Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Για το πώς απαντά στην καταγγελία της οικογένειας της 85χρονης που κατέλεξε χθες, ότι ο θάνατός της δεν προήλθε από κορωνοϊό, νοουμένου ότι τα τελευταία test ήταν αρνητικά τόσο της ίδιας όσο και των μελών της οικογένειάς της, κλήθηκε να τοποθετηθεί ο Επιστημονικός Διευθυντής, Διεύθυνσης Λευκωσίας ΟΚΥπΥ, Δρ Μάριος Λοΐζου.

Συγκεκριμένα ο Δρ. Μάριο Λοΐζου, απάντησε πως «εκείνο το οποίο όμως λαμβάνεται υπόψη στη διαδικασία έκδοσης του πιστοποιητικού θανάτου και στη απόφαση η οποία δίνεται για το πώς θα καταταχθεί ο θάνατος, είναι η αιτία εισόδου στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Και στην περίπτωση αυτή θεωρήθηκε από τους θεράποντες ιατρούς ότι η εισαγωγή και η νοσηλεία της ασθενούς σαν βαριά πνευμονία από τη νόσο COVID-19, άσχετα με την αρνητικοποίηση του τεστ ήταν και η αιτία του θανάτου».

Εξήγησε δε, πως «έχουμε πει από την αρχή πως τα θέματα που αφορούν τους θανάτους, επειδή γνωρίζουμε ότι είναι ευαίσθητο θέμα, ότι ακολουθούνται οι ίδιες αυστηρές διαδικασίες σε όλες τις περιπτώσεις».

«Στη συγκεκριμένη περίπτωση, θα αναφερθώ όσο το λιγότερο διότι δεν είναι σωστό να αναφερόμαστε εκτεταμένα σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι ότι η εισαγωγή της στην ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού με βάση τα δεδομένα που έχουν και την πληροφόρηση από το Γ.Ν. Λεμεσού, οφειλόταν σε εικόνα βαριάς πνευμονίας», υπογράμμισε.

Ο Δρ. Λοΐζου, πρόσθεσε πως «μετά τη εισαγωγή της στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας υπήρξε θετικό τεστ, άρα αυτόματα με βάση και την εικόνα που υπήρχε από τον ακτινολογικό έλεγχο, θεωρήθηκε πνευμονία από τη νόσο COVID-19».

Σημείωσε δε, πως «σε άτομα τα οποία νοσηλεύονται για μεγάλο διάστημα σε ΜΕΘ, και αυτό είναι κάτι που παρατηρείται σε όλα τα μέρη του κόσμου, υπάρχει πιθανότητα το τεστ στην πορεία να αρνητικοποιηθεί».

«Εκείνο το οποίο όμως λαμβάνεται υπόψη στη διαδικασία έκδοσης του πιστοποιητικού θανάτου και στη απόφαση η οποία δίνεται για το πώς θα καταταχθεί ο θάνατος, είναι η αιτία εισόδου στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Και στην περίπτωση αυτή θεωρήθηκε από τους θεράποντες ιατρούς ότι η εισαγωγή και η νοσηλεία της ασθενούς σαν βαριά πνευμονία από τη νόσο COVID-19, άσχετα με την αρνητικοποίηση του τεστ ήταν και ήταν η αιτία του θανάτου», εξήγησε ο Δρ Μάριος Λοΐζου.  

Δείτε επίσης: Θάνατος 85χρονης: Οι συγγενείς απορρίπτουν ότι απεβίωσε λόγω κορωνοϊού [ΒΙΝΤΕΟ]