Το πράσινο φώς για διεύρυνση της κοινοπραξίας, άναψε το πρωί το Υπουργικό Συμβούλιο εγκρίνοντας πρόταση του Υπουργού Ενέργειας. Με βάση την πρόταση, η αμερικανική Noble παραμένει ο βασικός διαχειριστής του τεμαχίου με μερίδιο 35%, ενώ 35% θα κατέχει πλέον και η BG. Το υπόλοιπο 30% παραμένει στον ισραηλινό όμιλο Delek.
«Είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη, γιατί ενδυναμώνει την κοινοπραξία του τεμαχίου 12 προς την κατεύθυνση εκμετάλλευση του κοιτάσματος Αφροδίτη. Από τη στιγμή που η BG είναι και ένας δυνητικός αγοραστής ΦΑ, θα έχει όλες τις προϋποθέσεις να επισπεύσει τις διαδικασίες για να προσπαθήσει το φυσικό αέριο του τεμαχίου 12 στο τερματικό υγροποίησης στο IDKU το οποίο και διαχειρίζεται και είναι και συνιδιοκτήτης", είπε ο κ. Λακκοτρύπης.
Οι τελικές υπογραφές είσοδο της BG group θα μπουν στις αμέσως επόμενες ημέρες, αφού ο βρετανικός κολοσσός, έχει δηλώσει εγγράφως ότι αποδέχεται τους όρους του συμβολαίου αναλογικού καταμερισμού, και δώσει εγγυητικές για καλή εκτέλεση των δραστηριοτήτων που αναλαμβάνει.
Ο κος Λακκοτρύπης επιβεβαίωσε παράλληλα και τις πληροφορίες συμφώνα με τις οποίες, το ενδιαφέρον της βρετανικής εταιρείας δεν εξαντλείται στο οικόπεδο 12.
Λ
«Δεν έχει συγκεκριμενοποιήσει το ενδιαφέρον της αλλά σίγουρα μπορώ να σας πω ότι έχει ενδιαφερθεί για την ΑΟΖ της Κύπρου και άλλα τεμάχια χωρίς να έχουμε υπόψη σε ποια συγκεκριμένα αναφέρεται», είπε.
Με βάση το πλάνο ανάπτυξης που κατέθεσε η Νoble, η ανάπτυξη του Αφροδίτη τοποθετείται το 2020. Το δε κυβέρνηση σύμφωνα με τον Υπουργό ενέργεια μεριμνά ώστε οι σχεδιασμοί να μην επηρεαστούν από την κατρακύλα στις τιμές του πετρελαίου.