Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Τα 700 θετικά περιστατικά που εντοπίστηκαν από τη Δευτέρα μέχρι και χθες, οι ενεργές αλυσίδες μετάδοσης οι οποίες πλησιάζουν τις 10, και το αυξημένο ποσοστό θετικότητας το οποίο τα τελευταία 24ωρα κυμαίνεται γύρω από το 0,5% σήμαναν συναγερμό στο Υπουργείο Υγείας και στους ειδικούς οι οποίοι προσπαθούν να βρουν τον τρόπο με τον οποίο θα φρενάρουν ένα τέταρτο πανδημικό κύμα το οποίο θα οφείλεται κυρίως στην ινδική μετάλλαξη η οποία έχει φτάσει και στην Κύπρο. 

Όπως δήλωσε στον ΑΝΤ1 ο Καθηγητής Μοριακής Ιολογίας Πέτρος Καραγιάννης «το γεγονός ότι έχουμε πολλές ενεργές αλυσίδες μετάδοσης που συμπεριλαμβάνουν πολλά άτομα δεικνύει ότι δεν ήμασταν προσεκτικοί, δεν τηρήθηκαν τα πρωτόκολλα καθόλου ούτε τα απλά μέτρα αυτοπροστασίας. Επομένως ο εφησυχασμός είναι ο χειρότερος μας εχθρός αυτή τη στιγμή». 

Σύμφωνα με τον κύριο Καραγιάννη η παρούσα έξαρση μπορεί να αναχαιτισθεί με τα απλά μέτρα αυτοπροστασίας και την τήρηση των πρωτοκόλλων, την αλλαγή συμπεριφοράς και τον εμβολιασμό 

Σημείωσε χαρακτηριστικά πως « για να μην χρειαστούν πιο αυστηρά μέτρα πράγμα που δεν θέλει κανένας τι δεδομένη στιγμή. Πρέπει πάση θυσία να ελέγξουμε το πράγμα ελέγχοντας τη δική μας συμπεριφορά πρώτιστα. και δεύτερο αυτοί που δεν έχουν ακόμα πάει να εμβολιαστεί να το κάνουν το συντομότερο και να αγνοήσουν τα θέματα παραπληροφόρησης που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο». 

Ιδιαίτερη ανησυχία για το χαμηλό ποσοστό εμβολιασμών των νεαρών ηλικιών εκφράζει την ίδια ώρα το Υπουργείο Υγείας τονίζοντας ότι ο εντοπισμός της ινδικής μετάλλαξης, η οποία έχει αποδειχθεί ότι είναι πολύ πιο μεταδοτική ακόμα και από το βρετανικό στέλεχος του ιού, κάνει ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη για εμβολιασμό των νεαρών. 

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση το Υπουργείου « το τελευταίο διάστημα, πέραν του 75% των θετικών περιστατικών που ανιχνεύονται είναι άτομα κάτω των 40 ετών, εκ των οποίων το 43% είναι άτομα ηλικίας 18-39, χωρίς εμβολιαστικό ιστορικό. Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι και στις νοσηλείες, καταγράφεται αύξηση των περιστατικών ατόμων νεαρής ηλικίας, τα οποία παρουσιάζουν σοβαρή νοσηρότητα και σε αρκετές περιπτώσεις χρήζουν νοσηλείας σε Μονάδες Αυξημένης Φροντίδας ή Εντατικής Θεραπείας». 

Σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας η διάμεση ηλικία των νοσηλευόμενων είναι τα 54 έτη και ποσοστό μεγαλύτερο του 90% των ατόμων που νοσηλεύονται δεν έχουν εμβολιαστεί. 

Μέχρι στιγμής πάντως την πρώτη δόση του εμβολίου έλαβε το 63,6% του πληθυσμού της Κύπρου ενώ το 47,8% ολοκλήρωσε το εμβολιαστικό του σχήμα. Η εμβολιαστική κάλυψη στα άτομα ηλικίας 70 ετών και άνω από την άλλη, ξεπερνά το 90%. 

Παρά την αύξηση στην εμβολιαστική κάλυψη το ποσοστό των εμβολιασθέντων ηλικίας 18 με 29 ετών παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. 

Συγκεκριμένα Μόλις το 27,3% των ατόμων 18-19 ετών έχουν λάβει τουλάχιστον την 1η δόση του εμβολίου, ενώ στις ηλικίες 20-29 η εμβολιαστική κάλυψη έφτασε το 35,1%.

Όπως σημειώνει το Υπουργείο Υγείας « απευθύνεται κάλεσμα σε όλους τους πολίτες, ιδιαίτερα τους νέους, να προγραμματίσουν τον εμβολιασμό τους το συντομότερο, αξιοποιώντας έτσι το όπλο που μας προσφέρει η επιστήμη για έξοδο από την υγειονομική κρίση. Πιθανό πισωγύρισμα θα έχει καταστροφικές συνέπειες για την κοινωνία, τους εργαζόμενους, την οικονομία, τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα του τόπου μας». 

Την κούρσα των εμβολιασμών εξακολουθεί να οδηγεί η Πάφος, με το 73% του πληθυσμού της επαρχίας να έχει λάβει τουλάχιστον την 1η δόση του εμβολίου. στην τελευταία θέση από την άλλη βρίσκεται η Λάρνακα, με την εμβολιαστική κάλυψη να ξεπερνά το 59%.