Η κ. Κρέτσου, βρέθηκε το πρωί στην παλιά Λευκωσία και περιηγήθηκε από τον Δήμαρχο της πόλης, Κωνσταντίνο Γιωρκάτζη, στην περιοχή του Ταχτακαλά, όπου έχουν πραγματοποιηθεί εκτεταμένες εργασίες αποκατάστασης με τη χρηματοδοτική στήριξη της ΕΕ. «Μπορούμε να διαχειριστούμε αποτελεσματικά τους Ευρωπαϊκούς πόρους» ήταν το μήνυμα του κ. Γιωρκάζτη.
Στις δηλώσεις της, η κ. Κρέτσου εξέφρασε ικανοποίηση για το έργο που έχει γίνει, το οποίο αποδεικνύει ότι τα Ευρωπαϊκά κονδύλια συμβάλουν στη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων.
Σκοπός μας, είπε, είναι να συμβάλουμε στην οικονομική ανάκαμψη της Κύπρου, ενώ πρόσθεσε ότι τα κονδύλια της ΕΕ παίζουν σημαντικό ρόλο προς την κατεύθυνση αυτή, καθώς αποτελούν σημαντική πηγή για δημόσιες επενδύσεις.
Εποικοδομητικές συζητήσεις
Ανέφερε εξάλλου ότι με τον Δήμαρχο Γιωρκάζτη, όπως και νωρίτερα με τον Υπουργό Άμυνας, είχε εποικοδομητικές συζητήσεις αναφορικά με την απορρόφηση των κονδυλίων της περιόδου 2007-2013, που κλείνει. Εξήγησε ότι στην παρούσα φάση και ενόψει της νέας περιόδου 2014-2020, είναι σημαντικό να εργαστούν όλοι από κοινού, ώστε να μην χαθούν καθόλου κονδύλια, κάτι που θα είναι προς όφελος των Κυπρίων πολιτών.
Από την πλευρά του ο κ. Γιωρκάτζης καλωσόρισε την κ. Κρέτσου, λέγοντας ότι η παρουσία της αποδεικνύει έμπρακτα το ενδιαφέρον της ΕΕ, αλλά και της Επιτρόπου προσωπικά, για την Κύπρο.
Συμβάλλουν, συνέχισε, με τα ευρωπαϊκά κονδύλια της νέας προγραμματικής περιόδου τόσο στην οικονομική ανάπτυξη και αναζωογόνηση του τόπου, όσο και στο να δημιουργηθεί μια νέα εντός των τειχών πόλη, γεμάτη ζωή.
Τέλος, ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στις συζητήσεις για τη νέα προγραμματική περίοδο και είπε ότι περπατώντας μέσα από τις εξωραϊσμένες προσόψεις των κτιρίων που χρηματοδοτήθηκαν από την προηγούμενη περίοδο, δείξαμε ότι μπορούμε να διαχειριστούμε αποτελεσματικά τους Ευρωπαϊκούς πόρους.
Η περιδιάβαση ξεκίνησε από την Πύλη Αμμοχώστου, με τον Δήμαρχο, την Επίτροπο και την συνοδεία τους να διασχίζουν πεζή τις αναπλασθείσες περιοχές του Ταχτακαλά, στην οδό Αμμοχώστου και ακολούθως στην οδό Ερμού.
Εκεί, η αντιπροσωπεία έκανε μια στάση στο Κέντρο Εικαστικών Τεχνών και Έρευνας, όπου η Εκτελεστική Διευθύντρια του μουσείου Ρίτα Σεβέρη τους ξενάγησε στα εκθέματα.