Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Στα 526 ανέρχονται τα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού στις ελεύθερες περιοχές της Κύπρου, μετά τη σημερινή ανακοίνωση των 32 νέων επιβεβαιωμένων περιστατικών από το Υπουργείο Υγείας, από σύνολο 1,256 εργαστηριακών διαγνώσεων. Συγκεκριμένα, πρόκειται για 24 άτομα που εντοπίστηκαν μέσω ιχνηλάτησης των επαφών ήδη επιβεβαιωμένων περιστατικών,  και 8 άτομα, των οποίων το ιστορικό διερευνάται. Στα θετικά στοιχεία, ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύτηκαν και αποθεραπεύτηκαν που ανήλθε στους 47. Την ίδια ώρα, ο αριθμός των κρουσμάτων στα Κατεχόμενα ανέρχεται στα 95.

Δείτε όλες τις εξελίξεις για τον κορωνοϊό στο live του ant1.com.cy:

21.45 Τέσσερα από τα σημερινά επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού στα Νοσοκομεία Λάρνακας και Αναφοράς

Τέσσερα από τα σημερινά επιβεβαιωμένα κρούσματα, αφορούν ασθενείς με κορωνοϊό που ανήκουν στο δυναμικό του Γενικού Νοσοκομείου Λάρνακας και του Νοσοκομείου Αναφοράς.

 

Πληροφορίες του ΚΥΠΕ αναφέρουν ότι από τα  32 επιβεβαιωμένα κρούσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα, δύο αφορούν  νοσηλευτές του Γενικού Νοσοκομείου Λάρνακας και δύο νοσηλευτές του Νοσοκομείου Αναφοράς.

 

Συγκεκριμένα  στο Νοσοκομείο Αναφοράς ένας νοσηλευτής και μία νοσηλεύτρια εντοπίστηκαν θετικοί στον κορωνοϊό. Πρόκειται για νοσηλεύτρια, η οποία επιβεβαιώθηκε χθες ενώ ο νοσηλευτής ανήκει στα κρούσματα κορωνοϊού που ανακοινώθηκαν σήμερα.

Οι δύο νοσηλευτές εκτελούν καθήκοντα σε θαλάμους όπου υπάρχουν ασθενείς με κορωνοϊό και αμέσως μετά την επιβεβαίωση τους τέθηκαν σε περιορισμό για 14 μέρες.

 

Τα επιβεβαιωτικά αποτελέσματα της νοσηλεύτριας ανακοινώθηκαν χθες και περισσότερα από είκοσι άτομα, που ήρθαν σε επαφή μαζί της, κλήθηκαν σήμερα να δώσουν δείγματα για τις απαραίτητες εξετάσεις, ενώ οι επαφές του νοσηλευτή δεν έχουν ακόμα ιχνηλατηθεί.

Εν τω μεταξύ στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρνακας, δύο νοσηλευτές που εκτελούν καθήκοντα στο Τμήμα Ατυχημάτων και Επειγόντων Περιστατικών του νοσηλευτηρίου, έχουν επιβεβαιωθεί ότι έχουν κρούσματα κορωνοϊού

Αμέσως οι δύο νοσηλευτές τέθηκαν σε περιορισμό για 14 μέρες ενώ θα αρχίσει η ιχνηλάτηση των επαφών τους.

21.20 Δύο κρούσματα κορωνοϊού έχουν εντοπιστεί στο νοσηλευτικό προσωπικό του Νοσοκομείου Αναφοράς

2 κρούσματα κορωνοϊού έχουν εντοπιστεί μεταξύ του προσωπικού του Νοσοκομείου Αναφοράς. Πρόκειται για μέλη του νοσηλευτικού προσωπικού που έχουν τεθεί σε αυτοπεριορισμό.

20 άτομα τα οποία θεωρούνται στενές επαφές κλήθηκαν και έχουν δώσει δείγμα

19.52 Εννέα εξιτήρια δόθηκαν σήμερα από το Νοσοκομείο Αναφοράς

Εννέα εξιτήρια δόθηκαν σήμερα σε ασθενείς με κορωνοϊό που νοσηλεύονταν στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου που λειτουργεί ως Νοσοκομείο Αναφοράς.

 

Τα εξιτήρια δόθηκαν σε ασθενείς, μεταξύ των οποίων και δύο ηλικιωμένοι, που τα  αποτελέσματα των επαναληπτικών εξετάσεων τους είναι αρνητικά στον κορωνοϊό.

 

Οι τρεις ασθενείς μεταφέρθηκαν σπίτι τους όπου θα παραμείνουν υπό περιορισμό για 14 μέρες.

 

Τα άλλα έξι εξιτήρια δόθηκαν σε ασθενείς οι οποίοι είναι ασυμπτωματικοί και μεταφέρθηκαν με μικρό λεωφορείο το οποίο έχει στελεχωθεί με ειδικό πλήρωμα, στο Κέντρο Αποκατάστασης Eden Resort Rehabilitation, Wellness, Assisted Living στην Τερσεφάνου, όπου και θα παραμείνουν μέχρι την πλήρη αρνητικοποίηση τους.

Εν τω μεταξύ μέχρι τις επτά απόψε συνολικά 25 άτομα νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο Αναφοράς, τρία εκ των οποίων στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας αφού χρειάζονται πιο στενή υποστήριξη, ενώ η κατάσταση στο Νοσηλευτήριο χαρακτηρίζεται ως πλήρως διαχειρίσιμη.

 

Πληροφορίες του ΚΥΠΕ αναφέρουν ότι από τις 11 Μαρτίου όταν άρχισε τη λειτουργία του το Νοσοκομείο Αναφοράς, έγιναν 101 εισαγωγές ασθενών με κορωνοϊό και δόθηκαν 69 εξιτήρια.

18.48 Συνολικά 151 πολίτες υποβλήθηκαν σε διαγνωστικό τεστ για τον κορωνοϊό στην Πόλη Χρυσοχούς .

Συγκεκριμένα ολοκληρώθηκε στην Πόλη Χρυσοχούς  η διενέργεια διαγνωστικών τεστ για τον κορωνοϊό, σύμφωνα με τον Δήμαρχο Πόλης Χρυσοχούς Γιώτη Παπαχριστοφή. Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο κ. Παπαχριστοφή ανέφερε πως «από τους 151 πολίτες που υποβλήθηκαν σε εξέταση, στο Δημοτικό Μέγαρο Πόλεως Χρυσοχούς, οι περισσότεροι πολίτες είναι από την Πόλη Χρυσοχούς, ενώ 3 εξ αυτών από το Νέο Χωρίο, 8 από την Δρούσεια και 7 από τον Κάθηκα».

Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Πόλης Χρυσοχούς, «καθορίστηκε  ειδική τιμή και το κόστος που κατέβαλε ο κάθε ενδιαφερόμενος είναι 55 ευρώ, ενώ το υπόλοιπο ποσό επωμίστηκε ο Δήμος». 

Η ίδια τιμή, με το μισό του κόστους για το διαγνωστικό τεστ, έχει διευθετηθεί συνέχισε, και ίσχυε και για τους κατοίκους του του Νέου Χωρίου , Δρούσειας και Κάθηκα. 

Επιπρόσθετα ο  Δήμαρχος  Πόλεως  εξέφρασε την ικανοποίηση του για την μαζική συμμετοχή των πολιτών του διαμερίσματος Πόλης Χρυσοχούς, στο  εν λόγω ανιχνευτικό πρόγραμμα, «στηρίζοντας συλλογικά την προσπάθειά  για περιορισμό της διασποράς του ιού στην περιοχή». Τα αποτελέσματα αναμένεται σημείωσε να ανακοινωθούν σε 72 ώρες.

Στο μεταξύ τρία επιβεβαιωμένα κρούσματα  εντοπίστηκαν στο Νοσοκομείο Πόλης Χρυσοχούς. Πρόκειται για  δύο επαγγελματίες υγείας που  εντοπίστηκαν θετικοί  στο Νοσοκομείο Πόλεως Χρυσοχούς , ενώ προηγήθηκε και το επιβεβαιωμένο κρούσμα  εργάτη του Νοσοκομείου Πόλης Χρυσοχούς. Κατόπιν τούτου, ξεκίνησε η ιχνηλάτιση των επαφών τους.

18.45 ΟΚΥπΥ για ΓΝ Πάφου: Υπάρχει επαρκής εξοπλισμός και αναλώσιμα είδη

18.00 32 νέα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού στην Κύπρο

Ο Λεόντιος Κωστρίκης, Ακαδημαϊκός Καθηγητής Μοριακής Ιολογίας του Τμήματος Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κύπρου και Τακτικό Μέλος της Κυπριακής Ακαδημίας Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών ανέφερε ότι:

«Έχω μπροστά μου τα σημερινά δεδομένα για τα νέα περιστατικά COVID-19. Τα νέα επιβεβαιωμένα κρούσματα είναι 32 από σύνολο 1,256 εργαστηριακών διαγνώσεων.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για:

• 24 άτομα που εντοπίστηκαν μέσω ιχνηλάτησης των επαφών ήδη επιβεβαιωμένων περιστατικών,  και 

• 8 άτομα, των οποίων το ιστορικό διερευνάται.

Με βάση και τα σημερινά δεδομένα, ο συνολικός αριθμός των θετικών κρουσμάτων ανήλθε στα 526 (περιλαμβανομένων και των δέκα που εντοπίστηκαν στις Βρετανικές Βάσεις).

Σε σχέση με τα τέσσερα περιστατικά που δηλώθηκαν χθες ως υπό διερεύνηση, για τα δύο βρέθηκε σύνδεση με ήδη επιβεβαιωμένο κρούσμα και για τα άλλα δύο συνεχίζεται η διερεύνηση.

Είναι σημαντικό να πούμε ότι τα 526 περιστατικά COVID-19 εντοπίστηκαν μετά τη διεκπεραίωση συνολικά 14,273 εργαστηριακών αναλύσεων από το Ινστιτούτο Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου και το Μικροβιολογικό Τμήμα των νοσηλευτηρίων του ΟΚΥπΥ και τα ιδιωτικά εργαστήρια. Τα 390 από τα 526 προέρχονται από επαφές, άρα οι λοιμώξεις είναι από την Κύπρο. Θέλω να σημειώσω ότι 52 από τα άτομα που διαγνώστηκαν θετικά με στον ιό και νοσηλεύτηκαν, έχουν αποθεραπευτεί. 

Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες των περιοχών Πάφου και Αραδίππου. Στην Πάφο σήμερα από τα τελευταία 336 δείγματα είχαμε ένα θετικό. Συνολικά τα αποτελέσματα για την Πάφο ήταν τέσσερα θετικά σε σύνολο 707 δείγματα. 

Στην Αραδίππου σήμερα υπήρχε ένα θετικό αποτέλεσμα από τα 17 τελευταία δείγματα. Συνολικά τα αποτελέσματα για την Αραδίππου ήταν εφτά θετικά από σύνολο 525 δείγματα.

Ο αριθμός των 32 νέων κρουσμάτων, σε σύνολο 1,256 εργαστηριακών αναλύσεων, διατηρεί αμετάβλητη τη στρατηγική μας. Άτομα με τη SARS-CoV-2 λοίμωξη κυκλοφορούν ανάμεσα στον πληθυσμό και μέχρι να εντοπιστούν ενδεχομένως να τον μεταδώσουν και σε άλλους. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί ορισμένα άτομα με τη λοίμωξη είναι ασυμπτωματικά, γεγονός που τα καθιστά ακόμη πιο επικίνδυνα. 

Σας καλούμε να συνεχίσετε να ακολουθείτε πιστά τα περιοριστικά μέτρα στο μέγιστο δυνατό βαθμό, να παίρνετε μέτρα αυτοπροστασίας και να τηρείτε τους κανόνες υγιεινής. Περισσότερα στοιχεία για την επιδημιολογική εικόνα των τελευταίων ημερών θα ανακοινωθούν αύριο».

Ο Δρ Μάριος Λοΐζου, Επιστημονικός Διευθυντής, Διεύθυνσης Λευκωσίας ΟΚΥπΥ δήλωσε πως:

«Με βάση τα στοιχεία μέχρι τις 3 το απόγευμα, στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου, το νοσοκομείο αναφοράς, νοσηλεύονται 24 άτομα, τρία εξ αυτών νοσηλεύονται στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας. Δόθηκαν επίσης πέντε εξιτήρια. Συνολικά 13 άτομα νοσηλεύονται διασωληνωμένα, δύο στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού και 11 στη ΜΕΘ Λευκωσίας. Η κλινική κατάσταση όλων των διασωληνωμένων ασθενών είναι προς το παρόν σταθερή αλλά κρίσιμη. Επίσης ένας ασθενής αποσωληνώθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας και εξακολουθεί να νοσηλεύεται στη ΜΕΘ. Επιπλέον, σε όλα τα νοσηλευτήρια, πλην του νοσοκομείου αναφοράς, σε θάλαμο νοσηλεύονται εφτά επιβεβαιωμένα κρούσματα. 

Ο αριθμός των κρουσμάτων παγκόσμια έφτασε σήμερα το 1 εκατομμύριο 450 χιλιάδες και οι θάνατοι τις 85,000. Ταυτόχρονα, σχεδόν 310,000 άτομα ανέρρωσαν πλήρως. Στις ΗΠΑ, οι θάνατοι σε ένα 24ωρο ξεπέρασαν τους 1,800 από τους οποίους πέραν των 800 στην Νέα Υόρκη. Τα νούμερα αυτά μας θυμίζουν το τι συμβαίνει όταν δεν ληφθούν έγκαιρα μέτρα και ο ιός αφεθεί να εξαπλωθεί. Την ίδια ώρα σε κάποιες Ευρωπαϊκές χώρες (Δανία, Αυστρία) ακούγονται φωνές για πιθανό περιορισμό των μέτρων. Αυτό ανάγκασε χθες τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας να απευθύνει νέα προειδοποίηση ενάντια στην πρόωρη άρση των περιοριστικών μέτρων. Ο εκπρόσωπός του, το περιέγραψε σαν έναν άρρωστο, ο οποίος αν σηκωθεί πρόωρα από το κρεβάτι, υπάρχει κίνδυνος να υποτροπιάσει.

Από την άλλη πλευρά, χθες, στις 7 μ.μ. ώρα Κύπρου, μετά από 76 μέρες καθολικού αποκλεισμού η πόλη Γουχάν της Κίνας, από όπου ξεκίνησε η πανδημία γιόρτασε σε εισαγωγικά αλλά και κυριολεκτικά την απελευθέρωσή της. Ο αποκλεισμός της Γουχάν ήταν ένα πρωτόγνωρο μέτρο που όταν το ακούσαμε μάς φάνηκε μακρινό και περίεργο. Τώρα βιώνουμε σχεδόν παρόμοιες καταστάσεις. Το άνοιγμα της Γουχάν μας δείχνει ότι υπάρχει φως στην άκρη της σήραγγας. Χρειάζεται υπομονή. Για το κάθε τι υπάρχει η σωστή στιγμή. 

Κλείνοντας, θα ήθελα να κάνω μια ιδιαίτερη αναφορά στην Υπηρεσία Ασθενοφόρων. Η εμπλοκή της από την πρώτη στιγμή ήταν και είναι καθοριστική για τον τρόπο με τον οποίο αντιδρά το Σύστημα Υγείας μας στην πανδημία. 

Η Υπηρεσία Ασθενοφόρων ανάλαβε το επιχειρησιακό συντονισμό και τη διαχείριση των περιστατικών COVID-19 στον προνοσοκομειακό χώρο.

 

Από τις 7 Μαρτίου 2020, το τηλεφωνικό κέντρο 1420 δέχθηκε περισσότερες από 20,000 κλήσεις και η Υπηρεσία Ασθενοφόρων διαχειρίστηκε περισσότερα από 9,000 περιστατικά σε σχέση με την αντιμετώπιση του COVID-19.

 

Ανταποκρίθηκε με ασθενοφόρα και εξιδεικευμένα πληρώματα σε περισσότερες από 800 κατ’ οίκον δειγματοληψίες που αφορούσαν ασθενείς με κινητικά προβλήματα ή άλλες ιδιαίτερες καταστάσεις.

 

Επιπλέον, ανταποκρίθηκε με ασθενοφόρα σε 3,625 επείγουσες κλήσεις από τις οποίες 950 κλήσεις αφορούσαν συμπτωματολογία COVID19

 

Καθώς επίσης διεκπεραίωσε 446  διακομιδές των υπόπτων περιστατικών από τους χώρους διαμονής τους στα δημόσια νοσηλευτήρια αλλά και των θετικών περιστατικών από και προς το νοσοκομείο αναφοράς.

Θέλω από τα βάθη της καρδιάς μου, εκφράζοντας πιστεύω και το σύνολο της κοινωνίας μας, να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στο προσωπικό της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων, τη Διοίκηση και τα μέλη των πληρωμάτων για το τεράστιο έργο που επιτελούν υπό πολύ δύσκολες συνθήκες».

17.51 Ένα νέο κρούσμα κορωνοϊού στα κατεχόμενα

Ο λεγόμενος «υπουργός υγείας» Αλί Πιλλί, σε δημοσιογραφική διάσκεψη, ανακοίνωσε πως έχουν διενεργηθεί συνολικά 178 έλεγχοι, εκ των οποίων το ένα μόνο είναι θετικό στον κορωνοϊό, με το συνολικό αριθμό των κρουσμάτων να ανέρχεται στα 95.

17.01 ΟΣΑΚ: Επιβάλλονται γενναίες επενδύσεις για αναβάθμιση των δημόσιων νοσηλευτηρίων με τη λήξη της πανδημίας

Η Ομοσπονδία Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου (ΟΣΑΚ) θεωρεί ότι με τη λήξη της πανδημίας επιβάλλεται να πρέπει να γίνουν γενναίες επενδύσεις, για την αναβάθμιση και εκσυγχρονισμού των δημόσιων νοσηλευτηρίων και επίλυση των σοβαρών διαρθρωτικών και άλλων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

Σε ανακοίνωσή της, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγείας, η οποία φέτος είναι αφιερωμένη στους νοσηλευτές/ριες και τις μαίες, καθώς και στον κρίσιμο ρόλο που παίζουν στη διατήρηση της παγκόσμιας υγείας, η Ομοσπονδία Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου αναφέρει ότι  χωρίς τους ιατρούς και τους νοσηλευτές δεν θα υπήρχε απάντηση για την πανδημία του νέου κορωνοϊού, αφού επιτελούν δύσκολο έργο και αντέχουν να εργάζονται επί ώρες, ενώ κινδυνεύουν από τραυματισμούς, μολύνσεις και από την επιβάρυνση της ψυχικής υγείας τους, που συνεπάγεται ο ιδιαίτερα τραυματικός χαρακτήρας της εργασίας τους.

Αναφέρει ότι στις πρωτόγνωρες καταστάσεις, που έχουμε βρεθεί όλοι με την πανδημία του ιού COVID-19, έχει διαφανεί η σημαντικότητα της επάρκειας σε επιστημονικό προσωπικό, ιατρικό και νοσηλευτικό, όσο και εξοπλισμού, αλλά και η ανάγκη για στήριξη του δημόσιου τομέα παροχής υπηρεσιών υγείας, που θα διασφαλίζει την αντιμετώπιση των απειλών κατά της δημόσιας υγείας.

 

Όπως προσθέτει «οι νοσηλευτές και οι γιατροί είναι στο προσκήνιο της μάχης ενάντια στον κορωνοϊό, παρέχοντας η κάθε ειδικότητα από την πλευρά της υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και αξιοσέβαστη θεραπεία και φροντίδα, ανοίγοντας διάλογο στην κοινότητα για την αντιμετώπιση των φόβων και δίνοντας απαντήσεις σε ερωτήσεις ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, συλλέγουν δεδομένα για κλινικές μελέτες».

«Είναι αυτοί», συμπληρώνει, «που επιτελούν κατά την καθημερινή τους δράση αξιέπαινο έργο στην πρόσβαση ολόκληρου του πληθυσμού σε υπηρεσίες υγείας, την εκπαίδευση του πληθυσμού, την καινοτομία, την καταπολέμηση της φτώχειας, της πείνας, της ανισότητας».

16.43 Έξι πολίτες επισκέφθηκαν χθες το θάλαμο βραχείας νοσηλεία του ΓΝ Λεμεσού

Συνολικά έξι πολίτες επισκέφθηκαν χθες το θάλαμο βραχείας νοσηλείας του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού για ύποπτα περιστατικά, την ώρα που στον 5ο όροφο νοσηλεύονται δυο επιβεβαιωμένα και 17 ύποπτα κρούσματα κορωνοϊού.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΟΚΥπΥ, μέχρι σήμερα το μεσημέρι, έξι άτομα αντιμετωπίστηκαν ως ύποπτα περιστατικά κορωνοϊού στο θάλαμο βραχείας νοσηλείας, που λειτούργησε για πρώτη χθες στην ψυχιατρική πτέρυγα του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού.

Σημειώνεται ότι η λειτουργία του θαλάμου στην ψυχιατρική πτέρυγα του νοσοκομείου κρίθηκε ως η ιδανικότερη, καθώς βρίσκεται απομονωμένη από τα υπόλοιπα τμήματα του δημόσιου νοσηλευτηρίου και ελαχιστοποιούνται οι όποιοι κίνδυνοι για προσωπικό και ασθενείς.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι άλλα 17 ύποπτα περιστατικά νοσηλεύονται στον 5ο όροφο του νοσοκομείου, ενώ δυο είναι τα επιβεβαιωμένα κρούσματα, χωρίς να διευκρινίζεται κατά πόσο πρόκειται για τα δυο διασωληνωμένα περιστατικά που ανακοινώθηκαν  χθες.

16.33 Νέο κρούσμα κορωνοϊού 62χρονη ασθενής που υπέστη εγκεφαλικό

Πρόκειται για γυναίκα από τη Ρουμανία 62 ετών η οποία είχε εγκεφαλικό επεισόδιο και είχε μεταφερθεί από την Πάφο στη Λεμεσό και βρισκόταν στο παθολογικό τμήμα Λεμεσού, τη οποίας έκαναν τεστ κορωνοϊού και βγήκε αρνητικό, Στη συνέχεια για το λόγο του ότι θα έπαιρνε εξιτήριο της έκαναν και δεύτερο τεστ και βγήκε θετικό. 

Ακολούθως, το δωμάτιο της στο παθολογικό Α έκλεισε και 7 νοσηλευτές και μια γιατρός (ειδικευόμενη) μπήκαν σε καραντίνα και έδωσαν δείγμα.

16.28 Δήμαρχος Λεμεσού: Τα χαμηλά ποσοστά κρουσμάτων δεν μας εφησυχάζουν

Ο Δήμος Λεμεσού παραμένει σε κινητοποίηση και κανένας δεν εφησυχάζει, παρά τα χαμηλά ποσοστά κρουσμάτων κορωνοϊού που καταγράφει η Λεμεσός, τόνισε σήμερα ο Δήμαρχος της πόλης, Νίκος Νικολαϊδης, υποδεικνύοντας πως πέραν των δυο χιλιάδων απολυμάνσεων γίνονται από τέσσερα συνεργεία του Δήμου.

Στην πρώτη τηλεδιάσκεψη του Δημάρχου με εκπροσώπους των ΜΜΕ και εκπροσώπων των δημοτικών ομάδων και υπηρεσιών του Δήμου, ο κ. Νικολαϊδης ανέλυσε τις προσπάθειες που καταβάλλονται για περιορισμό εξάπλωσης του κορωνοϊού και απάντησε στο ερώτημα γιατί η Λεμεσός καταγράφει τόσα χαμηλά ποσοστά κρουσμάτων.

«Οι δύσκολες στιγμές επιτάσσουν συστράτευση, σοβαρότητα, αυτοπειθαρχία και όλα όσα λέγονται και ακούμε καθημερινά», ανέφερε και υπενθύμισε ότι ο «Δήμος Λεμεσού, από την πρώτη στιγμή, συμμορφώθηκε πλήρως με τις αποφάσεις της Κυβέρνησης και εφάρμοσε ένα σύστημα αυστηρής επιτήρησης των μέτρων από λειτουργούς του Δήμου».

Σημείωσε εξάλλου ότι ο Δήμος Λεμεσού, ως ένας μεγάλος Δήμος, ήθελε να είναι «ένα βήμα πιο μπροστά από τις αποφάσεις της Κυβέρνησης» και ως εκ τούτου τέθηκε άμεσα σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης, δημιούργησε ομάδα διαχείρισης της κρίσης, άλλαξε τον τρόπο λειτουργίας του κλείνοντας τα γραφεία και τα ταμεία του, εξυπηρετούσε το κοινό χρησιμοποιώντας τη βοήθεια του διαδικτύου και του τηλεφώνου, απαγόρευσε την άσκοπη διακίνηση σε δημόσιους και δημοτικούς χώρους και προχώρησε σε έγκαιρες απολυμάνσεις.

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε, τέσσερα συνεργεία του Δήμου διενεργούν πέραν των δυο χιλιάδων απολυμάνσεων χώρων και σημείων στη βάση δεκαπενθήμενου προγράμματος, ενώ καθημερινές είναι οι απολυμάνσεις σε χώρους που θεωρούνται πιο εύκολα προσβάσιμοι στο κοινό.

«Απολυμαίνονται όλα τα δημοτικά κτίρια και δημόσιοι χώροι, 160 πάρκα με παιδότοπους και παιχνίδια, 200 στάσεις λεωφορείων, 500 παγκάκια δημόσιων χώρων, 100 διαβάσεις πεζών, 20 δημόσιες τουαλέτες και 1,300 σκυβαλοδοχεία και συμπιεστές σκυβάλων», ανέφερε ο κ.Νικολαϊδης.

Σε ό,τι αφορά το Κέντρο Έκτακτης Ανάγκης για ευπαθείς ομάδες δημοτών, που ξεκίνησε να λειτουργεί στις 19 Μαρτίου, ανέφερε ότι έχουν ληφθεί πέραν των 400 τηλεφωνημάτων για παροχή βοήθειας, που σε ποσοστό 70% αφορά την παροχή τροφίμων. Το 40% των περιστατικών που εξυπηρετήθηκαν, συνέχισε, αφορούσε  άτομα άνω των 60 ετών και κυρίως άτομα που διαμένουν μόνα τους, ενώ 30% αφορούσε δημότες που ασθενούν και δεν έχουν κάποιον να τους φροντίζει.

 

Πέραν από το Κέντρο Έκτακτης Ανάγκης, υπέδειξε ο Νίκος Νικολαϊδης, το Κοινωνικό Παντοπωλείο συνεχίζει να προσφέρει βοήθεια σε δημότες και προετοιμάζεται για το ενδεχόμενο να δεχθεί μεγαλύτερο αριθμό αιτητών για παροχή βοήθειας σε τρόφιμα, ενώ σε λειτουργία βρίσκονται και οι υπόλοιπες υπηρεσίες κοινωνικής ευημερίας του Δήμου, όπως το κέντρο στήριξης αστέγων «Σχεδία».

 

Υπενθύμισε δε ότι ο Δήμος πραγματοποιεί τηλεδιασκέψεις με εκπροσώπους Υπηκόων Τρίτων Χωρών, στο πλαίσιο συντονισμού και καλύτερης εφαρμογής των μέτρων, ενώ σε συνεργασία με φιλοζωϊκές οργανώσεις, υπάλληλοι του Δήμου παρέχουν ξηρά τροφή και νερό σε αδέσποτα γατιά.

Επιπρόσθετα, θέλοντας να προσφέρει πολιτιστική διέξοδο στους δημότες, ο Δήμος Λεμεσού ξεκίνησε  διαδικτυακές ζωντανές παραστάσεις του Παττιχείου Δημοτικού Θεάτρου, υπό τον τίτλο «Μένουμε σπίτι με το Παττίχειο», συμπλήρωσε ο κ. Νικολαϊδης.

Ερωτηθείς για το που αποδίδει το χαμηλό ποσοστό κρουσμάτων στη Λεμεσό, απάντησε πως υπάρχουν πολλές ερμηνείες γι’ αυτό το φαινόμενο, λέγοντας πως  «μπορεί να είναι τυχαίο, μπορεί να είναι πιο πειθαρχημένοι οι Λεμεσιανοί, μπορεί γιατί δεν εμφανίστηκαν κάποιες συγκεκριμένες πηγές μόλυνσης από την αρχή».

Σε κάθε περίπτωση, υπογράμμισε, ο Δήμος βρίσκεται σε επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες υγείας του κράτους και ίσως μια επιδημιολογική έρευνα να απαντούσε το ερώτημα και να πρόσφερε στοιχεία που θα βοηθούσαν όλους μας και επανέλαβε εμφαντικά ότι δεν υπάρχει κανένας εφησυχασμός στο Δήμο Λεμεσού.

 

Προειδοποίησε δε ότι σε περιπτώσεις ξένων πόλεων όπου χαλάρωσαν τα μέτρα λόγω χαμηλών ποσοστών κρουσμάτων, «αυτό γύρισε μπούμερανγκ», με αποτέλεσμα την αύξηση των περιστατικών κορωνοϊού.

Την ίδια ώρα, ο κ.Νικολαϊδης ευχαρίστησε τους δημότες, που στη «συντριπτική πλειοψηφία τους»  εφαρμόζουν τα μέτρα, το δημοτικό συμβούλιο και τους εργαζομένους στο Δήμο που βρίσκονται «στην πρώτη γραμμή» και ιδιαίτερα τους νοσηλευτές και γιατρούς του Γενικού Νοσοκομείου της πόλης.

Τέλος, ανέφερε πως αυτή η τηλεδιάσκεψη με λειτουργούς των ΜΜΕ αποτελεί την πρώτη από μια σειρά τηλεδιασκέψεων που θα προγραμματιστούν να γίνονται ανά δεκαπενθήμερο, για καλύτερη ενημέρωση του κοινού.

15.49 Έτοιμη αρχές Μαΐου η καινούργια πτέρυγα του ΓΝΛ για κρούσματα κορωνοϊού

Στην κατασκευή καινούργιας πτέρυγας στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας, η οποία θα φιλοξενεί κρούσματα κορωνοϊού και αναμένεται να είναι έτοιμη αρχές Μαΐου, προχωρεί η κυβέρνηση.

Όπως πληροφορείται το ΚΥΠΕ η συγκεκριμένη πτέρυγα θα χρησιμοποιηθεί ως Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, με δυνατότητα 20 κλινών.

Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες αυτή τη στιγμή ετοιμάζεται η βάση, πάνω στην οποία θα τοποθετηθεί προκατασκευασμένη η πτέρυγα, που αναμένεται να έρθει από το εξωτερικό τέλος του μήνα.

Αυτή τη στιγμή, συνεργεία του Τμήματος Δημοσίων Έργων εργάζονται με γοργούς ρυθμούς, ούτως ώστε να ετοιμάσουν τη βάση, που θα υποδεχθεί την προκατασκευασμένη πτέρυγα από το εξωτερικό.

15.38  Πως θα γίνεται η επικοινωνία των ασθενών που έχουν συμπτώματα κορωνοϊού με τον προσωπικό του γιατρό

Στα πλαίσια αντιμετώπισης των επιπτώσεων από την εξάπλωση του κορωνοϊού COVID-19 ο Οργανισμός Ασφάλισης Υγείας καλεί το κοινό να εφαρμόζει πιστά τις πιο κάτω οδηγίες:

1.Σε περίπτωση που δικαιούχος  παρουσιάζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη από κορωνοϊό (οξεία λοίμωξη αναπνευστικού με συμπτώματα όπως γενική κακουχία /καταβολή ή/και πυρετό, ή/και ξηρό βήχα, ή/και μυαλγία ή/και δύσπνοια ή/και θωρακικό άλγος) καλείται να επικοινωνεί τηλεφωνικώς με τον Προσωπικό του Ιατρό, ο οποίος θα του δώσει σχετικές οδηγίες.

2.Ο Προσωπικός Ιατρός θα προβεί στα απαραίτητα διαβήματα και θα φροντίσει για τη διενέργεια της εξέτασης για τον κορωνοϊό, εφόσον αυτό επιβάλλεται βάσει των σχετικών οδηγιών του Υπουργείου Υγείας. Ο δικαιούχος θα ειδοποιηθεί για τη διενέργεια της εξέτασης, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας. Η εν λόγω εξέταση διενεργείται χωρίς οικονομική επιβάρυνση του δικαιούχου και εφόσον ακολουθηθεί η πιο πάνω διαδικασία. 

3.Οι δικαιούχοι καλούνται να ΜΗΝ κάνουν χρήση της τηλεφωνικής γραμμής 1420 για διευθέτηση ραντεβού στα ιατρεία δημόσια υγείας ή για τη διενέργεια της εξέτασης για τον κορωνοϊό αφού αυτό γίνεται από τον Προσωπικό τους Ιατρό και ΜΟΝΟ. Επιπλέον στις περιπτώσεις όπου δικαιούχος έχει προβεί στην διενέργεια εργαστηριακής εξέτασης δεν πρέπει να καλεί στο 1420 για εξασφάλιση των αποτελεσμάτων εφόσον ο δικαιούχος θα ενημερωθεί για τα αποτελέσματα της εξέτασης  από την Μονάδα Επιτήρησης του Υπουργείου Υγείας τηλεφωνικώς ή μέσω SMS.  

4.Στην περίπτωση που επιβεβαιωθεί ότι ο δικαιούχος πάσχει από λοίμωξη κορωνοϊού, o Προσωπικός Ιατρός είναι υπεύθυνος για την καθοδήγηση, τη θεραπευτική αγωγή και τέλος την επανένταξη του δικαιούχου στην κοινότητα βάση πρωτοκόλλου. 

Δεδομένης της έκτακτης κατάστασης αναμένεται από όλους τους δικαιούχους όπως συνεργαστούν στο μέγιστο βαθμό και κυρίως να συμβάλουν ώστε οι επαγγελματίες υγείας να παραμείνουν σε δράση παρέχοντας τις υπηρεσίες τους κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.  Για να γίνει αυτό εφικτό, οι δικαιούχοι καλούνται όπως επικοινωνούν πάντα τηλεφωνικώς με τον Προσωπικό ή τον Ειδικό Ιατρό τους. Εφόσον ο ιατρός κρίνει ότι πρόκειται για επείγον περιστατικό το οποίο δεν σχετίζεται με θέματα κορωνοϊού, διευθετεί  σχετικό ραντεβού για επίσκεψη του δικαιούχου στο ιατρείο. 

Για την ομαλή εφαρμογή των πιο πάνω και την αποτελεσματικότερη διαχείριση της πανδημίας ο Οργανισμός καλεί τους δικαιούχους να συνεργαστούν με τους Προσωπικούς τους Ιατρούς και ταυτόχρονα να επιδείξουν κατανόηση στο δύσκολο έργο που όλοι οι επαγγελματίες υγείας καλούνται να διεκπεραιώσουν. 

Δεδομένης της ιδιαιτερότητας της κατάστασης και του γεγονότος ότι η διατήρηση της συνέχειας της πρόσβασης των δικαιούχων στον Προσωπικό τους Ιατρό είναι υψίστης σημασίας καλούνται οι δικαιούχοι, σε περίπτωση που ο Προσωπικός τους Ιατρός ή ο Αντικαταστάτης του δεν ανταποκρίνεται, να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης του ΓεΣΥ στο τηλέφωνο 17000 (δωρεάν κλήση) ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση: [email protected] και να αναφέρουν το όνομα του Προσωπικού Ιατρού ή του Αντικαταστάτη του και τα δικά τους στοιχεία ώστε ο Οργανισμός να προβεί στην απαραίτητη διερεύνηση για εξυπηρέτηση τους. 

14.25 ΚΕΦΕΑ: Κλινική ανάπτυξη πιθανών εμβολίων κατά του κορωνοϊού ξεκίνησε η ευρωπαϊκή φαρμακευτική βιομηχανία

Την κλινική ανάπτυξη πιθανών εμβολίων κατά του κορωνοϊού έχουν ξεκινήσει ήδη μέλη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Φαρμακευτικών Βιομηχανιών και Ενώσεων (EFPIA), με τα ευρήματα των κλινικών δοκιμών να κοινοποιούνται σε κυβερνήσεις και άλλους εταίρους με σκοπό την επιτάχυνση της ανάπτυξης νέων θεραπειών.

Αυτό αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωσή της η Κυπριακή Ένωση Φαρμακευτικών Εταιρειών Έρευνας και Ανάπτυξης (ΚΕΦΕΑ), η οποία είναι μέλος της EFPIA, επισημαίνοντας ότι η βιομηχανία συμμετέχει ενεργά στον αγώνα ενάντια στην πανδημία του COVID-19.

Όπως σημειώνει η ΚΕΦΕΑ,  η Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Φαρμακευτικών Βιομηχανιών και Ενώσεων έχει δεσμευτεί να συνεργαστεί με την ερευνητική, αλλά και την ιατρική κοινότητα, αξιοποιώντας τόσο την κορυφαία παγκοσμίως επιστημονική γνώση των μελών της Ένωσης, όσο και τους ανθρώπους και τους πόρους της ώστε να αντιμετωπιστεί αυτή η πανδημία.

Αναφέρει ότι στόχοι της EFPIA είναι η διασφάλιση της επάρκειας φαρμάκων στην κάθε χώρα και της ασφαλούς παροχής φαρμάκων στους ασθενείς που τα χρειάζονται, η προώθηση της έρευνας και ανάπτυξης νέων εμβολίων, διαγνωστικών εξετάσεων και θεραπειών, καθώς και η συνεργασία και υποστήριξη οργανισμών που εργάζονται στην πρώτη γραμμή για την καταπολέμηση του COVID-19.

«Για την επίτευξη των πιο πάνω στόχων, μέλη της EFPIA έχουν ήδη ξεκινήσει την κλινική ανάπτυξη πιθανών εμβολίων κατά του κορωνοϊού και ακολούθως κοινοποιούν τα ευρήματα των κλινικών δοκιμών σε κυβερνήσεις, αλλά και άλλες εταιρείες, σε πραγματικό χρόνο, με σκοπό την επιτάχυνση της ανάπτυξης νέων θεραπειών», προσθέτει.

Παράλληλα, συμπληρώνει ότι διευρύνουν τις παραγωγικές δυνατότητές τους και ανταλλάζουν πληροφορίες, σε σχέση με τις δυνατότητές τους, για επιτάχυνση της παραγωγής μόλις αναπτυχθεί ένα αποτελεσματικό φάρμακο ή εμβόλιο.

Επιπροσθέτως, η ΚΕΦΕΑ αναφέρει ότι η EFPIA συνεργάζεται με κυβερνήσεις και διαγνωστικούς συνεργάτες για την ενίσχυση των δυνατοτήτων και ικανοτήτων εκτέλεσης δοκιμών για προϊόντα που σχετίζονται με τη νόσο COVID-19, σημειώνοντας ότι την ίδια ώρα, βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία και συνεννόηση με εθνικά συστήματα υγείας για να διασφαλίσει πως όταν εγκριθούν νέες θεραπείες και εμβόλια, θα είναι άμεσα διαθέσιμα και οικονομικά προσιτά.

Επιπλέον, συμπληρώνει ότι μέσω της Πρωτοβουλίας για Καινοτόμα Φάρμακα, που αποτελείται από κορυφαίους επιστήμονες του κλάδου και της ακαδημαϊκής κοινότητας και στοχεύει στην επίσπευση της ανάπτυξης νέων διαγνωστικών εξετάσεων και θεραπειών, οι εταιρείες διενεργούν γρήγορο έλεγχο των τεράστιων διεθνών φαρμακευτικών βιβλιοθηκών, για τον εντοπισμό πιθανών θεραπειών.

«Σε στιγμές κρίσης, η επικοινωνία με τα κέντρα λήψης αποφάσεων και η άμεση διάχυση πληροφοριών είναι ζωτικής σημασίας. Για αυτό τον λόγο, η EFPIA έχει δημιουργήσει απευθείας κανάλι επικοινωνίας μεταξύ παρασκευαστών και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (EMA) καθώς και της ομάδας των Επικεφαλής των Οργανισμών Φαρμάκων (HMA) στοχεύοντας στην αδιάλειπτη ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με αποθέματα, την παραγωγική ικανότητα, και τα σημεία έντασης στην αγορά, ώστε να προβλέπεται και να αντιμετωπίζεται προνοητικά η οποιαδήποτε πιθανή διακοπή στην παραγωγή ή έλλειψη», αναφέρει η ΚΕΦΕΑ.

Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος της ΚΕΦΕΑ , Κυριάκος Μικέλλης, τόνισε πως «τόσο η ΚΕΦΕΑ, όσο και οι εταιρείες- μέλη της, κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να βοηθήσουν στην επίτευξη του στόχου περιορισμού της εξάπλωσης του ιού», για να προσθέσει ότι «όλες οι εταιρείες εφαρμόζουν εδώ και μέρες την εργασία από το σπίτι περιορίζοντας έτσι σημαντικά την μετακίνηση του προσωπικού τους, ενώ παράλληλα παρακολουθούν συνεχώς τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, προσπαθώντας να διασφαλίσουν ότι δεν θα παρατηρηθούν οποιεσδήποτε ελλείψεις στην κυπριακή αγορά».

13.38 Κορωνοϊός: Τι είναι το φάρμακο Avigan και με ποια κριτήρια θα χορηγηθεί στους 20 ασθενείς στην Κύπρο [ΒΙΝΤΕΟ]

13.35 Διεύθυνση Ασθενοφόρων: 446 διακομιδές υπό διερεύνησης και θετικών περιστατικών κορωνοϊού 

Η Διεύθυνση Ασθενοφόρων του ΟΚΥπΥ ως η εμπροσθοφυλακή του Συστήματος Υγείας της χώρας ανάλαβε εξ αρχής τον επιχειρησιακό συντονισμό και τη διαχείριση των περιστατικών COVID-19 στον προνοσοκομειακό χώρο και σε  σύνολο 3.625 επειγουσών κλήσεων, η Διεύθυνση Ασθενοφόρων ανταποκρίθηκε σε 950 κλήσεις που αφορούσαν συμπτωματολογία COVID-19 και έγιναν 446  διακομιδές υπό διερεύνηση περιστατικών από τους χώρους διαμονής τους στα νοσηλευτήρια του ΟΚΥπΥ και των θετικών περιστατικών από και προς το νοσοκομείο αναφοράς στην Αμμόχωστο.

 

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας, από τις 7 Μαρτίου 2020, η Διεύθυνση Ασθενοφόρων μέσω του 1420 διαχειρίστηκε και αξιολόγησε τηλεφωνικά περισσότερα από 9,000 περιστατικά σε σχέση με την αντιμετώπιση του COVID-19 και ανταποκρίθηκε με ασθενοφόρα και εξειδικευμένα πληρώματα σε περισσότερες από 800 κατ’ οίκον δειγματοληψίες που αφορούσαν ασθενείς με κινητικά προβλήματα ή άλλες ιδιαίτερες καταστάσεις.

12.50 Με πρωτοβουλία Remedica και συνεργασία με Ισραήλ 5 τόνοι χλωροκίνης από Ινδία στην Κύπρο

Με πρωτοβουλία της κυπριακής φαρμακοβιομηχανίας Remedica, και προσωπική παρέμβαση από τον Ανώτατο Εκτελεστικό Διευθυντή της, Δρ. Μιχάλη Νεοπτολέμου και τη βοήθεια του κράτους του Ισραήλ, έφτασαν στην Κύπρο πέντε τόνοι χλωροκίνης.

 

Η  Remedica  σε δελτίο Τύπου κάνει λόγο για μεγάλη διπλωματική επιτυχία σε συνεργασία με το κράτος του Ισραήλ. «Σε μια άκρως μυστική αποστολή, έφτασαν στην Κύπρο με ισραηλινό στρατιωτικό αεροπλάνο 5 τόνοι χλωροκίνης από την Ινδία». Η Remedica έχει αναλάβει να παρασκευάσει και να στείλει στο Ισραήλ τη χλωροκίνη ενώ με τη σειρά της η κυβέρνηση του Ισραήλ θα αποστείλει στην Κύπρο 50 αναπνευστήρες.

 

Σε δηλώσεις του ο Δρ. Νεοπτολέμου αναφέρθηκε σε πολύ δύσκολη μυστική αποστολή που τελικά στέφθηκε με επιτυχία και σύντομα και οι επαγγελματίες υγείας στη γειτονική χώρα θα έχουν ακόμη ένα όπλο στον πόλεμο ενάντια στον κορωνοϊό. Πρόσθεσε ότι η Remedica αυτή τη στιγμή είναι ταγμένη προς την αντιμετώπιση του ιού και αναλαμβάνει ιδιωτικές πρωτοβουλίες για να βοηθήσει τη Κύπρο και όχι μόνο για να εξέλθουν την πανδημία το συντομότερο δυνατό.

 

Η Remedica έχει κάνει ήδη δωρεά χλωροκίνη στο κυπριακό Υπουργείο Υγείας, 10 αναπνευστήρες και 500.000 χειρουργικές μάσκες που αναμένονται να παραληφθούν μέσα Απρίλιου, και προστατευτικό εξοπλισμό σε ιδιωτικά και άλλα νοσηλευτήρια καθώς και σε εταιρείες που το ζήτησαν, ενώ βρίσκεται σε συνεννόηση με τον ΟΚΥΠΥ για περαιτέρω βοήθεια. Επιπλέον, ανθρώπινο δυναμικό της Remedica και εταιρικά οχήματα βρίσκονται στη διάθεση του Επίτροπου Εθελοντισμού και του Οργανισμού Ασφάλισης Υγείας για την κατ’ οίκον παράδοση των χορηγημένων φαρμάκων κατά του κορωνοϊού.

12.48 Επαγγελματίας υγείας του ΓΝ Πάφου θετική σε τεστ για κορωνοϊό

Ακόμη μια επαγγελματίας υγείας του ΓΝ Πάφου έχει ασθενήσει με κορωνοϊό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΚΥΠΕ, από το κρατικό νοσηλευτήριο της πόλης, πρόκειται για νοσηλεύτρια που εργάζεται στην  Μονάδα Θαλασσαιμίας του ΓΝ Πάφου.

Κατόπιν τούτου, θα ξεκινήσει η  ιχνηλάτηση των επαφών της νοσηλεύτριας που σχετίζεται  με το Νοσοκομείο Πάφου αλλά και η  σχετική δειγματοληψία και η διενέργεια διαγωνιστικής εξέτασης για COVID19.

Oι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν  πως  η νοσηλεύτρια είχε υποβληθεί προ ημερών σε τεστ στο ΓΝ Πάφου το οποίο ήταν αρνητικό. Στην συνέχεια, υποβλήθηκε σε νέο τεστ στα πλαίσια της επιδημιολογικής μελέτης του Δ. Πάφου στο οποίο εντοπίστηκε θετική.

Στο μεταξύ στους χώρους της Μονάδας  Θαλασσαιμίας  του κρατικού νοσηλευτηρίου της πόλης έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες απολύμανσης.

12. 35 Τριάντα τρεις ασθενείς νοσηλεύονται στο ΓΝ Λάρνακας ως ύποπτα κρούσματα κορωνοϊού

Συνολικά 33 άνθρωποι, ύποπτα κρούσματα κορωνοϊού, νοσηλεύονται σήμερα στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρνακας.

 

Πληροφορίες του ΚΥΠΕ αναφέρουν ότι τα 31 ύποπτα κρούσματα νοσηλεύονται στη Χειρουργική Κλινική του Νοσοκομείου και δύο είναι διασωληνωμένα στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

 

Οι 33 ασθενείς έχουν ήδη δώσει δείγμα για εξετάσεις κορωνοϊού και αναμένονται τα αποτελέσματα.

 

Εν τω μεταξύ όλα τα Τμήματα του Νοσοκομείου λειτουργούν κανονικά εκτός από τα εξωτερικά ιατρεία, όπου οι γιατροί εξυπηρετούν τους πολίτες τηλεφωνικώς.

 

Την ίδια ώρα οκτώ ασθενείς που νοσηλεύονταν στο Νοσοκομείο Αναφοράς, βρίσκονται στο Κέντρο Αποκατάστασης Eden Resort Rehabilitation, Wellness, Assisted Living στην Τερσεφάνου, όπου παρακολουθούνται από επαγγελματίες υγείας.

 

Οι οκτώ ασθενείς πήραν εξιτήριο από το Νοσοκομείο Αναφοράς έχοντας ήπια ή καθόλου συμπτώματα και μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Αποκατάστασης για περαιτέρω παρακολούθηση μέχρι την αρνητικοποίηση τους.

 

Η διάρκεια παραμονής για κάθε ασθενή εξαρτάται από το παραπεμπτικό που εκδίδει σε κάθε περίπτωση το Νοσοκομείο Αναφοράς.

12.30 Συνολικά 257 άτομα έδωσαν χθες δείγμα για κορωνοϊό στον Δήμο Αραδίππου

Συνολικά 257 άτομα, δημότες Αραδίππου έδωσαν χθες δείγμα για κορωνοϊό, ολοκληρώνοντας τον κύκλο δειγματοληψίας στον Δήμο, ύστερα από τον αυξημένο αριθμό κρουσμάτων στη περιοχή, ανέφερε στο ΚΥΠΕ ο Δήμαρχος Ευάγγελος Ευαγγελίδης.

 

Πρόσθεσε ότι «τα αποτελέσματα της χθεσινής δειγματοληψίας αναμένονται αύριο. Με την ολοκλήρωση και της τέταρτης κατά σειρά δειγματοληψίας στον Δήμο, δεν έχουμε προγραμματίσει προς το παρών νέα δειγματοληψία» είπε και πρόσθεσε πως «αυτό θα εξαρτηθεί από τις συμβουλές που θα μας δώσουν οι ειδικοί και το Υπουργείο Υγείας».

 

Εξήγησε ότι «οι δειγματοληψίες έγιναν την Τετάρτη 1η Απριλίου, την Παρασκευή 3, το Σάββατο 4 και την Τρίτη 7 του μήνα και συνολικά έδωσαν δείγμα περίπου 780 άτομα της πρώτης γραμμής, δημότες που ήρθαν σε επαφή με επιβεβαιωμένα κρούσματα και  πρόσωπα που ενδιαφέρθηκαν να υποβληθούν στη συγκεκριμένη εξέταση».

 

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Ευαγγελίδης είπε πως «τόσο ο Δήμος όσο και οι δημότες Αραδίππου είναι πολύ ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα της στοχευμένης δειγματοληψίας. Φαίνεται ότι τα πρώτα κρούσματα ήταν η έξαρση της ασθένειας του κορωνοϊού και υπολογίζεται ότι από τα αποτελέσματα των επόμενων δειγματοληψιών, θα αποδειχθεί ότι η πορεία του ιού θα είναι κάθετα μειωμένη».

 

Ωστόσο συνέχισε «δεν εφησυχάζουμε, τα μέτρα περιορισμού των κατοίκων στα σπίτια τους σύμφωνα με και τα Διατάγματα του Υπουργείου Υγείας, εφαρμόζονται πλήρως ενώ λαμβάνονται από όλους οι απαραίτητες προφυλάξεις. Στόχος είναι να καταφέρουμε όλοι μαζί να ξεπεράσουμε το πρόβλημα του κορωνοϊού».

11.15 72 ιατροί από τον ιδιωτικό τομέα έχουν συστρατευθεί και αναλάβει καθήκοντα στα δημόσια νοσηλευτήρια. 

11.00 25 ασθενείς νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο Αναφοράς 

Συνολικά 25 ασθενείς με κορωνοϊό νοσηλεύονται σήμερα στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου, το οποίο λειτουργεί ως Νοσοκομείο Αναφοράς.

Από τους 25 ασθενείς, οι τρεις νοσηλεύονται στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας αφού χρειάζονται περισσότερη υποστήριξη.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας αναμένεται να δοθούν πέντε εξιτήρια, ένα εκ των οποίων θα μεταφερθεί σπίτι του όπου θα παραμείνει υπό περιορισμό για 14 μέρες.

Οι υπόλοιποι τέσσερις ασθενείς θα μεταφερθούν με αυτοκίνητο τύπου Mini Bus, το οποίο έχει εφοδιαστεί με ειδικό πλήρωμα, στο Κέντρο Αποκατάστασης Eden Resort Rehabilitation, Wellness, Assisted Living στην Τερσεφάνου.

Οι τέσσερις ασθενείς που ήταν θετικοί στον κορωνοϊό και εξήλθαν της νοσηλείας τους με ήπια ή καθόλου συμπτώματα, θα παραμείνουν στο Κέντρο μέχρι την πλήρη αρνητικοποίηση τους

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο Νοσοκομείο Αναφοράς αναμένεται να μεταφερθεί σήμερα ασθενής, επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού, ηλικίας 58 ετών, που νοσηλευόταν στον Θάλαμο Υπόπτων Περιστατικών του Γενικού Νοσοκομείου Πάφου.

Σημειώνεται ότι ο ασθενής νοσηλευόταν από την Κυριακή στο Κέντρο Βραχείας Νοσηλείας – Κέντρο Διαλογής του Νοσοκομείου Πάφου, με συμπτωματολογία μερικών ημερών χαρακτηριστική για κορωνοϊό. 

Στη συνέχεια ο 58χρονος νοσηλεύτηκε στον Θάλαμο Υπόπτων Περιστατικών του Νοσοκομείου και ύστερα από τις απαραίτητες εξετάσεις στις οποίες υποβλήθηκε, εντοπίστηκε θετικός στον κορωνοϊό. 

10.47 Τρία επιβεβαιωμένα κρούσματα στο Νοσοκομείο Πόλης Χρυσοχούς

Τρία επιβεβαιωμένα κρούσματα  εντοπίστηκαν στο Νοσοκομείο Πόλης Χρυσοχούς 

Συγκεκριμένα, δεύτερος επαγγελματίας υγείας εντοπίστηκε θετικός στο Νοσοκομείο Πόλεως Χρυσοχούς. Αποτελεί το τρίτο επιβεβαιωμένο κρούσμα αφού προηγήθηκαν ακόμη δύο, ενός επαγγελματία υγείας και ενός εργάτη του Νοσοκομείου Πόλης Χρυσοχούς. 

Μετά και το νέο επιβεβαιωμένο κρούσμα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΚΥΠΕ από το Νοσοκομείο, έχει ήδη  ξεκινήσει  η  ιχνηλάτηση των επαφών των δύο τελευταίων επαγγελματιών υγείας που σχετίζονται με το Νοσοκομείο αλλά και η  σχετική δειγματοληψία και η διενέργεια διαγωνιστικής εξέτασης για COVID19.

Μέσα σ’ αυτά τα πλαίσια λαμβάνονται  δείγματα για εξετάσεις από άτομα του επαγγελματικού τους κύκλου αλλά και του οικογενειακού και φιλικού τους περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Νοσοκομείο Πάφου, το  πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα του Νοσοκομείου Πόλεως Χρυσοχούς που εντοπίστηκε την Κυριακή είναι συγγενής πρώτου βαθμού με  επαγγελματία υγείας του Σταθμού Αιμοδοσίας του Κέντρου Αίματος του ΓΝ Πάφου, που στεγάζεται στην αίθουσα εκδηλώσεων της εκκλησίας Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στην Πάφο και που εντοπίστηκε θετική στις αρχές Απριλίου.

Επίσης,  συνεχίζονται οι διαδικασίες για τις απολυμάνσεις στους χώρους του Νοσοκομείου Πόλης Χρυσοχούς.

Σημειώνεται πως από τις 09:00 το πρωί συνεχίζεται η διενέργεια διαγνωστικών τεστ για τον κορωνοϊό, σύμφωνα με τον Δήμαρχο Πόλης Χρυσοχούς, Γιώτη Παπαχριστοφή.

Η λήψη δειγμάτων ξεκίνησε στις 09:00 το πρωί  και θα διαρκέσει μέχρι τις 15:00 το απόγευμα στο Δημοτικό Μέγαρο Πόλεως Χρυσοχούς, ενώ συνολικά  θα ληφθούν 130 δείγματα.

Το κόστος που  θα καταβληθεί από τον κάθε ενδιαφερόμενο είναι 55 ευρώ, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα το επωμιστεί ο Δήμος. 

10.20 Δείτε το πλάνο του Υπ. Υγείας για την εξυπηρέτηση περιστατικών στα δημόσια και τα ιδιωτικά νοσηλευτήρια

09.49 Δύο νέες εισαγωγές στο Κέντρο Διαλογής του ΓΝ Πάφου

Δύο εισαγωγές ασθενών 74  και 71 ετών δέχτηκε χτες το βράδυ το Κέντρο Βραχείας Νοσηλείας – Κέντρο Διαλογής του ΓΝ Πάφου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΚΥΠΕ  από το Νοσοκομείο ,  ο 74χρονος και  η71χρονη μεταφέρθηκαν χτες στο Κέντρο Βραχείας Νοσηλείας – Κέντρο Διαλογής του ΓΝ Πάφου  με αναπνευστική δυσχέρεια και χαρακτηρίζονται ως ύποπτα περιστατικά . 

    

Στο μεταξύ, στο Κέντρο Αναφοράς στο Νοσοκομείο Αμμοχώστου μεταφέρεται σήμερα  Τετάρτη ο 58χρονος ασθενής που νοσηλευόταν στον Θάλαμο Υπόπτων Περιστατικών του ΓΝ Πάφου. Σύμφωνα με πληροφορίες από το Νοσοκομείο Πάφου, ο 58χρονος εντοπίστηκε θετικός στον κορωνοϊό  μετά τη σχετική δειγματοληψία που του υπεβλήθη.

Τον 58χρονο ασθενή  περιέθαλψε από  την Κυριακή, το Κέντρο Βραχείας Νοσηλείας – Κέντρο Διαλογής του Γενικού Νοσοκομείου Πάφου, με συμπτωματολογία μερικών ημερών χαρακτηριστική για κορωνοϊό. Ακολούθως αυτός νοσηλεύτηκε στον Θάλαμο Υπόπτων Περιστατικών του κρατικού νοσηλευτηρίου της Πάφου και ακολούθως εντοπίστηκε θετικός.

Σημειώνεται πως μέχρι τώρα στο Θάλαμο Υπόπτων Περιστατικών Νοσηλεύονται οι νέες εισαγωγές ο 74χρονος η 71χρονη  αλλά και μια 80χρονη γυναίκα που αποτελεί παλαιότερη εισαγωγή και που παρουσίασε συμπτώματα αναπνευστικού και  εμπύρετη κατάσταση.

Εξάλλου η σύσκεψη στο ΓΝ Πάφου  στην παρουσία του Πρόεδρου του ΟΚΥπΥ Μάριου Παναγίδη και του Εκτελεστικού  Γενικού Διευθυντή του ΟΚΥπΥ Χρίστη Λοϊζίδη μαζί με άλλους φορείς υγείας, για εξέταση της πλήρους επαναλειτουργίας του κρατικού νοσηλευτηρίου της Πάφου είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει σήμερα στις 10:00 με 10:30 το πρωί.

09.35 Στάλθηκαν φάρμακα σε 42 Κύπριους του εξωτερικού

08.20 Ξεκινάει σήμερα στην Π. Χρυσοχούς η διενέργεια διαγνωστικών τέστ για τον κορωνοϊό

08.01 Εισάγονται Avigan στην Κύπρο

Όπως ανακοινώθηκε επίσημα χθες από το Υπ. Εξωτερικών της Ιαπωνίας, η Κύπρος είναι μεταξύ των 20 χωρών που θα συμμετάσχουν στην κλινική μελέτη που πραγματοποιούν οι αρμόδιες αρχές της ασιατικής χώρας. Έτσι εγκρίθηκε η εισαγωγή του φαρμακευτικού προϊόντος AVIGAN, το οποίο θα χορηγηθεί σε 20 ασθενείς θετικούς στον κορωνοϊό που νοσηλεύονται.

Να σημειωθεί ότι το Avigan παράγεται από εταιρεία στην Ιαπωνία και βρίσκεται στο στάδιο της κλινικής δοκιμής για να διαπιστωθεί εάν μπορεί να χορηγηθεί ως θεραπεία του ιού.

07. 39 Οι ασθενείς που νοσηλεύονται

Σύμφωνα με τα στοιχεία μέχρι τις 3 το απόγευμα, 13 άτομα νοσηλεύονται διασωληνωμένα, δύο στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού και έντεκα στη ΜΕΘ του ΓΝ Λευκωσίας, με την κατάσταση της υγείας τους να είναι σταθερή αλλά κρίσιμη. Επίσης σε θάλαμο νοσηλευτηρίων πλην του Νοσοκομείου Αναφοράς, νοσηλεύονται εφτά επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού, σε σταθερή και καλή κατάσταση.

Ο δρ. Μάριος Λοίζου, μίλησε για την πιθανότητα το επόμενο διάστημα να δούμε αύξηση στον αριθμό των ατόμων που θα χρειαστούν νοσηλεία. Ίσως δούμε είπε στις ημέρες που έρχονται, τις συνέπειες της αρχικής μη απόλυτα αυστηρής τήρησης των μέτρων, τονίζοντας ότι ήδη από την χθες σημειώθηκε αύξηση στον αριθμό των διασωληνωμένων ασθενών.

07.26 Αποθεραπεύτηκαν 47 από τον ιό

Στα θετικά στοιχεία, ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύτηκαν και αποθεραπεύτηκαν που ανήλθε στους 47.

Ο δρ. Κωστρίκης στις δηλώσεις του τόνισε ότι τα αποτελέσματα αποδεικνύουν ότι ο δρόμος που ακολουθούμε είναι ο σωστός, ότι η πορεία δεν είναι τυχαία και οφείλεται αφενός στην στρατηγική της αυστηρής ιχνηλάτησης και αφετέρου στα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν.

Ο Υπουργός Υγείας Κωνσταντίνος Ιωάννου από την πλευρά του αναφέρει ότι παρά το γεγονός ότι σε απόλυτο αριθμό τα θετικά κρούσματα σε Αραδίππου και Πάφο είναι λίγα, εντούτοις σε ποσοστό πληθυσμού ανέρχονται στο 1 τοις εκατό, ποσοστό διόλου ευκαταφρόνητο, όπως σημειώνει, καθώς τα δείγματα που λήφθηκαν ήταν από τυχαία επιλογή και όχι στοχευμένη ιχνηλάτηση.

Αναμένουμε σημειώνει την ολοκλήρωση της δειγματοληψίας στις δύο αυτές περιοχές, ώστε να είμαστε σε θέση να βγάλουμε τελικά συμπεράσματα, τονίζοντας ότι δεν είναι ώρα για εφησυχασμό, ούτε για υπέρμετρη αισιοδοξία, εκφράζοντας ευχαριστίες προς τους πολίτες που είναι προσηλωμένοι στα μέτρα που έχουν ληφθεί και την υπομονή που έχουν επιδείξει.

07.15 Το προφίλ των νέων κρουσμάτων

22 άτομα εντοπίστηκαν μέσω ιχνηλάτησης των επαφών ήδη επιβεβαιωμένων περιστατικών, τρία άτομα προέκυψαν από τη δειγματοληψία της Πάφου από σύνολο 371 εργαστηριακών διαγνώσεων που διεξήχθησαν την Δευτέρα και την Τρίτη, και τέσσερα άτομα, των οποίων το ιστορικό διερευνάται.

Στα νέα επιβεβαιωμένα κρούσματα συγκαταλέγονται έξι εργαζόμενοι του Μακάρειου Νοσοκομείου.

Μετά από τις νέες εξετάσεις που επεβλήθησαν όλοι εργαζόμενοι του προσωπικού της εντατικής νεογνών του Μακάρειου Νοσοκομείου, τα αποτελέσματα κατέδειξαν πως έξι εργαζόμενοι έχουν προσβληθεί από τον κορωνοϊό. Συγκεκριμένα αφορά γιατρούς, νοσηλευτές και μια μαία.

07.00 29 νέα επιβεβαιωμένα κρούσματα

29 νέα κρούσματα κορωνοϊού ανακοίνωσε χθες το απόγευμα η Επιδημιολογική Επιτροπή του Υπ. Υγείας, από σύνολο 1353 εργαστηριακών διαγνώσεων, που είναι και ο μεγαλύτερος αριθμός που διενεργήθηκε σε μια ημέρα.  Οπότε αν και ο αριθμός των νέων περιστατικών είναι αυξημένος κατά 10 σε σχέση με την Δευτέρα, συμβαδίζει απόλυτα με τις εκτιμήσεις των ειδικών ότι η πολιτική που ακολουθείται στην Κύπρο είναι ορθή, ο δρόμος όμως όπως σημειώνουν παραμένει μακρύς. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανήλθε στα 494 μετά την διεκπεραίωση 13, 017 εργαστηριακών αναλύσεων. Από τα 494 περιστατικά, τα 364 προέρχονται από επαφές, άρα οι λοιμώξεις είναι από την Κύπρο.