Του Χρίστου Χαραλάμπους
Εν μέσω της κρίσιμης πρώτης αξιολόγησης της πορείας εφαρμογής του μνημονίου από το κλιμάκιο της Τρόικα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, δεν εξέφρασε μόνο αισιοδοξία αλλά και βεβαιότητα ότι, μέσα από τις ορθές πολιτικές, θα ξεπεραστεί η κρίση, και η κυπριακή οικονομία θα επιστρέψει σε ρυθμούς ανάπτυξης:
"Βαδίζουμε προς την σωστή κατεύθυνση, θέλω να το τονίσω, και είμαι βέβαιος ότι μέσα από συγκροτημένες πολιτικές και συνολική δράση αλλά και την στήριξη της κοινωνίας των πολιτών θα ξεπεράσουμε τα προβλήματα. Έχουμε βιώσει ανάλογα και χειρότερα στο παρελθόν και κατορθώσουμε να σταθούμε στα πόδια μας και τώρα θα σταθούμε στα πόδια μας".
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν η τοποθέτηση και του Προέδρου του Δημοκρατικού Συναγερμού Αβέρωφ Νεοφύτου.
Θα περάσουμε, σημείωσε, δύο δύσκολα χρόνια, ωστόσο με τις σωστές αποφάσεις όλα θα αλλάξουν:
"Η οικονομική κρίση παραμένει, λαμβάνονται οι σωστές αποφάσεις, τολμά η Κυβέρνηση να προχωρά σε μεταρρυθμίσεις και τομές πράγματα που φοβούμενοι πολιτικού κόστους δεν τολμούσαμε να τα διορθώσουμε και είναι η ώρα που η Κυβέρνηση λαμβάνει τις σωστές αποφάσεις. Εχουμε δρόμο μπροστά μας και πρέπει να κάνουμε ότι είναι δυνατόν να μην πάνε χαμένες οι θυσίες του συνόλου του κυπριακού λαού. Είμαι πεπεισμένος πως υπάρχει φως, φτάνει να είμαστε προετοιμασμένοι ότι τα επόμενα δύο χρόνια θα είναι επίσης δύσκολα χρόνια και πριν υπάρξει η ανάκαμψη θα ζήσουμε ίσως και περισσότερη ύφεση".
Την ίδια ώρα ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος παρενέβαινε στις εξελίξεις καταγγέλλοντας με σκληρή γλώσσα τα όσα κυοφορούνται στην Τράπεζα Κύπρου προτού ακόμα εξέλθει από το καθεστώς εξυγίανσης.
Από τις βολές του Αρχιεπισκόπου δεν γλίτωσαν, εκτός από την Τρόικα, το Υπουργείο Οικονομικών και η Κεντρική Τράπεζα. Χαρακτήρισε ανοσιούργημα τις σκέψεις για διαχωρισμό των εργασιών της Τράπεζας Κύπρου σε κτηματική και λιανική τραπεζική:
"Δεν θα τους ενδιαφέρει η καλή διαχείριση της περιουσίας του κόσμου αλλά με ελαφρά την συνείδηση θα την εκποιήσουν και εκείνοι που θα ζημιώσουν είναι οι φτωχοί ο απλός λαός που δεν έχει που να στηριχθεί. Για αυτό ας το αντιληφθούν από τώρα τι παν να κάνουν. Είναι απαράδεκτο και το Υπουργείο Οικονομικών και η Κεντρική Τράπεζα και η Τρόικα. Τέτοιες φιλοσοφίες δεν χρειάζονται εδώ. Πιστεύω πως αν αντιδράσουμε όλοι δεν πρόκειται να γίνει αυτό το ανοσιούργημα διότι δεν βρίσκω άλλη λέξη να το χαρακτηρίσω, που θα φέρει τα πάνω κάτω".
Ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος ζήτησε και θα έχει την ερχόμενη Δευτέρα συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, προς τον οποίο θα εκφράσει, όπως δήλωσε, την έντονη διαφωνία και την ετοιμότητα του να καθοδηγήσει το λαό σε αντίδραση.
//www.youtube.com/watch?v=X-S78nqJtm0