Επανέρχεται το κυνήγι με γεράκια. Την χρησιμοποίηση γερακιών και άλλων αρπακτικών πτηνών, στο κυνήγι, με νομοθετική όμως ρύθμιση, και με στόχο τον περιορισμό του πληθυσμού της φάσσας στο αστικό περιβάλλον, εισηγείται η Υπηρεσία Θήρας.
Όπως ανέφερε ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Παντελής Χατζηγέρου, ενώπιον της Επιτροπής Γεωργίας της Βουλής, η μεγάλη αύξηση του πληθυσμού φάσσας σε όλη την Κύπρο, έχει προσλάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, προκαλώντας συνεχώς καταστροφές στις καλλιέργειες των γεωργών.
Μοναδική λύση, σημείωσε, είναι η επαναφορά, με τροποποίηση της νομοθεσίας, της ιερακοθηρίας.
«Λόγω του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος που έχει δημιουργηθεί η φάσσα έχει προσαρμοστεί και υπάρχουν τεράστιες αυξήσεις των πληθυσμών, κάρτι που έχει ως αποτέλεσμα τις τεράστιες ζημιές στις γεωργικές καλλιέργειες» δήλωσε ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Θήρας.
Την ανάγκη εξεύρεσης λύσης, στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν χιλιάδες καλλιεργητές, εξέφρασαν τα μέλη της Επιτροπής Γεωργίας.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Μαρίνος Φακοντής, επισήμανε πως «αντιληφθήκαμε ότι το πρόβλημα έχει μεγαλύτερες διαστάσεις και απασχολεί όλες τις Επαρχίες».
Ταυτόχρονα, ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ηλίας Μυριάνθους, είπε πως «η Υπηρεσία Θήρας να αναπτύξει κάποια προγράμματα.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Κύπρος είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη, στην οποία δεν επιτρέπεται η χρησιμοποίηση εκπαιδευμένων γερακιών στο κυνήγι.
Σύμφωνα μάλιστα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία για την Προστασία της Άγριας Ζωής, η ιερακοθηρία συνιστάται για περιπτώσεις αντιμετώπισης προβλημάτων στη δημόσια υγεία και δημόσια ασφάλεια, όπως για παράδειγμα την απομάκρυνση πτηνών από αεροδρόμια και άλλες εγκαταστάσεις, για να προληφθούν σοβαρές ζημιές στις καλλιέργειες, στα οικιακά ζώα, στα δάση, στην αλιεία και στα ύδατα, καθώς και για την προστασία χλωρίδας και πανίδας.