Μιλώντας στο Μέρα Μεσημέρι του ΑΝΤ1 η πρόεδρος της Βουλής και πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αννίτα Δημητρίου, τόνισε πως δεν πρόκειται να προσκαλέσει τον πρόεδρο Χριστοδουλίδη σε καμία συγκέντρωση του κόμματος της, καθώς όπως ανέφερε ο ΔΗΣΥ δεν ανήκει στην συμπολίτευση. Απάντησε με σκληρή γλώσσα στην κριτική του ΑΚΕΛ σημειώνοντας ότι πρέπει να αφήσουμε τις ιδεολογικές αγκυλώσεις και τους δογματισμούς και να δούμε το καλό της Ευρώπης και της Κύπρου. Απάντησε και στο σχόλιο του Νικήτα Κυριάκου εάν ανάλογα με το αποτέλεσμα των εκλογών κάποιοι θα την περιμένουν στη γωνιά.
«Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας οφείλει να κρίνει που και πότε πρέπει να παραβρεθεί. Το δεδομένο είναι πως ο ΠτΔ, ανήκει στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα με τη συγκατάθεση και του ΔΗΣΥ και ταυτόχρονα απευθύνει ομιλίες, που έχουν να κάνουν με στήριξη άλλων χώρων, σε προεκλογική εκστρατεία».
Όπως δήλωσε η πρόεδρος της Βουλής, το πιο σημαντικό είναι η Ευρώπη να συνεχίσει στις αρχές και τις αξίες της χωρίς να επικρατήσουν περιθωριακές αντιλήψεις που θέλουν να την μικρύνουν.
«Οι εκπρόσωποι που θα στείλουμε στο Ευρωκοινοβούλιο θα πρέπει να θέλουν περισσότερη Ευρώπη. Όχι να πάνε εκεί να την αμφισβητήσουν, να την μικρύνουν, όπως λέει η Ευρωπαϊκή Αριστερά, για την καπιταλιστική Ευρώπη».
Η Αννίτα Δημητρίου, ξεκαθάρισε πως το κόμμα της δεν «πυροβολεί» κανένα επί προσωπικού αλλά με πολιτικά επιχειρήματα. Ακόμα και τώρα, είπε, δεν μπορεί το ΑΚΕΛ να έχει στην ιστοσελίδα του την διακήρυξη των κομμάτων της αριστεράς και να κάνουν λόγο για τις ιδεολογικές αγκυλώσεις της Ευρώπης.
Πώς θα ήταν η Κύπρος χωρίς την ΕΕ;
«Που θα βρισκόταν η Κύπρος χωρίς την ΕΕ; Μπορεί η Κύπρος να είχε άλλο προσανατολισμό; Με όλα αυτά που συμβαίνουν; Ξεχνάμε ότι η Κύπρος τελεί υπό κατοχή και η ένταξη μας στην ΕΕ είναι η ασφάλεια μας; Δεν είναι η Ευρώπη που βοήθησε την Κύπρο να βγει από την οικονομική κρίση;»
Όπως τόνισε η πρόεδρος του ΔΗΣΥ, δεν είναι δεδομένη η πρωτιά για το κόμμα της. Για τον ΔΗΣΥ η πρωτιά, όπως πρόσθεσε, διασφαλίζει την ευρωπαϊκή προοπτική της Κύπρου.
Οι 6 ευρωβουλευτές να είναι οι πιο ικανοί
«Πως κάποιοι χωρίς καμία προπαίδεια και επιστημοσύνη, θα μπορέσουν να υπερασπιστούν τα συμφέροντα της Κύπρου; Η Κύπρος στέλνει 6 Ευρωβουλευτές και θέλουμε τους πιο ικανούς».
Το ποιοι θα εκπροσωπούν τους πολίτες σε Ευρώπη και τοπική αυτοδιοίκηση είναι κάτι που πρέπει να ανησυχεί τους πολίτες είπε η κ. Δημητρίου. Τόνισε πως πρέπει να έχουμε τις καλύτερες επιλογές με εμπειρογνωμοσύνη και επιστημοσύνη και να είναι αποφασισμένοι να είναι ικανοί να ηγηθούν.
Διερωτήθηκε ακόμα η κ. Δημητρίου αν για κάποιους η Ευρωβουλή είναι απλά μια καρέκλα και αλλάζουν κόμμα για να έχουν περισσότερες πιθανότητες να εκλεγούν.
Γιατί λένε ότι είμαι υπό κηδεμονία;
«Γίνεται το ΑΚΕΛ να υπαινίσσεται ότι η Αννίτα Δημητρίου τελεί υπό την κηδεμονία οποιουδήποτε;» διερωτήθηκε και πρόσθεσε «Να τοποθετηθούμε επί πολιτικών. Είναι αυτά τακτικές και μέθοδοι για να αναπτερώσουμε το ηθικό των ψηφοφόρων μας;»
Όπως τόνισε η κ. Δημητρίου, σε καμία περίπτωση ο ΔΗΣΥ δεν προχώρησε σε προσωπικές επιθέσεις σε κάποιο στέλεχος ή βουλευτή του ΑΚΕΛ. Ο ΔΗΣΥ με το ΑΚΕΛ, ξεκαθάρισε, έχει ιδεολογικές διαφορές. Αυτό που καυτηριάζει ο ΔΗΣΥ είναι της πολιτικές του θέσεις.
«Δεν θέλουμε νέους ανθρώπους να αναλαμβάνουν ηγετικές θέσεις; Αυτόματα σημαίνει ότι πατρονάρονται; Πόσο υποτιμητικό είναι αυτό; Να αφήσουμε άλλες αιχμές».
Σας περιμένουν κάποιοι στη γωνία;
Απαντώντας σε σχόλιο του Νικήτα Κυριάκου εάν ανάλογα με το αποτέλεσμα των εκλογών κάποιοι θα την περιμένουν στη γωνιά η Αννίτα Δημητρίου είπε: «Αυτά γίνονται και αναμένονται στον χώρο της πολιτικής. Ξέρουν οι πολίτες ποια είμαι. Ξέρουν ότι είμαι πιο αυστηρή με τον δικό μου πολιτικό χώρο. Ξέρουν ότι είμαι και πολύ αντικειμενική στη Βουλή των αντιπροσώπων. Υπηρετώ όπως πρέπει τον θεσμικό μου ρόλο, παρόλο που και εκεί αμφισβητήθηκα. Φτάνει με την τοξικότητα και τον κανιβαλισμό».
Απάντησε και σε ερώτηση για το φαινόμενο Φειδίας Παναγιώτου, την ενίσχυση του ΕΛΑΜ και πιθανές ανατροπές στο πολιτικό σκηνικό η κ. Δημητρίου επεσήμανε: «Πρέπει να μας ανησυχήσει όλους. Ποιοι θα μας εκπροσωπούν στην Ευρωβουλή και στην τοπική αυτοδιοίκηση. Εγώ δεν μπορώ να κρίνω τον κάθε πολίτη που θέτει υποψηφιότητα». Οι πολίτες, τόνισε, πρέπει να εκλέξουν άτομα που μπορούν, τα θέματα της Ευρώπης είναι δύσκολα.
«Αυτοί που καταψήφισαν το σύμφωνο της μετανάστευσης είναι το ΑΚΕΛ και το ΕΛΑΜ, οι πολιτικές τους ομάδες στην Ευρώπη. Γιατί το καταψήφισαν; Αν εννοούμε αυτά που λέμε να το αποδείξουμε στην πράξη».
Το αποτέλεσμα για τον ΔΗΣΥ, είναι επιβεβαίωση των πολιτικών του θέσεων και προτάσεων.
«Καμιά ηγεσία την επομένη των εκλογών δεν θα κοιμάται ήσυχη. Τα προβλήματα ξεκινούν ευθύς αμέσως».