πρότυπα της ΕΕ.
Η δικαστική απόφαση του 2009 σημείωνε την έλλειψη σχεδίου διαχείρισης για την αντιμετώπιση των διάφορων ειδών επικίνδυνων αποβλήτων, όπως τα ιατρικά απόβλητα και οι χημικές ουσίες, τα οποία παραμένουν στο περιβάλλον για μεγάλο χρονικό διάστημα και μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο [πολυχλωριωμένα διφαινύλια (PCB)] και πολυχλωροτριφαινύλια (PCT)].
Για να συμμορφωθεί, η Ελλάδα πρέπει:
-να καταρτίσει κατάλληλο σχέδιο διαχείρισης επικίνδυνων αποβλήτων,
-να δημιουργήσει κατάλληλες εγκαταστάσεις για τη διαχείριση των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις για την αναγέννηση ελαίων, την επεξεργασία των οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους, την ανακύκλωση συσσωρευτών ή την ανάκτηση ορισμένων μετάλλων,
-να αντιμετωπίσει το ζήτημα των παλαιών αποβλήτων που έχουν αποθηκευτεί προσωρινά, έως ότου καταστεί δυνατή η αποτελεσματική διαχείρισή τους.