Σήκωσε άγκυρα το Γιαβούζ και χωρίς τυμπανοκρουσίες εγκατέλειψε την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Κυπριακής Δημοκρατίας, ύστερα από δυόμιση μήνες παράνομης παρουσίας και γεωτρητικής δραστηριότητας. Μετά την εσπευσμένη αποχώρηση του τουρκικού βυθοτρύπανου, εκτιμάται ότι η γεώτρηση που πραγματοποίησε απέφερε πενιχρά έως μηδενικά αποτελέσματα.
Το Γιαβούζ τον Ιούλιο βρέθηκε νοτίως του ακρωτηρίου του Αποστόλου Ανδρέα, ενώ σύμφωνα με τα τουρκικά δημοσιεύματα, από τις αρχές Αυγούστου άρχισε εργασίες στον λεγόμενο στόχο Karpaz 1 σε απόσταση 10 ναυτικών μιλίων από την ακτή.
Μάλιστα η Αγκυρα είχε φροντίσει να δώσει ιδιαίτερα πανηγυρικό τόνο στην έναρξη των εργασιών, με την παρουσία του τούρκου υπουργού ενέργειας Φατίχ Ντονμέζ.
Από το πρωί το Γιαβούζ έχει αγκυροβολήσει στο λιμάνι της Σελεύκειας και άγνωστο παραμένει εάν θα επανεμφανιστεί στις κυπριακές θάλασσες.
Πάντως η τουρκική παράνομη παρουσία στην ανατολική Μεσόγειο δεν έχει ατονήσει, αφού μετά την αποχώρηση του Γιαβούζ, η Αγκυρα φρόντισε να στείλει το ερευνητικό σκάφος Ορούτς Ρέις, για την πραγματοποίηση σεισμογραφικών ερευνών μέχρι τις 20 Οκτωβρίου, στην περιοχή μεταξύ Κύπρου και Ρόδου, και στο σημείο όπου τέμνονται οι υφαλοκρηπίδες Ελλάδας, Κύπρου και Τουρκίας.
Ενώ υπό την βαρύγδουπη κωδική ονομασία «Αποφασιστικότητα 2019», βρίσκεται από χθες δε εξέλιξη άσκηση των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, που θα διαρκέσει μέχρι και τις 22 Σεπτεμβρίου.
Τις τουρκικές κινήσεις οι οποίες λαμβάνουν χώρα ενόψει και της συνάντησης του Ελληνα Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Τούρκο Πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν, παρακολουθεί στενά το ελληνικό πολεμικό ναυτικό.