Σε συνέντευξή του στο τουρκικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Ανατολού, ο εγκάθετος της Άγκυρας στα κατεχόμενα ρωτήθηκε για την πενταμερή διάσκεψη, όπως την πρότεινε ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου, και ανέφερε πως το ψευδοκράτος δεν θα εγκαταλείψει τις βασικές, όπως είπε, θέσεις του.
Όπως δήλωσε ο Ερσίν Τατάρ « παρά την καλή θέληση της τουρκικής πλευράς, η στάση της Ε/κ πλευράς είναι εμφανής. Πλέον, πρέπει να τεθούν εναλλακτικά μοντέλα επίλυσης στο τραπέζι. Θα αγωνιστώ ώστε να φέρω στο τραπέζι τα δύο κράτη που θα είναι το ένα δίπλα στο άλλο στη βάση της κυριαρχικής ισότητας, με μεγαλύτερη συνεργασία αυτών των κρατών».
Και χαρακτήρισε την λύση των δύο κρατών, ως την πραγματικότητα που αντικατοπτρίζει την παρούσα κατάσταση.
Χαρακτηριστικά ο νέος κατοχικός ηγέτης τόνισε πως « ακόμη και αν θέλουν δεν μπορούν να αλλάξουν αυτή τη δομή. Και καμιά δύναμη δεν επιτρέπει να αλλάξει αυτή η δομή. Η Τουρκική Δημοκρατία είναι η μητέρα πατρίδα μας. Φτάσαμε εδώ με την εγγύησή της».
Αναφερόμενος στην επίσκεψη του αύριο στην Τουρκία, έπειτα από πρόσκληση του Ταγίπ Ερντογάν, ο Τατάρ τόνισε πως αποδίδει τεράστια σημασία στις σχέσεις με την Άγκυρα, και ότι θα εργαστεί για να ενισχυθούν οι δεσμοί.
Δήλωσε συγκεκριμένα πως « η Ανατολική Μεσόγειος είναι μια γωνιά αυτής της υπόθεσης. Ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα με την ανακάλυψη του πλούτου των υδρογονανθράκων και συνειδητοποιώντας πόσο σημαντικό είναι για το μέλλον αυτής της χώρας ο διαμοιρασμός τους, κινούμαστε πάντα μαζί με την Δημοκρατία της Τουρκίας».
Αναφερόμενος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο νέος ηγέτης των Τουρκοκυπρίων, με περισσό θράσος, την κάλεσε να είναι πιο προσεκτική επειδή έχει πάρει ήδη θέση, όπως είπε χαρακτηριστικά. «Εμείς στεκόμαστε όρθιοι απέναντί τους. Η στάση που επέδειξε η Τουρκία είναι πολύ σημαντική» κατέληξε ο Ερσίν Τατάρ.