Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Μετά τους συγγενείς , τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, τους θρησκευτικούς ηγέτες, τώρα απευθύνουν έκκληση με δηλώσεις τους για πληροφορίες και οι αρχαιολόγοι της Διερευνητικής επιτροπής αγνοουμένων από τα σημεία εκσκαφών . Συνεργείο του ΚΥΠΕ επισκέφθηκε τα κατεχόμενα και συγκεκριμένα δυο χώρους οπού διενεργούνται εκσκαφές για ανεύρεση οστών αγνοουμένων, στην κατεχόμενη Μια Μηλιά και την Κερύνεια . Στην περιοχή της Μιας Μηλιάς υπάρχουν βάσιμες πληροφορίες για οστά 6 με 7 Τουρκοκύπριων αγνοουμένων της περιόδου 1963-64 και οι εκσκαφές άρχισαν στις 13 Σεπτεμβρίου του 2017 χωρίς όμως νε έχει μέχρι στιγμής εντοπιστεί οτιδήποτε . Οι πληροφορίες όμως θεωρούνται αξιόπιστες και γι' αυτό το λόγο αναμένεται το πράσινο φως για εκσκαφή σε άλλο χώρο κοντά στο συγκεκριμένο σημείο

Η αρχαιολόγος Cinar Karal  δήλωσε «Παρακαλώ δώστε πληροφορίες σε μας για τους συγγενείς γιατί περιμένουν , οι οικογένειες περιμένουν όταν του δίνουμε (τα οστά) τότε αντιλαμβάνονται ότι ο αγνοούμενος τους είναι νεκρός ολο αυτό τον καιρό αισθάνονται ότι είναι κάπου και θα επιστρέψουν αλλά όταν τον εντοπίσουμε εκείνη την μέρα ξέρουν (οι συγγενείς) ότι είναι νεκρός. Παρακαλώ δώστε μας πληροφορίες γιατί θέλουμε να εντοπίσουμε και άλλους αγνοούμενους»

Στο δεύτερο χώρο εκσκαφών στην Κερύνεια οι εργασίες άρχισαν τον περασμένο Νοέμβριο και μέχρι στιγμής εντοπίστηκαν κάποια οστά τα οποία όμως είναι ανάμεικτα και για τα οποία αναμένονται τα αποτελέσματα των εξετάσεων DNA. Στην συγκεκριμένη περιοχή πιστεύεται πως είναι θαμμένοι Ελληνοκύπριοι καθώς μαρτυρία κάνει λόγο για ένα φορτηγό και κάποιους να θάβουν ανθρώπους.

 «Ναι βρήκαμε κάποια οστά αλλά δεν βρέθηκαν σε ανατομική θέση, ήταν ανάμικτα αργότερα είχαμε επιπρόσθετη πληροφόρηση και ανακαλύψαμε ότι όταν ανεγείρονταν αυτά τα διαμερίσματα βρέθηκαν και άλλα οστά τα οποία και μετακίνησαν,» ανέφερε ο αρχαιολόγος Guliz Buruncuk

Όταν εντοπίζουμε οστά αγνοουμένων, λένε οι αρχαιολόγοι, μας δίνει δύναμη να συνεχίσουν το έργο μας . Όλοι απευθύνουν έκκληση να δοθούν νέες πληροφορίες ανώνυμα ακόμη κα με ένα σημάδι στο σημείο των εκσκαφών κάτι που ήδη έχει γίνει.

Από την πλευρά του ο αρχαιολόγος Φρίξος Μάρκου ανέφερε πως «Με οποιοδήποτε τρόπο ακόμα και στην ανασκαφή όταν σκάβουμε μπορεί να έρθει να μας αφήσει ένα σημάδι ναι έτυχε λέμε το και εμείς με τρόπο στους γείτονες σε οποιοδήποτε που μπορεί να περάσει που μπορεί να καταλάβουμε ότι μπορεί να ξέρει κάτι για την περιοχή ή σε καφενέδες που μπορεί να έχει ηλικιωμένους.»

Το θέμα των αγνοουμένων κυριάρχησε και στη συνάντηση που είχε στα Ηνωμένα Έθνη στη Νέα Υόρκη , ο Επίτροπος Προεδρίας, Φώτης Φωτίου, με τον Βοηθό Γενικό Γραμματέα για τις Ειρηνευτικές Επιχειρήσεις, Jean-Pierre Lacroix. Ο κ. Φωτίου μετέφερε την ανησυχία της ελληνοκυπριακής πλευράς για τα περιορισμένα αποτελέσματα της ΔΕΑ, εξαιτίας της στασιμότητας που προκαλεί η τουρκική στάση