Τέσσερις ριζοσπαστικές προτάσεις νόμου, για τον εκσυγχρονισμό των εκλογών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, προτείνει ο Δημοκρατικός Συναγερμός.
Προτάσεις τις οποίες και θα καταθέσει στην επόμενη συνεδρία της Ολομέλειας της βουλής.
Οι προτάσεις είναι, η:
- Θεσμοθέτηση οριζόντιας ψηφοφορίας
- Υιοθέτηση (από 25ο) στο 21ο έτος της ηλικίας και για τις υποψηφιότητες Δημάρχων-Κοινοταρχών.
- Εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους μέχρι και 72 ώρες πριν από τις εκλογές.
- Εφαρμογή της επιστολικής ή και της ηλεκτρονικής ψήφου.
Ωστόσο, για το πότε θα εφαρμοστεί η οριζόντια ψηφοφορία, ο Δημοκρατικός Συναγερμός ρίχνει το μπαλάκι, στα άλλα κοινοβουλευτικά κόμματα.
Όπως δήλωσε ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Νίκος Νουρής, "ο χρόνος εφαρμογής του μέτρου δεν είναι κατ ανάγκη, η προσεχής εκλογική διαδικασία, αλλά εν πάση περιπτώσει αυτό θα αποφασιστεί σε κοινοβουλευτικό επίπεδο".
Ανακοινώνοντας τις αποφάσεις του Πολιτικού Γραφείου, ο βουλευτής Νίκος Νουρής, ανέφερε ότι πέραν του εκσυγχρονισμού των δημοτικών και κοινοτικών εκλογών, στόχος είναι και ο περιορισμός της αποχής, με τις προτάσεις που αφορούν την εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους μέχρι και 72 ώρες πριν από τις εκλογές και την επιστολική ψήφο στα κατά τόπους ταχυδρομικά γραφεία που θα λειτουργούν ταυτόχρονα, με τα εκλογικά κέντρα:
"Δίνοντας τη δυνατότητα στους ψηφοφόρους που αδυνατούν να μεταβούν στο εκλογικό τους κέντρο, να μπορούν να ψηφίζουν αυτοπροσώπως στα κατά τόπους ταχυδρομικά γραφεία".
Την ίδια ώρα, το Πολιτικό Γραφείο του ΔΗΣΥ, αποτιμώντας το αποτέλεσμα των βουλευτικών εκλογών, αποφάσισε να ενεργοποιήσει άμεσα τις διαδικασίες, που θα οδηγήσουν το κόμμα σε πολιτικο -ιδεολογικό και καταστατικό συνέδριο στις αρχές του 2017.