Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Προειδοποιήσεις με αφορμή την εκτράχυνση της τουρκικής συμπεριφοράς απηύθυνε με αποδέκτη την Άγκυρα, η καγκελάριος της Γερμανίας Άνγκελα Μέρκελ. Απαντούσε σε ερώτηση βουλευτή των Πρασίνων στην Μπούντεσταγκ.

 «Έχουμε να ασκήσουμε κριτική για πολλά θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, και τώρα έχουμε το επιβαρυντικό στοιχείο ότι η Τουρκία διεξάγει γεωτρήσεις ανοιχτά της Ελλάδας και της Κύπρου, για τις οποίες υπάρχει μεγάλη αντιπαράθεση», τονίζει η Γερμανίδα καγκελάριος.

Η προσοχή στρέφεται πλέον στις επαφές που θα έχει αύριο στο Βερολίνο ο υπουργός εξωτερικών της Τουρκίας Μεβλούτ Τσαβούσογλου. Πληροφορίες τις τελευταίες μέρες αναφέρουν ότι η Γερμανία η οποία από σήμερα ανέλαβε την ευρωπαϊκή προεδρία, προσανατολίζεται σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για εκτόνωση της κατάστασης στην ανατ. Μεσόγειο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Αντ1 η Λευκωσία έχει ζητήσει από την Γερμανική κυβέρνηση να υπογραμμίσει στον τούρκο υπουργό την ανάγκη σεβασμού των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποφάσεις άλλωστε που είναι δεσμευτικές και για το Βερολίνο.

Καθημερινό φαινόμενο οι απειλές

Τις καθιερωμένες σε ημερήσια πλέον βάση τουρκικές απειλές με στόχο Αθήνα και Λευκωσία, εξακόντισε ο Ομερ Τσελίκ εκπρόσωπος του κόμματος του τούρκου προέδρου. Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά την συνεδρίαση του κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης, η οποία μάλιστα πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο Ομέρ Τσελίκ, σχολίασε την πρόταση για παρουσία σε μόνιμη βάση στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου πολεμικών πλοίων από χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

«Βγήκε ο Υπουργός 'νοτίου Κύπρου' και είπε η ΕΕ να ιδρύσει ένα μόνιμο στόλο στην ανατολική Μεσόγειο. Δεν κάνεις πλάκα με τον τουρκικό στόλο. Το να κάνετε πλάκα με τον τουρκικό στόλο ξεπερνάει το μπόι σας. Μια δίκαιη λύση θα φέρει τη σταθερότητα στη Μεσόγειο με τη μέθοδο του win –win», δήλωσε ο Ομέρ Τσελίκ.

Ο εκπρόσωπος του κυβερνώντος κόμματος της Τουρκίας, ξεσπάθωσε και κατά της ΕΕ, με αφορμή την πρόταση που διατύπωσε από τη Λευκωσία, ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Ζοζεπ Μπορέλ, για απευθείας διάλογο Τουρκίας και Κύπρου. Αφού σημείωσε ότι συνομιλητής της ελληνοκυπριακής πλευράς δεν είναι η Τουρκία αλλά το ψευδοκράτος, ο Τσελίκ ισχυρίστηκε προκλητικά ότι Αθήνα και Λευκωσία χρησιμοποιούν την Ευρωπαϊκή Ενωση για εξυπηρέτηση των μαξιμαλιστικών τους στόχων.

Ο Τσελίκ τόνισε πως «η ΕΕ από μια πολιτική ένωση έχει μετατραπεί σε μια ένωση αλληλεγγύης της γειτονιάς κάνοντας λάθος βήματα. Η μεγαλύτερη απόδειξη γι' αυτό είναι η επίσκεψη Μπορέλ στη νότια Κύπρο και το αίτημα του να επισκεφθεί την περιοχή που βρίσκεται το Γιαβούζ.»

Η Άγκυρα εξακολουθεί να έχει στο περίμενε τον Ζοζέπ Μπορέλ, ο οποίος προθυμοποιήθηκε να επισκεφθεί την Τουρκία πριν το συμβούλιο εξωτερικών της 13ης Ιουλίου, κατά τη διάρκεια του οποίου θα συζητηθούν οι ευρωτουρκικές σχέσεις.