Το δρόμο της «γρήγορης αξιοποίησης» των ποσοτήτων φυσικού αερίου εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κυπριακής Δημοκρατίας, δείχνει σε κυβέρνηση και εμπλεκόμενους φορείς ο Ανεξάρτητος Σύμβουλός σε θέματα ενέργειας Σόλων Κασίνης. Σχολιάζοντας σημερινό δημοσίευμα αιγυπτιακής ιστοσελίδας, στο οποίο αναφέρεται ότι η ιταλική εταιρεία ΕΝΙ σχεδιάζει την έναρξη παραγωγής υδρογονανθράκων από το κοίτασμα ΖΟΡ στις αρχές του 2017, επισήμανε ότι η κατασκευή των αναγκαίων υποδομών για αξιοποίηση και εκμετάλλευση του κυπριακού φυσικού αερίου, μπορεί να ολοκληρωθεί στα επόμενα δύο χρόνια.
«Μπορούμε να ακολουθήσουμε αυτό τον δρόμο και νομίζω ότι προς αυτή την κατεύθυνση, μετά την ολοκλήρωση των μελετών που θα γίνει η όδευση των αγωγών προς το Ιντκου προς την αιγυπτιακή πλευρά και ταυτόχρονα όδευση προς το Βασιλικό, θα μας δώσει πράγματι τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε το δικό μας φυσικό αέριο και το 2019», είπε ο κ. Κασίνης.
Η αιγυπτιακή ιστοσελίδα, η οποία επικαλείται δηλώσεις αξιωματούχου της χώρας αρμοδίου για ζητήματα πετρελαίου και ορυκτού πλούτου, δημοσιεύει επίσης ότι από το κοίτασμα ΖΟΡ μπορούν να αξιοποιηθούν περίπου εικοσιπέντε τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου. Οι συνολικές ποσότητες ωστόσο, αναμένεται να προκύψουν μετά τις είκοσι επιβεβαιωτικές γεωτρήσεις που θα διενεργήσει η ΕΝΙ σε διαφορετικά σημεία και με κόστος δώδεκα δισεκατομμύρια δολάρια.
«Μιλούμε για τεράστια ποσότητα που οπωσδήποτε διαφοροποιεί ουσιαστικά τα δεδομένα στη γύρω περιοχή», είπε.
Ο κύριος Κασίνης χαρακτήρισε τις διαδοχικές αλλαγές των στοιχείων ως συνηθισμένη πρακτική που ακολουθείται από πετρελαϊκές εταιρείες, μέχρι την ανακοίνωση των τελικών αποτελεσμάτων.