Οπως μεταδίδεται από τα κατεχόμενα, μιλώντας μετά τη συνάντησή του με τον Τ/k ηγέτη Ντερβίς Έρογλου, στα κατεχόμενα, ο κ. Άιντα επανέλαβε ότι η πρότασή του δεν έγινε δεκτή με πολύ ενθουσιασμό από τις δύο πλευρές, προσθέτοντας ότι το σέβεται και το κατανοεί.
Είπε επίσης ότι δεν είναι στους όρους εντολής του η προσπάθεια να πείσει τα μέρη να συνομιλήσουν και πρόσθεσε ότι οι δύο ηγέτες καλωσορίζουν την προσπάθειά που καταβάλει προς την κατεύθυνση αυτή.
«Ο ΟΗΕ δεν διαθέτει μηχανισμούς επιβολής, ώστε να σύρει τον οποιονδήποτε σε μια συνάντηση», ανέφερε.
Συμπλήρωσε ότι ακούει τις ιδέες των δύο πλευρών για το πώς θα επιστρέψουν σε μια κατάσταση που θα επιτρέπει τον μεταξύ τους διάλογο, ενώ είπε ότι συνεχίζεται παράλληλα η εργασία για την προετοιμασία των διαπραγματεύσεων, αν και, όπως είπε, δεν ξέρει πότε ακριβώς θα επαναρχίσουν.
Δεν μιλάμε μόνο για το πώς θα επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, αλλά και τι θα κάνουν μόλις επιστρέψουν, ανέφερε.
Σε ερώτηση αν υπάρχει πιθανότητα να επαναρχίσουν οι συνομιλίες πριν από τις «εκλογές» στα κατεχόμενα τον Απρίλιο, ο Ειδικός Σύμβουλος απάντησε θετικά, είπε όμως ότι δεν είναι σε θέση να πει ότι υπάρχει τέτοια συμφωνία.
Πρόσθεσε ότι η κατανόηση που υπάρχει στις δύο πλευρές είναι ότι η καθεμία πρέπει να κάνει κάτι για να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις επανόδου στις συνομιλίες.
«Σε αυτό το σημείο θα δοκιμαστεί η θέληση των δύο πλευρών να κάνουν τις απαραίτητες παραχωρήσεις για το αμοιβαίο όφελος, που είναι η επίλυση», είπε.
Για να υπάρξει θέληση, όλες οι πλευρές πρέπει να δώσουν κάτι, ανέφερε ενώ πρόσθεσε ότι αναζητεί να βρει τι μπορεί να είναι αυτό.
Εξάλλου, ανέφερε ότι δεν θα πρέπει να χαθεί χρόνος και ότι ο ίδιος παραμένει αισιόδοξος. Ο ίδιος, είπε, δεν χάνει χρόνο να σκέφτεται την απογοήτευσή του, αλλά θα ήταν καλύτερα για τους Κύπριους αν βρισκόταν σε εξέλιξη μια πιο εποικοδομητική φάση.
Αναφέρθηκε τέλος στις συναντήσεις του με τα κόμματα, λέγοντας ότι σκοπεύει να συναντηθεί με όλα, ενώ μίλησε και για τη σημασία της ευρύτερης εμπλοκής της κοινωνίας στη διαδικασία επίλυσης.
Έρογλου: Θετική χαρακτήρισε την συνάντηση με Άιντα
Ως θετική χαρακτήρισε την συνάντηση που είχε ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Ντερβίς Ερογλου με τον Ειδικό Σύμβουλο του ΓΓ του ΟΗΕ για το Κυπριακό Έσπεν Μπαρθ Άιντα αναφέροντας ότι η ελληνοκυπριακή πλευρά θα πρέπει να γυρίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων χωρίς όρους γιατί το Κυπριακό, όπως σημείωσε, δεν μπορεί να μένει άλυτο για ακόμη δέκα χρόνια.
Ο Τ/κ ηγέτης είπε πως είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη και πως του ευχήθηκε σύντομη ανάρρωση και να γυρίσει γρήγορα πίσω στις διαπραγματεύσεις γιατί οι Τουρκοκύπριοι έχουν προσδοκίες για επίλυση του Κυπριακού.
Σε υπενθύμιση δημοσιογράφων ότι ο κ. Άιντα πιστεύει πως είναι πιθανή μια συνάντηση των δύο ηγετών πριν τον Απρίλιο, ο κ. Ερογλου ανέφερε ότι είναι και δική του ευχή.