Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΗΕ, η προσπάθεια γίνεται για να τεθεί σε εφαρμογή ένα σχέδιο για «την άμεση προσφορά βοήθειας» στους σεισμοπαθείς το οποίο συντάχθηκε από κοινού με τις αρχές της Ινδονησίας.
Το σχέδιο αφορά την προσφορά βοήθειας σε 191.000 ανθρώπους κατά τη διάρκεια των τριών επόμενων μηνών.
Η διπλή καταστροφή προκάλεσε ζημιές σε 65.000 κατοικίες, από τις οποίες 10.000 καταστράφηκαν τελείως από το τσουνάμι, ενώ 15.000 υπέστησαν ζημιές από τον σεισμό, αναφέρει η ανακοίνωση.
«Μία εβδομάδα μετά την καταστροφή, οι ανάγκες είναι πλέον σαφείς. Οι σεισμοπαθείς χρειάζονται στέγη, πρόσβαση σε καθαρό νερό, σε φροντίδα υγείας και ψυχολογική βοήθεια. Τα κεφάλαια που αναζητούνται για το σχέδιο θα επιτρέψουν στη διεθνή ανθρωπιστική κοινότητα να προσφέρει καλύτερη υποστήριξη στην κυβέρνηση και στις τοπικές οργανώσεις», εκτίμησε η αξιωματούχος του ΟΗΕ στην Ινδονησία Ανίτα Νιρόντι σύμφωνα με το κείμενο.
Επτά ημέρες μετά τον σεισμό και το τσουνάμι που σάρωσαν την περιοχή της πόλης Παλού (350.000 κάτοικοι), στη δυτική ακτή της Κελέβης, ο απολογισμός των θυμάτων δεν σταματά να αυξάνεται. Ο πιο πρόσφατος απολογισμός των θυμάτων, που δημοσιοποιήθηκε την Παρασκευή από τις αρχές, έκανε λόγο για 1.571 νεκρούς εξαιτίας της σεισμικής δόνησης των 7,5 βαθμών και τα σεισμικά παλιρροϊκά κύματα που ακολούθησαν. Εκτιμάται πως οι αγνοούμενοι ξεπερνούν τους χίλιους.