Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Σε διακρατική συμφωνία για τον αγωγό EastMed κατέληξαν Ελλάδα, Κύπρος και Ισραήλ, κατά τη διάρκεια της 5ης Τριμερούς Συνόδου Κορυφής στην πόλη Μπερ Σέβα του Ισραήλ. Οι τρεις ηγέτες υπό τις ευλογίες του Αμερικανού πρέσβη στη Μπερ Σεβά του Ισραήλ υπέγραψαν ουσιαστικά αυτή τη Συμφωνία, όχι όμως τη Συμφωνία κατασκευής. Αυτό θα γίνει τον Φεβρουάριο στην Κρήτη.

Τι σημαίνει και τι προνοεί αυτή η συμφωνία:

Η συμφωνία αυτή, αφορά δημιουργία στρατηγείου μεταξύ των εμπλεκομένων χωρών και είναι τέσσερις οι χώρες με την Ιταλία μέσα, ενώ μπορεί να προκύψει και διεύρυνση με συμμετοχή των Αμερικανών. Παράλληλσ προνοείται η δημιουργία μιας δύναμης ταχείας επεμβάσεως με συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων χωρών. 

Το δεύτερο, αφορά σε σχέση με την γραμματεία, που θα λειτουργεί στην Λευκωσία, θα στελεχώνεται επί μονίμου βάσεως με αποσπασμένο προσωπικό από όλες τις χώρες και το Ισραήλ και Ελλάδα και την Κύπρο, προφανώς και από Ιταλία και μάλιστα υπό την ομπρέλα αυτής της γραμματείας θα βρίσκεται το στρατηγείο που θα ασχολείται με την ασφάλεια του αγωγού.  

Παράλληλα αυτή η γραμματεία  θα στελεχωθείμε διπλωματικό προσωπικό, επιστημονικό προσωπικό, τεχνικό ακόμη και με ακαδημαικούς που έχουν να παράγουν ιδέες σε σχέση με διεύρυνση της συνεργασίας μεταξύ των χωρών όπως είπε ο ΠτΔ θα λειτουργεί ως μίνι ΟΑΣΕ στη Λευκωσία. 

Στην Κρήτη θα πέσουν οι υπογραφές Η υπογραφή του έργου, που θα γίνει στην Κρήτη στα μέσα Φεβρουαρίου θα ανοίξει το δρόμο για τις εταιριείες να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την κατασκευή του. Αν δεν υπάρξει αυτή η διακρατική συμφωνία, είναι αντιληπτό ότι κανείς δεν θα μπορέι να κάνει πρόταση και να αναλάβει το κόστος για εκτέλεση του έργου. Από την άλλη,να σημειώσουμε ότι η Αμερικανική παρουσία θα είναι έντονη και στην Κρήτη.