Ερευνητές του πανεπιστημίου Princeton υποστηρίζουν πως σε έρευνα στην οποία χρησιμοποιήθηκε ένα μοντέλο, ανάλογο με αυτό στο οποίο βασίζονται οι μελέτες γύρω από τις επιδημίες, το Facebook μέχρι το 2017 θα έχει χάσει το 80% των χρηστών του.
Το σκεπτικό είναι ότι ο τρόπος που εξελίσσονται και τελικά εκλείπουν οι επιδημίες είναι αντίστοιχος με τον τρόπο που υιοθετούνται και τελικά εγκαταλείπονται τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις τους, η πλειονότητα των χρηστών θα εγκαταλείψει το δίκτυο ανάμεσα στο 2015 και το 2017. Τη θεωρία των ερευνητών από το Princeton επιβεβαιώνουν και τα ευρήματα εταιρείας αναλύσεων, η οποία, σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, αναφέρει ότι 11 εκατομμύρια έφηβοι χρήστες έχουν εγκαταλείψει το Facebook από το 2011. Ειδικοί του χώρου εκτιμούν ότι τόσο οι έφηβοι, όσο και οι νεαροί ενήλικες έχουν βαρεθεί την κοινωνική δικτύωση και πλέον στρέφονται σε άλλες μορφές επικοινωνίας.
Παρ’ όλα αυτά η πρόβλεψη των αμερικανών επιστημόνων εκτιμά ότι ο κολοσσός της κοινωνικής δικτύωσης δεν θα προχωρήσει σε αλλαγές ή βελτιώσεις μέσα στο επόμενο διάστημα.
Αυτό που μένει τώρα να δούμε είναι αν ο ταλαντούχος και ευφάνταστος ιδρυτής Μάρκ Ζάκερμπεργκ θα προχωρήσει σε κάποιο «ρετούς» που πιθανώς να δώσει χρόνια ζωής στο πολυσυζητημένο δίκτυο.