Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Με κατηγορίες κατά της Τουρκίας, και η νέα απάντηση της κυβέρνησης, δια του Επιτρόπου Προεδρίας, Φώτη Φωτίου, στην επιστολή του Μουσταφά Ακιντζί προς την ειδική αντιπρόσωπο του Γενικού Γραμματέα, Ελίζαμπεθ Σπέχαρ, με την οποία ζητά από τα Ηνωμένα Έθνη να παρέμβουν σε ότι αφορά τις εκταφές στο χώρο του ψυχιατρικού νοσοκομείου της Αθαλάσσας. 

Αφήνει να νοηθεί πως η Τουρκία βρίσκεται πίσω από την επιστολή και την κατηγορεί ότι εμπαίζει τους συγγενείς με τέτοιες ενέργειες:

"Δεν θα δεχτούμε αυτή τη στρατηγική από την κατοχική δύναμη και από το κατοχικό καθεστώς. Πάγια πολιτική των Τούρκων είναι η πολιτικοποίηση του θέματος των αγνοουμένων. Το θέμα των αγνοουμένων είναι ανθρωπιστικό θέμα και καλούμε την κατοχική δύναμη και τον κ. Ακιντζί, έτσι να το προσεγγίσουν".

Ο Φώτης Φωτίου ξεκαθάρισε, παράλληλα, πως η προσπάθεια που γίνεται σήμερα για τον εντοπισμό και την ταυτοποίηση των πεσόντων στο νοσοκομείο της Αθαλάσσας, από τις τουρκικές βόμβες ναπάλμ, έχει ως μόνο στόχο να παραδοθούν τα λείψανα στις οικογένειες Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, για να ταφούν σύμφωνα με τις θρησκευτικές παραδόσεις κάθε οικογένειας. 

Οι δηλώσεις του Επιτρόπου Προεδρίας έγιναν μετά το τέλος του μνημόσυνου των πεσόντων της περιοχής Λακατάμιας, που τελέστηκε από τον ιερό ναό Αγίου Στυλιανού. 

Ο κ. Φωτίου είπε: "Σήμερα μνημονεύουμε ακόμη άλλους δεκατρείς Λακαταμίτες που έπεσαν μαχόμενοι σε διάφορες περιόδους υπερασπίζοντας την ελευθερία της ιδιαίτερης πατρίδας μας ή υπήρξαν μάρτυρες της τουρκικής θηριωδίας". 

Παράλληλα αναπέμφθηκε δέηση για τη διακρίβωση της τύχης άλλων είκοσι δυο αγνοουμένων της περιοχής Λακατάμιας, οι οποίοι επίσης έπεσαν ηρωικά μαχόμενοι και υπηρετώντας την πατρίδα. 

Το μνημόσυνο ολοκληρώθηκε με τους παριστάμενους να ψάλλουν τον Εθνικό Ύμνο.