Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Ant1
 
  • Αξιοποίηση της χρονικής στιγμής επιθυμούν οι Αμερικανοί.
  • Μήνυμα ΗΠΑ προς τη Λευκωσία για να επισπευθεί η διαδικασία επίλυσης του Κυπριακού και αξιοποήσης του Φυσικού Αερίου μαζί με την Τουρκία.
  • Δεν αποκλείεται αποχώρηση του Barbaros με στόχο την επανεναρξη των συνομιλιών 
  • Οι Τούρκοι θέλουν εκμετάλλευση του Φυσικού Αερίου πριν από τη Λύση.
Νωρίτερα
 
Για κοινή διαχείριση του κυπριακού φυσικού αερίου, έκανε λόγο ενώπιον του Αμερικανού αντιπροέδρου Τζο Μπαϊντεν, ο Τούρκος πρωθυπουργός Αχμέτ Νταβούτογλου. Από την πλευρά του, ο Τζο Μπαϊντεν, ο οποίος πραγματοποιεί τριήμερη επίσημη επίσκεψη στην Τουρκία, εξέφρασε ελπίδες για συνεργασία Τουρκίας και Κύπρου, στο πλαίσιο συνεργασίας όλων των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου.
 
Του Κυριάκου Κυριακίδη 
 
//www.youtube.com/watch?v=HEo5JjCYog0
 
Σε νέες προκλητικές δηλώσεις και απειλές κατά της Κυπριακής Δημοκρατίας προέβη σήμερα ο τούρκος πρωθυπουργός Αχμέτ Νταβούτογλου, ενώπιον μάλιστα, του Αντιπροέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών, Τζο Μπάιντεν, λίγο πριν από την έναρξη των επίσημων αμερικανοτουρκικών συνομιλιών. 
Μιλώντας κατά την Σύνοδο του Ατλαντικού Συμβουλίου στην Κωνσταντινούπολη, ο Αχμέτ Νταβούτογλου δήλωσε πως αν δεν ικανοποιηθούν οι αξιώσεις της Άγκυρας για άμεση και ισότιμη συμμετοχή των τουρκοκυπρίων στην εκμετάλλευση του φυσικού αερίου, τότε η Τουρκία θα συνεχίσει με πιο δυναμικό τρόπο τις προκλήσεις της στην Κυπριακή Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη. 
 
«Κάνω έκκληση προς την Ε/κ διοίκηση. Εάν μονοπωλώντας τις φυσικές πηγές, κάνοντας διαγωνισμούς μονομερώς σαν να ανήκουν μόνο σε εκείνους αυτές οι πηγές, θέλουν να διαθέτουν στις διεθνείς αγορές αυτές τις πηγές στις οποίες έχουν δικαιώματα και οι Τ/κ, τότε κι εμείς κάνουμε στο ίδιο μέρος έρευνες μαζί με τους Τ/κ και χρησιμοποιούμε το ίδιο δικαίωμα», δήλωσε ο Νταβούτογλου. 
 
Κατά τα άλλα, ισχυρίστηκε ότι η ενέργεια δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί από κανένα ως όπλο, γιατί θα είναι το μεγαλύτερο χτύπημα στις διαπραγματεύσεις στο κυπριακό. Προσθέτοντας ότι όσο καθυστερεί η λύση Ε/κ και Τ/κ πρέπει να ιδρύσουν μια κοινή επιτροπή για τη διαχείριση του φυσικού αερίου. 
 
«Πρέπει το συντομότερο να υπάρξει επιστροφή στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Και ένα λεπτό να καθυστερήσει η ειρήνη, το κόστος είναι μεγάλο. Ειρήνη αμέσως. Εάν οι διαπραγματεύσεις θα πάρουν χρόνο, αυτή τη φορά το ψευδοκράτος και η “ε/κ διοίκηση” να ιδρύσουν μια κοινή επιτροπή, να ξεκινήσουν να χρησιμοποιήσουν την ενέργεια για την ειρήνη», σημείωσε ο Τούρκος Πρωθυπουργός. 
 
Στην ομιλία του στην Σύνοδο του Ατλαντικού Συμβουλίου, ο αμερικανός αντιπρόεδρος Τζο Μπάιντεν, ο οποίος πραγματοποιεί τριήμερη επίσημη επίσκεψη στην Τουρκία, έκανε λόγο για συνεργασία των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου, Ισραήλ, Τουρκίας, Αιγύπτου, Λιβάνου, Ελλάδας και Κύπρου. Στα πρότυπα της συνεργασίας των χωρών της Σκανδιναβίας και της Βαλτικής. 
 
«Ελπίζουμε μια μέρα να έρθουν το Ισραήλ, η Τουρκία, η Αίγυπτος, η Ελλάδα, η Κύπρος και ο Λίβανος ακόμη. Σε αυτή την περιοχή μπορεί να υπάρξει σταθερότητα και να αυξηθεί το επίπεδο της ευημερίας. Αυτό μπορεί να διασφαλιστεί με την αύξηση της ενεργειακής ασφάλειας και την αύξηση των πηγών», είπε ο κ. Μπάιντεν.  
 
Ο κύριος Μπάιντεν αναφέρθηκε στην στρατηγική θέση της Τουρκίας, προσθέτοντας ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα στηρίξουν την Αγκυρα στην προσπάθεια της να παίξει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο στα θέματα του φυσικού αερίου. Επισημαίνοντας ότι είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές φυσικού αερίου στην Ευρώπη. 
 
«Η Τουρκία είναι από τις πιο μεγάλες αγορές φυσικού αερίου της Ευρώπης. Η Τουρκία τα επόμενα δέκα χρόνια είναι η μόνη αγορά που αναμένεται να αυξηθεί. Οι ΗΠΑ είναι έτοιμες να κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να φέρει εις πέρας αυτή τη δυνητικότητα της Τουρκίας», ανέφερε. 
 
Την ίδια στιγμή, ο Τούρκος Υπουργός Ενέργειας Τανέρ Γιλντίζ, δήλωσε πως το Μπαρμπαρός, θα αποχωρήσει αρχές Δεκεμβρίου, από την Κυπριακή ΑΟΖ.
 
Η δήλωση τοποθετεί την αναχώρηση του Μπαρμπαρός νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό εφόσον το ΝΑΒΤΕΞ των τούρκων,ι σχύει μέχρι το τέλος του μήνα 
Ο Τανέρ Γιλντίζ εφόσον επανέλαβε τις απαράδεκτες τουρκικές θέσεις για δικαιώματα του ψευδοκράτους στην ΑΟΖ πρόσθεσε ότι η περιοχή των ερευνών έχει ονομαστεί "ʼλσαντζακ 2- Μπλοκ Β" και ότι στη συνέχεια θα πραγματοποιηθούν δυσδιάστατες και τρισδιάστατες έρευνες.
 
 
Νωρίτερα
  • Μπάιντεν: Ελπίζουμε σε συνεργασία των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου
  • «Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι στην Τουρκία»
  • «Οι δύο χώρες έχουν μεγάλη παράδοση»
  • Κυπριακό
  • Εκπρόσωπος Λευκού Οίκου: Συζήτησαν ISIL, ενέργεια και Κυπριακό
  • Τούρκος Υπουργός Ενέργειας: Μέχρι αρχές Δεκεμβρίου οι έρευνες του Μπαρμπαρός

Ε/κ και Τ/κ να ιδρύσουν μια κοινή επιτροπή για τη διαχείριση του φυσικού αερίου, αν οι διαπραγματεύσεις καθυστερήσουν, είπε ο Τούρκος Πρωθυπουργός Αχμέτ Νταβούτογλου.

Στη ομιλία του στη Σύνοδο του Ατλαντικού Συμβουλίου στην Κωνσταντινούπολη, ο Αχμέτ Νταβούτογλου, ανέφερε επιπλεόν ότι η ενέργεια δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί από κανένα ως όπλο, ενώ πρόσθεσε πως αυτό θα είναι το μεγαλύτερο χτύπημα για τις διαπραγματεύσεις στο Κυπριακό. «Όσο καθυστερεί η ειρήνη στην Κύπρο το κόστος αυξάνεται», είπε.   

«Στην Κύπρο, εάν όλοι μείνουν σύμφωνοι ότι οι φυσικές πηγές γύρω από την Κύπρο ανήκουν σε ολόκληρο το νησί και χρησιμοποιήσουν αυτή την ενέργεια με ένα κοινό όραμα προς την κατεύθυνση της ειρήνης, τότε όλοι θα κερδίσουν», συμπλήρωσε.

Επιπλέον έκανε έκκληση έκκληση προς την Ε/κ διοίκηση, «εάν μονοπωλώντας τις φυσικές πηγές, κάνοντας διαγωνισμούς μονομερώς σαν να ανήκουν μόνο σε εκείνους αυτές οι πηγές, θέλουν να διαθέτουν στις διεθνείς αγορές αυτές τις πηγές στις οποίες έχουν δικαιώματα και οι Τ/κ, τότε κι εμείς κάνουμε στο ίδιο μέρος έρευνες μαζί με τους Τ/κ και χρησιμοποιούμε το ίδιο δικαίωμα", είπε ο Τούρκος Πρωθυπουργός», είπε.

Πρόσθεσε πως αν οι πλευρές "καθίσουν μαζί και συζητήσουν και υπάρξει βούληση για την ένωση του νησιού το συντομότερο με διαπραγματεύσεις, η Κύπρος θα γίνει μια χώρα η οποία ανεβαίνει - όπως το Ιράκ - και γι` αυτό η πιο ευτυχισμένη χώρα θα είναι η Τουρκία".

«Επιστροφή στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων»

"Πρέπει το συντομότερο να υπάρξει επιστροφή στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Και ένα λεπτό να καθυστερήσει η ειρήνη, το κόστος είναι μεγάλο. Ειρήνη αμέσως,” είπε, προσθέτοντας ότι εάν οι διαπραγματεύσεις θα πάρουν χρόνο, αυτή τη φορά το ψευδοκράτος και η “ε/κ διοίκηση” - όπως απεκάλεσε την Κυπριακή Δημοκρατία - να ιδρύσουν μια κοινή επιτροπή, να ξεκινήσουν να χρησιμοποιήσουν την ενέργεια για την ειρήνη, είπε ο κ. Νταβούτογλου.

Ο Τούρκος Πρωθυπουργός είπε ότι δεν γίνεται (οι Ε/κ) να λένε – κατά τον ισχυρισμό του - ότι `η Ανατολική Μεσόγειο είναι ένα πεδίο κλειστό για τους Τούρκους και τους Τ/κ και εμείς θα κάνουμε έρευνες όπου θέλουμε`. Ανέφερε πως ούτε στην πολιτική γίνεται αυτό, ούτε και σε ό,τι αφορά θέματα διεθνούς ενέργειας.

«Η Τουρκία είναι ο πιο εύκολος προορισμός για το φυσικό αέριο»

Ο Αχμέτ Νταβούτογλου είπε ότι "η Τουρκία είναι ο πιο εύκολος προορισμός για το φυσικό αέριο που θα βγει από τις περιοχές γύρω από την Κύπρο. Η Τουρκία είναι και η διεθνής αγορά που θα ανοίξει πιο άνετα". Επομένως, συνέχισε, “ας μην χρησιμοποιήσει κανείς την ενέργεια ως όπλο. Εάν πουν ας αποκτήσω εγώ τα αέρια και να επιβάλω την ειρήνη που θέλω στην απέναντι πλευρά, τότε αυτό θα είναι το πιο μεγάλο χτύπημα για τις διαπραγματεύσεις στο Κυπριακό. Ας χρησιμοποιήσουμε την ενέργεια ως μέσο ειρήνης".

Αναφερόμενος στη μεταφορά νερού από την Τουρκία στην Κύπρο, ο Αχμέτ Νταβούτογλου είπε "την ημέρα που εξαγγείλαμε το πρόγραμμα αυτό, ο τότε Πρωθυπουργός μας είπε αυτό το νερό θα το μοιραστούμε με τους Ε/κ. Κι εμείς λέμε το νερό είναι ιερό και μοιράζεται με αυτούς που το έχουν ανάγκη". "Ενώ εμείς σκεφτόμασταν να μοιραστούμε το δικό μας νερό με όλο το νησί, δεν γίνεται η μια πλευρά να λέει για τις φυσικές πηγές που ανήκουν σε όλο το νησί ότι της ανήκει μονομερώς", είπε ο Αχμέτ Νταβούτογλου. Ο Τούρκος Πρωθυπουργός είπε ότι τις επόμενες μέρες θα πάει στην Αθήνα και θα μοιραστεί με την ελληνική κυβέρνηση όλες αυτές τις προοπτικές.

Για τον ενεργειακό ρόλο της Τουρκίας στην περιοχή, ο Τούρκος Πρωθυπουργός είπε ότι επιδιώκουν να γίνουν ένας ενεργειακός κόμβος ωστόσο δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν την ενέργεια ώστε να ζητήσουν πολιτικά οφέλη από άλλες χώρες. "Αντίθετα όσο περισσότεροι αγωγοί περάσουν από τη χώρα μας θα είμαστε γέφυρα ειρήνης μεταξύ των χωρών από τις οποίες ξεκινούν αυτοί οι αγωγοί και εκείνων που καταλήγουν".

Παράδειγμα το ΤΑΝΑΡ

Ο Τούρκος Πρωθυπουργός έδωσε ως παράδειγμα το ΤΑΝΑΡ, λέγοντας ότι την περίοδο 1990 ο Καύκασος και τα Βαλκάνια ήταν γνωστά ως περιοχές κρίσης. "Με το ΤΑΝΑΡ εμείς δεν μεταφέρουμε απλώς ενέργεια από το Μπακού στα Βαλκάνια, αλλά ταυτόχρονα θα αποτελέσουμε γέφυρα ειρήνης δύο περιοχών οι οποίες είναι γνωστές ως περιοχές κρίσης". Ο Τούρκος Πρωθυπουργός είπε πως το πρόγραμμα ΤΑΝΑΡ είναι περισσότερο ένα πρόγραμμα ειρήνης παρά πρόγραμμα ενέργειας.

Για τις επαφές του στο Ιράκ, ο Τούρκος Πρωθυπουργός είπε πως αυτό που εύχεται περισσότερο η Τουρκία είναι όπως η κεντρική διοίκηση του Ιράκ καταλήξει σε συμφωνία ενέργειας με την περιφερειακή διοίκηση του Ιράκ. "Καμιά χώρα δεν θα είναι περισσότερο ικανοποιημένη από μια τέτοια συμφωνία όσο η Τουρκία", είπε ο Αχμέτ Νταβούτογλου, προσθέτοντας πως όλοι πρέπει να γνωρίζουν πως η Τουρκία έχει ανάγκη από ενεργειακή προσφορά.

"Κι ενώ γύρω μας υπάρχει τόση ενέργεια εμείς δεν θα καθίσουμε και θα παρακολουθούμε τις εξελίξεις", είπε, προσθέτοντας ότι η μεταφορά του ιρακινού αερίου στην Ευρώπη μέσω Τουρκίας είναι και προς το συμφέρον της κεντρικής διοίκησης του Ιράκ και της περιφερειακής διοίκησης. Ανέφερε πως αν στο Ιράκ υπάρξει σταθερότητα, τότε εντός πέντε ετών θα βρίσκεται ανάμεσα στις πλέον αναπτυγμένες χώρες. "Ελάτε, πλέον το Ιράκ να μην το θυμόμαστε σαν μια χώρα της τρομοκρατίας αλλά να το θυμόμαστε σαν μια χώρα για τα πλούτη της", είπε ο Τούρκος Πρωθυπουργός.

Ο Αχμέτ Νταβούτογλου είπε ότι επιθυμούν να αυξηθούν οι επενδύσεις στην Τουρκία η οποία αποτελεί γεωγραφικό κέντρο ενέργειας. "Ελπίζουμε να εφαρμοστεί μια ενεργειακή πολιτική από την οποία όλοι να επωφεληθούν αντί να υπάρξει πόλεμος για τις τιμές του πετρελαίου", σημείωσε.

Ανέφερε ότι αν η ενέργεια χρησιμοποιηθεί ως μέσο διαμάχης, κανείς δεν θα είναι κερδισμένος.

Κανείς δεν πίστευε στο πρόγραμμα Μπακού-Τιφλίς-Τσεϊχάν αλλά πραγματοποιήθηκε, είπε ο Αχμέτ Νταβούτογλου, προσθέτοντας ότι το Αζερμπαϊτζάν ευημερεί, ενώ επωφελήθηκαν και η Γεωργία και η Τουρκία. Ο Τούρκος Πρωθυπουργός είπε ότι και η Ουκρανία πρέπει να σταματήσει να είναι πεδίο γεωπολιτικης διαμάχης.

Αν εργαστεί από κοινού η Α. Μεσόγειος θα μετατραπεί σε διεθνές κέντρο ΦΑ
 
Για συνεργασία των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου, του Ισραήλ, της Τουρκίας, της Αιγύπτου, της Ελλάδας, της Κύπρου, ακόμη και του Λιβάνου μίλησε ο Αμερικανός Αντιπρόεδρος Τζο Μπάιντεν.
 

Ο Αμερικανός Αντιπρόεδρος ανέφερε πως, «μόνο όταν ολόκληρη η Ανατολική Μεσόγειος συναντηθεί και εργαστεί από κοινού μπορούν να μετατραπεί σε ένα διεθνές κέντρο ως μια σημαντική αγορά φυσικού αερίου», ενώ πρόσθεσε ότι η Τουρκία ετοιμάζεται τώρα με το φυσικό αέριο να παίξει ένα μεγαλύτερο ρόλο τονίζοντας πως είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές φυσικού αερίου στην Ευρώπη.

 
 
Στην ομιλία του στη Σύνοδο του Ατλαντικού Συμβουλίου στην Κωνσταντινούπολη, ο Τζο Μπάιντεν αναφέρθηκε στη συνεργασία των χωρών της Σκανδιναβίας και της Βαλτικής και πρόσθεσε ότι και για την Κύπρο είπε το ίδιο πράγμα. "Μόνο όταν ολόκληρη η Ανατολική Μεσόγειος συναντηθεί και εργαστεί από κοινού μπορούν να μετατραπεί σε ένα διεθνές κέντρο ως μια σημαντική αγορά φυσικού αερίου", υπέδειξε ο κ. Μπάιντεν.
Ο Αμερικανός αντιπρόεδρος ανέφερε πως "η ενεργητική προοπτική της Ανατολικής Μεσογείου είναι πολύ σημαντική, μπορούν να φέρουν οικονομικά οφέλη στην Ευρώπη. Το ίδιο και στην περιοχή. Ελπίζουμε μια μέρα να έρθουν το Ισραήλ, η Τουρκία, η Αίγυπτος, η Ελλάδα, η Κύπρος και ο Λίβανος ακόμη.
Σε αυτή την περιοχή μπορεί να υπάρξει σταθερότητα και να αυξηθεί το επίπεδο της ευημερίας. Αυτό μπορεί να διασφαλιστεί με την αύξηση της ενεργειακής ασφάλειας και την αύξηση των πηγών".
Για την Τουρκία έχει μεγάλη σημασία το πετρέλαιο
Ο Τζο Μπάιντεν σημείωσε ότι "η Τουρκία άλλωστε έχει μεγάλη σημασία για το πετρέλαιο. Τώρα ισχύει και για το φυσικό αέριο το ίδιο".
"Είναι πολύ σημαντικό για τη συνεργασία, την ασφάλεια και τη σταθερότητα. Πρέπει να δούμε την ενέργεια ως ένα σημαντικό μέσο συνεργασίας. Είναι στα δικά σας χέρια να διασφαλίσετε την ενεργειακή ασφάλεια στην Ευρώπη. Αυτό θα ωφελήσει όλους μας. Η Τουρκία άλλωστε είναι πολύ σημαντική και τώρα με αυτό το θέμα του φυσικού αερίου ετοιμάζεται να παίξει ακόμη μεγαλύτερο ρόλο. Η στρατηγική θέση της Τουρκίας εδώ είναι πολύ σημαντική. Άλλωστε την επόμενη χρονιά η Τουρκία θα φιλοξενήσει τους G20. Σε επίπεδο G20 εξακολουθούν να συζητούνται θέματα όπως η ενεργειακή απόδοση, η ενεργειακή ασφάλεια, οι κλιματολογικές αλλαγές", είπε ο Αμερικανός Αντιπρόεδρος.
Ο Τζο Μπάιντεν ανέφερε ακόμα ότι "η Τουρκία είναι από τις πιο μεγάλες αγορές φυσικού αερίου της Ευρώπης. Η Τουρκία τα επόμενα δέκα χρόνια είναι η μόνη αγορά που αναμένεται να αυξηθεί" και πρόσθεσε πως "οι ΗΠΑ είναι έτοιμες να κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να φέρει εις πέρας αυτή τη δυνητικότητα της Τουρκίας".
"Πρέπει να γίνουν ιδιωτικές επενδύσεις, να αναπτυχθούν οι υποδομές. Και για να γίνει η Τουρκία ένα κέντρο φυσικού αερίου πρέπει να συνεχιστούν οι εργασίες" προς αυτή την κατεύθυνση, είπε ο Τζο Μπάιντεν. Ανέφερε ότι στο θέμα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας συνεχίζονται οι εργασίες των ΗΠΑ και της Τουρκίας.
 
 
Νωρίτερα - «Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι στην Τουρκία»
 
Ο Τζο Μπάιντεν έφτασε στην Κωνσταντινούπολη λίγο πριν τις 21.00 το βράδυ και αμέσως πήγε στο γραφείο του Τούρκου Πρωθυπουργού στο Ντολμάμπαχτσε στην Κωνσταντινούπολη όπου παρακάθισαν σε δείπνο.
Πριν το δείπνο, ο Τζο Μπάιντεν δήλωσε ότι γνωρίζονται με τον Αχμέτ Νταβούτογλου εδώ και πολύ καιρό και είναι φίλοι. «Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι στην Τουρκία η οποία είναι και φίλη χώρα και σύμμαχος στο ΝΑΤΟ. Θυμάμαι την κοινή μας δράση στη Βοσνία και το Κόσοβο. Συνεργαστήκαμε σε πολλά και δύσκολα ζητήματα. Η στρατιωτική μας συνεργασία είναι πολύ ισχυρή και εμπιστευόμαστε ο ένας τον άλλο», είπε ο Αμερικανός αντιπρόεδρος.
«Πρέπει να πάρω μαθήματα από αυτόν»
Ανέφερε ακόμη ότι την τελευταία φορά που είδε τον Τούρκο Πρωθυπουργό ήταν Υπουργός Εξωτερικών. «Ο ίδιος πέρασε σε ένα πιο ψηλό πόστο αλλά εγώ είμαι ακόμη αντιπρόεδρος. Πρέπει να πάρω μαθήματα από αυτόν», είπε ο Τζο Μπάιντεν και έκανε τον Τούρκο Πρωθυπουργό να γελάσει.
«Οι δύο χώρες έχουν μεγάλη παράδοση»
Ο Αχμέτ Νταβούτογλου εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επίσκεψη Μπάιντεν. «Οι δύο χώρες έχουν μεγάλη παράδοση. Μαζί δούλεψαν για τη λύση κατά την περίοδο του ψυχρού πολέμου, την κρίση στη Βοσνία και το Κόσοβο, τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου και την οικονομική κρίση του 2008. Τώρα προσπαθούμε να λύσουμε τις κρίσεις με κοινή προσέγγιση σε πολλές περιοχές στον κόσμο και ιδιαίτερα στη Μέση Ανατολή», είπε ο Τούρκος Πρωθυπουργός.
Σημείωσε ότι η Τουρκία και οι ΗΠΑ είναι σημαντικοί παράγοντες για τη λύση αυτών των κρίσεων. "Το τελευταίο διάστημα έχουμε στενές επαφές και συνεργαζόμαστε στον αγώνα κατά της τρομοκρατικής οργάνωσης ΙΣΙΛ στη Συρία και το Ιράκ καθώς και στο θέμα των εγκλημάτων του συριακού καθεστώτος. Ο Πρόεδρός μας είχε σημαντικές συνομιλίες με τον κύριο Ομπάμα στο πλαίσιο της συνόδου του ΝΑΤΟ. Την περασμένη βδομάδα είχα κι εγώ τη δυνατότητα να διαβουλευτώ με τον κύριο Ομπάμα στη σύνοδο των G20. Στο μεταξύ οι μυστικές δυνάμεις ασφαλείας μας, οι διπλωμάτες και στρατιωτικοί μας είχαν εντατικές επαφές τόσο στην Άγκυρα όσο και στην Ουάσινγκτον. Η επίσκεψη του κυρίου Μπάιντεν προσφέρει ένα επίπεδο για πολύ πιο περιεκτικές διαβουλεύσεις πάνω σε αυτή τη βάση. Γι' αυτό και τον ευχαριστώ για την επίσκεψή του αυτή την περίοδο", είπε ο κ. Νταβούτογλου.
 
Ο Τούρκος πρωθυπουργός είπε ότι επιπλέον θα συζητήσουν και τις διαπραγματεύσεις στο Κυπριακό, οι οποίες είχαν πάρει ώθηση με την επίσκεψή Μπάιντεν στο νησί. "Όταν η ηγεσία της Τουρκίας και των ΗΠΑ συναντούνται ποτέ δεν τελειώνουν τα θέματα και ο χρόνος δεν φτάνει", είπε ο Τζο Μπάιντεν.
Εκπρόσωπος Λευκού Οίκου: Συζήτησαν ISIL, ενέργεια και Κυπριακό
Αναφερόμενος στις χθεσινοβραδινές συνομιλίες του Αμερικανού αντιπροέδρου, Τζο Μπάιντεν, με τον Τούρκο πρωθυπουργό, Αχμέτ Νταβούτογλου, στην Κωνσταντινούπολη, εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου δήλωσε ότι συζήτησαν τον αγώνα εναντίον του ISIL στο Ιράκ και τη Συρία, τις συνομιλίες για τη διευθέτηση στην Κύπρο και την ενεργειακή ασφάλεια.
«Οι δύο ηγέτες συμφώνησαν στην ανάγκη να υποβαθμίσουν και να νικήσουν τον ISΙL, να εργαστούν στην κατεύθυνση μιας πολιτικής μετάβασης στη Συρία και να παράσχουν υποστήριξη στις ιρακινές δυνάμεις ασφαλείας και στη μετριοπαθή συριακή αντιπολίτευση,» είπε.
Η συνομιλία διεξήχθη στη διάρκεια δείπνου εργασίας στο ανάκτορο Ντολμά Μπαξέ.
 
Τούρκος Υπουργός Ενέργειας: Μέχρι αρχές Δεκεμβρίου οι έρευνες του Μπαρμπαρός
Αν το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες οι έρευνες του Μπαρμπαρός στην Ανατολική Μεσόγειο θα ολοκληρωθούν μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου.
Ο Τούρκος Υπουργός Ενέργειας Τανέρ Γιλντίζ μιλώντας στη σύνοδο του 6ου Ατλαντικού Συμβουλίου Ενέργειας και Οικονομίας στην Κωνσταντινούπολη, είπε ότι πρέπει να ολοκληρώσουν ένα πρόγραμμα 2700 χιλιομέτρων.
 
Συγκεκριμένα ο Τούρκος Υπουργός είπε «Εάν οι καιρικές συνθήκες δεν είναι σοβαρά αρνητικές θα πρέπει μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου να τις ολοκληρώσουμε. Συνεχίζουμε το πρόγραμμά μας κανονικά».
 
Σύμφωνα με τον Τανέρ Γιλντίζ, στην περιοχή την οποία έχουν ονομάσει "Άλσαντζακ 2- Μπλοκ Β", θα συνεχιστούν δισδιάστατες, και στη συνέχεια θα γίνουν τρισδιάστατες έρευνες.
 
«Η Τουρκική Δημοκρατία είναι ένα κράτος δικαίου», είπε ο Τούρκος Υπουργός και υποστήριξε ότι αυτές οι εργασίες έγιναν σε μια περιοχή που ανήκει σε ολόκληρη την Κύπρο και όχι μόνο στη «νότια Κύπρο», κατά την έκφρασή του.
 
Ο Τανέρ Γιλντίζ υποστήριξε ότι οι οι σεισμικές εργασίες που διεξάγουν εκεί δεν πρέπει να αξιολογούνται ως μέσο έντασης αλλά μόνο ως μέσο επαφής.