Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Σε 941 ανέρχονται τα κρούσματα στην Κύπρο. Χθες ανακοινώθηκαν δύο νέα, από σύνολο 2,602 εργαστηριακών διαγνώσεων. 

Και τα δύο άτομα εντοπίστηκαν στο πλαίσιο της ιχνηλάτησης ήδη επιβεβαιωμένων περιστατικών, μετά από 60 διαγνώσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες μας πρόκειται για άτομα από το στενό οικογενειακό περιβάλλον ασθενούς που βρέθηκε θετικός τις προηγούμενες μέρες στο πλαίσιο του προγράμματος παραπομπών από Προσωπικούς Ιατρούς. Να υπενθυμίσουμε ότι ο ασθενής παραπέμφθηκε στα Ιατρεία Δημόσιας Υγείας αφού εκδήλωσε συμπτώματα. 

Χθες, συμπληρώθηκε 1 εβδομάδα από τη δεύτερη φάση άρσης των περιοριστικών μέτρων. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι οι εστίες του ιού περιορίζονται πλέον σε επίπεδα που τους επιτρέπουν να υλοποιούν με περισσότερη σιγουριά τον σχεδιασμό την περαιτέρω άρση των περιορισμών. 

Σταθερός παραμένει ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται

Στο νοσοκομείο αναφοράς νοσηλεύονται 4 άτομα, ένας εκ των οποίων στη μονάδα αυξημένης φροντίδας. 

Σήμερα στο μεταξύ δόθηκε ένα εξιτήριο, ενώ διασωληνωμένοι νοσηλεύονται 3 ασθενείς στη ΜΕΘ Λευκωσίας. 48 ώρες εκτός εντατικής συμπλήρωσε και η ασθενής στην οποία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Κύπρο η μέθοδος ECMO. Η πορεία της υγείας της , σύμφωνα με τους ειδικούς, εξελίσσεται ικανοποιητικά. 

Την ίδια ώρα, η Συμβουλευτική Επιτροπή θα επαναξιολογήσει τα δεδομένα σχετικά με τη χορήγηση χλωροκίνη και υδροξυχλωροκίνης.

Και αυτό λόγω της απόφασης του ΠΟΥ να αναστείλει την κλινική δοκιμή της υδροξυχλωροκίνης σε ασθενείς με κορωνοιό. Προηγήθηκε η δημοσίευση μελέτης η οποία έκρινε αναποτελεσματική ή ακόμη και επιβλαβή τη χρήση χλωροκίνης και των παραγωγών της σε ασθενείς με κορωνοϊό. 

Ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας αναφέρει ότι η Συμβουλευτική Επιστημονική Επιτροπή, θα αξιολογήσει τα νέα δεδομένα και αν κρίνει σκόπιμο θα αναθεωρήσει τις κατευθυντήριες οδηγίες για την αντιμετώπιση της νόσου COVID-19. Μέχρι τότε οι επαγγελματίες υγείας προτρέπονται να παρακολουθούν στενά τους ασθενείς με COVID-19, οι οποίοι λαμβάνουν χλωροκίνη ή υδροξυχλωροκίνη. 

Το 83% των ασθενών με κορωνοϊό έχουν αναρρώσει 

Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα που παρουσίασε ο ΔΡ Νικολόπουλος τα κρούσματα μέχρι και προχθές ήταν 939. Εφτακόσια ογδόντα τέσσερα άτομα, έχουν αναρρώσει, ποσοστό 83,5%. 

Συγκεκριμένα, πρόκειται για 688 άτομα τα οποία είχαν αρνητικό αποτέλεσμα σε δύο εξετάσεις μετά το πρώτο θετικό τεστ. Οι άλλες 96 περιπτώσεις αφορούν σε άτομα που παρόλο που τα τεστ τους εμφανίζουν θετικό αποτέλεσμα, θεωρείται ότι έχουν αποθεραπευτεί γιατί έχουν παρέλθει 21 ημέρες από την διάγνωσή τους. Είναι η πρώτη φορά που τα άτομα αυτά προστίθενται στη λίστα των αποθεραπευθέντων. Για’αυτό εξάλλου και το ποσοστό αυτών που ανάρρωσαν είναι αυξημένο κατά 22% σε σχέση με την περασμένη βδομάδα. 

Κάτω από το 1 παραμένει ο αριθμός αναπαραγωγής του ιού

Σταθερά κάτω και γύρω στο 0.8, κινείται ο αριθμός αναπαραγωγής του ιού. Ο ΔΡ Νικολόπουλος παρουσίασε και τις 5 μεθόδους εκτίμησης του αριθμού αναπαραγωγής, του ιού και όλες δίνουν εκτίμηση κάτω του ενός. 

Επίσης, νέο διάταγμα εξέδωσε ο Υπουργός Υγείας λίγες μόνο ημέρες πριν την επαναδραστηριοποίηση του τουριστικού τομέα. 

Επιτρέπεται, η επαναλειτουργία της δραστηριότητας ακτοπλοϊκών επιβατικών σκαφών. 

Επιτρέπεται, υπό προϋποθέσεις που έχουν τεθεί, η επαναλειτουργία επιχειρήσεων θαλάσσιων αθλημάτων. 

Επιτρέπεται η λειτουργία σκαφών αναψυχής ιδιωτικής χρήσης και πάλι υπό όρους. 

Ενώ, από τις 6 το πρωί της 3ης Ιουνίου 2020, επιτρέπει η επαναλειτουργία ιπποδρομιακών συναντήσεων χωρίς θεατές. 

Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με το διάταγμα, επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις η άφιξη στη Δημοκρατία προσώπων ανεξαρτήτως υπηκοότητας, για σκοπούς υλοποίησης των έργων του δημοσίου ή για άλλες επαγγελματικές υποχρεώσεις