Με την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ανοίγει η πόρτα για εφ' όλης της ύλης διάλογο, δηλώνει ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, ενώ επανέλαβε πως η συμφωνία ισχύει μόνο για φέτος, ενώ την επόμενη σχολική χρονιά θα ισχύουν αυτά που θα συμφωνηθούν στο πλαίσιο του εντατικού διαλόγου που θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου.
«Αυριο στις 9 και 30 θα συνέλθει το ΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ για να ενημερωθεί σχετικά με την σημερινή απόφαση του Υπουργικού συμβουλίου η οποία δίνει ένα τέλος στην κρίση των προηγούμενων μηνών αλλά την ίδια ώρα ανοίγει την πόρτα και αυτό είναι το πιο σημαντικό για συζήτηση όλων των θεμάτων ανεξαιρέτως στο πλαίσιο του θεσμικού διαλόγου.» εξήγησε ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ.
Η κάθε οργάνωση θα καταρτίσει τον δικό της κατάλογο θεμάτων προς συζήτηση. Η συμφωνία που επικυρώθηκε σήμερα αφορά, μεταξύ άλλων, και στις μειώσεις και τις πιστώσεις που παραπέμπονται στην ΜΕΠΕΥ.
Ενώ ο χρόνος που παραχωρείται στους εκπαιδευτικούς για συνδικαλιστική δράση μειώνεται από 15 μέχρι 20 τοις εκατό. Η νέα συμφωνία έφερε και σημαντικό αριθμό νέων διορισμών.
Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ δήλωσε πως ο εκπαιδευτικός κόσμος κατάφερε με τις αντιδράσεις του ολόκληρο το καλοκαίρι να επαναφέρει τα θέματα της εκπαίδευσης στο τραπέζι του θεσμικού διαλόγου.
Η μερική αποκατάσταση των αποφάσεων που έχουν ληφθεί στις 4 Ιουλίου αποδεικνύει ότι ο θεσμικός διάλογος δεν μπορεί να εγκαταληφθεί, είπε ο Πρόεδρος της ΠΟΕΔ και «τουλάχιστον εμείς ως ΠΟΕΔ αυτό είναι που κρατούμε. Οι πιστώσεις παραπέμπονται για διάλογο στην ΜΕΠΕΥ εκει η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι στο διάλογο οι εκπαιδευτικές οργανώσεις έχουν το προβάδισμα για να διεκδικήσουν αυτό το θέμα.»
Αναβολή του θεσμού για τα τετράμηνα θα ζητήσουν οι οργανωμένοι γονείς - Μελετούν δυναμικά μέτρα αντίδρασης
Η επικύρωση της συμφωνίας δεν έφερε πάντως λύση και στη διαφωνία για τις εξετάσεις τετραμήνων, που θα πρέπει να αρχίσουν τον Δεκέμβριο, με την ΟΕΛΜΕΚ να ζητά αναβολή του θεσμού.
Οι δε οργανωμένοι γονείς έλαβαν αποφάσεις αργά το απόγευμα, για τις οποίες θα ενημερώσουν αύριο στις δύο τον Υπουργό Παιδείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι γονείς θα ζητήσουν αναβολή του θεσμού για ένα χρόνο και είναι αποφασισμένοι να μην ανεχθούν να εφαρμοστούν από φέτος οι εξετάσεις.
Αρμόδια πηγή έλεγε, μάλιστα, στον ΑΝΤ1 πως ήδη έχουν συζητηθεί και δυναμικά μέτρα αντίδρασης, εάν οι γονείς δεν εισακουστούν.
Σε πρώτο στάδιο θα συνεδριάσουν με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και τους οργανωμένους μαθητές, ακολούθως θα είναι έτοιμοι να διαμαρτυρηθούν σε μη εργάσιμο χρόνο, ενώ τα μέτρα θα κλιμακωθούν ακόμα και με κλείσιμο των σχολείων.