Η πρώτη ημέρα εφαρμογής των αυστηρότερων περιοριστικών μέτρων συνοδεύτηκε με νέο αρνητικό ρεκόρ 424 κρουσμάτων, με την πανδημία να συνεχίζει την επέλαση της σε όλη την Κύπρο.
«Τις τελευταίες ημέρες είμαστε πάνω από 400, ελπίζουμε τα νέα απαγορευτικά μέτρα θα αποδώσουν, πόσο σύντομα; Αυτό θα φανεί στην πορεία», εξήγησε στον ΑΝΤ1 ο Καθηγητής Μοριακής Ιολογίας, Πέτρος Καραγιάννης.
Οι ελπίδες για χαλαρώσεις στηρίζονται πλέον στα νέα μέτρα που τέθηκαν σε ισχύ από χθες αλλά και στον αριθμό όσων νοσηλεύονται στα κρατικά νοσηλευτήρια.
Όπως καταδεικνύουν τα δεδομένα παρόλο που το ποσοστό θετικότητας στην κοινότητα είναι υψηλό, εντούτοις, υπάρχει μια ισορροπία μεταξύ του αριθμού των εισαγωγών και των εξιτηρίων που γίνονται καθημερινά.
«Έχει παρατηρηθεί μια σταθεροποίηση των ασθενών που νοσηλεύονται μια μερική πτώση, μείωση αυτού το αριθμού αλλά στην ουσία παραμένει ακόμη υψηλός, είχαμε γύρω στα 120 με 130 άτομα τα οποία νοσηλεύονταν, τώρα παρατηρείται το φαινόμενο να νοσηλεύουμε από 100 μέχρι 110 άτομα», αναφέρει στο ΑΝΤ1 ο εκπρόσωπος Τύπου του ΟΚΥπΥ, Χαράλαμπος Χαριλάου.
Στα θετικά καταγράφεται και ο αριθμός της ηλικιακής καμπύλης όσων νοσηλεύονται. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου του ΟΚΥπΥ, Χαράλαμπο Χαριλάου, ο μέσος όρος ηλικίας από 80 με 85 έτη τώρα κυμαίνεται μεταξύ 60 με 70 ετών. Κάτι που αυξάνει την πιθανότητα ανάρρωσης με μικρότερης διάρκειας νοσηλεία.
Ωστόσο, η κατάσταση παραμένει ρευστή καθώς όσο τα κρούσματα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα τόσο ο κίνδυνος εκ νέου αύξησης των νοσηλευόμενων ελλοχεύει.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Υγείας, κατά την τρέχουσα εβδομάδα έχουν δηλωθεί 12 θάνατοι ατόμων θετικών με την νόσο COVID-19, εκ των οποίων οι 11 έχουν υποκείμενη αιτία θανάτου την νόσο COVID-19.
Ο κορωνοϊός ξανά στους οίκους ευγηρίας
Οι αλυσίδες μετάδοσης στους οίκους ευγηρίας μεγαλώνουν, με τους ειδικούς να κρούουν τον κώδωνα κινδύνου, αφού εκτιμάτε πως ο μήνας Δεκέμβριος θα είναι χειρότερος από τον Νοέμβριο, δεδομένου ότι από την 1η Δεκεμβρίου έχουν καταλήξει από την νόσο 30 συνάνθρωποι μας, εκ των οποίων οι 26 είχαν μόνιμη διαμονή τη Λευκωσία και τη Λεμεσό.
«Κάποιοι από αυτούς θα χρήζουν ενδονοσοκομειακής νοσηλείας και κάποιοι θα χρειαστούν να νοσηλευτούν σε μονάδες εντατικής θεραπείας», εξηγεί ο κύριος Χαριλάου.
«Θεωρώ ότι με τα νούμερα που κτυπάμε καθημερινός, τις επόμενες 10 με 15 ημέρες θα δούμε πάλι μια αύξηση ατόμων που χρειάζονται νοσηλεία», σχολιάζει ο κύριος Καραγιάννης.
Συγκεκριμένα, από την χθεσινή ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας, αναφέρετε πως εντοπίστηκαν 17 θετικά περιστατικά σε γηροκομεία, την ώρα που ένας εκ των τριών θανάτων προέρχεται από το Πολυδύναμο Κέντρο Κυπερούντας.
Τα δεδομένα που θα προκύψουν τις επόμενες δέκα ημέρες θα καθορίσουν εάν θα υπάρξουν χαλαρώσεις για τις Παραμονές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς με τους ειδικούς να θέτουν χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών καλώντας τους πολίτες να κάνουν υπομονή.