Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Ant1
«Ο Αντώνης μας εκπλήσσει καθημερινά με τη θέληση του να ζήσει», είπε η μητέρα του μικρού Χαρά Θωμά Ανδρέου, σε παρέμβαση της στην Εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι».

Η ιστορία του μικρού Αντώνη, που πάσχει από Νωτιαία Μυϊκή Ατροφία Τύπου 1, συγκίνησε όλη την Κύπρο. Πρόκειται για μία σπάνια εκφυλιστική νόσο, με την οποία διαγνώστηκε όταν ήταν μόλις πέντε μηνών.

Για την κατάσταση της υγείας του, καθώς και για την καθημερινότητα του, μίλησε η μητέρα του μικρού στον ΑΝΤ1, λέγοντας ότι η βελτίωση του είναι συνεχής. 

Όπως σημείωσε η κ. Χαρά, ο Αντώνης άρχισε να  δυναμώνει, να μιλά και να γίνεται σιγά σιγά πιο ανεξάρτητος, ενώ κινείται με το τροχοκάθισμα στο σπίτι.  

«Με αρκετή υποστήριξη, με καθημερινή φροντίδα και με τις απαραίτητες θεραπευτικές παρεμβάσεις ο Αντώνης συνεχίζει να βελτιώνεται και ελπίζουμε στα καλύτερα τα επόμενα χρόνια», είπε συγκεκριμένα.  

Η καθημερινότητα του μικρού Αντώνη όπως είπε η μητέρα του είναι πολύ έντονη, κάνει θεραπείες αποκατάστασης, και παρακολουθείται από τους γιατρούς του Μακάριου Νοσοκομείου.

Μάλιστα από φέτος ο μικρός Αντώνης θα λαμβάνει κατ όικον εκπαίδευση για να μπορέσει να αποκτήσει και την μόρφωση που απαιτείτε στην ηλικία του. 

«Ελπίζουμε ότι του χρόνου και με τη λήξη της πανδημίας ο Αντώνης θα μπορέσει να πάει κανονικά στο σχολείο και να μεγαλώνει όπως τα υπόλοιπα παιδιά», είπε συγκεκριμένα η μητέρα του. 

Σύμφωνα με την μητέρα του, ο μικρός, παρακολουθείται μια φορά τον χρόνο στη Βοστόνη και υπάρχει μια όμορφη συνεργασία όπως είπε μεταξύ των γιατρών της Βοστόνης και τους Κύπριους γιατρούς,  ώστε το παιδί να λαμβάνει την απαραίτητη υποστήριξη που χρειάζεται για τη μέγιστη δυνατή βελτίωση της γονιδιακής θεραπείας. 

«Χρειάζεται χρόνος, υπομονή  και αρκετές θεραπείες και κάποιες παρεμβάσεις χειρουργικές που θα βοηθήσουν να πετύχουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα που προσδοκούμε», σημείωσε.   

Την ίδια ώρα, είπε ότι , είναι πολύ σημαντικό το ότι ο κόσμος αγκαλιάζει το παιδί με την πάθηση του και αντιλαμβάνεται τη βελτίωση και την εξέλιξη.

Αναφορικά με την περίπτωση της μικρής Asyas που πάσχει και αυτή με νωτιαία μυϊκή ατροφία,  η κ. Χαρά είπε ότι «μας χαροποιεί που η Κυπριακή Δημοκρατία έχει πειστεί ότι η γονιδιακή θεραπεία μπορεί να αλλάξει τη ζωή των ανθρώπων, για αυτό και έχουν προχωρήσει στη χορήγηση της θεραπείας της μικρής Asyas». 

«Εύχομαι επιμονή, υπομονή, ανεξάντλητη δύναμη στους ανθρώπους που υποστηρίζουν τους ασθενείς , για να μπορέσουν οι συνάνθρωποι μας να αποκτήσουν την ποιότητα ζωής που τους αξίζει», είπε καταληκτικά η κ. Χαρά.