Ο Επίτροπος Προεδρίας Φώτης Φωτίου, εκπροσώπησε τον πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Παρουσιάστηκαν ποντιακοί χοροί από τα ποντιακά σωματεία της Κύπρου, ενώ στο χώρο της εκδήλωσης στήθηκε περίπτερο με φωτογραφικό και οπτικοακουστικό υλικό για την ιστορική μαύρη επέτειο.
Κατά τη διάρκεια των διώξεων περισσότεροι από 350 χιλιάδες Ελληνες του Πόντου σφαγιάσθηκαν, και όλοι οι υπόλοιποι εκριζώθηκαν από τις πατρογονικές τους εστίες.
Η 19η Μαΐου, ημέρα κατά την οποία το 1919 αποβιβάστηκε στην Σαμψούντα ο Μουσταφά Κεμάλ, θέτοντας σε εφαρμογή το σχέδιο για τελική εξόντωση του Ποντιακού Ελληνισμού, ορίστηκε το 1994 από την Βουλή των Ελλήνων, κατόπιν εισήγησης του τότε Πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου, ως Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Μικρασιατικού Πόντου. Γενοκτονία την οποία η Τουρκία αρνείται με μένος.