Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως η κατοχύρωση όλων των εκπαιδευτικών που προσφέρουν για χρόνια τώρα στη δημόσια εκπαίδευση είναι αιτία πολέμου για τη Νέα Κίνηση Καθηγητών.
Σ’ ό,τι αφορά την ουσία των δυο προτάσεων του ΥΠΠ για τους διορισμούς και το σύστημα αξιολόγησης, η Νέα Κίνηση σημειώνει πως έχει πολλές διαφωνίες. Γι’ αυτό και ετοιμάζει θέσεις τις οποίες και θα υποβάλει σύντομα στα συλλογικά όργανα της ΟΕΛΜΕΚ, αναφέρεται.
"Θεωρούμε ότι η θέση του ΥΠΠ ότι ο εισαγγελέας θεωρεί αντισυνταγματική τη λειτουργία των δυο καταλόγων ως υπεκφυγή, για να μην υλοποιηθεί η συμφωνία που έγινε στο Προεδρικό με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη, για κατοχύρωση των συναδέλφων που προσφέρουν για τόσα χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση του τόπου", σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Προσθέτει πως το κράτος ξόδεψε εκατομμύρια ευρώ (από 3-5 εκατομμύρια ευρώ) για να επιμορφώσει τους καθηγητές αυτούς, τόσο με την προϋπηρεσιακή επιμόρφωση και με την πρακτική εκπαίδευσή τους στα σχολεία όσο και με άλλα σεμινάρια. "Κατ’ επέκταση, έχει καθήκον και έναντι τους και έναντι του Κύπριου φορολογούμενου, να δεσμευτεί ότι οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι πρέπει να έχουν προτεραιότητα και να διοριστούν πριν γίνει οποιαδήποτε συζήτηση για το υφιστάμενο σύστημα διορισμών", προστίθεται.
Χαρακτηρίζεται ακόμη αβάσιμος ο ισχυρισμός του ΥΠΠ ότι μέρος των χρημάτων προήλθαν από ευρωπαϊκά κονδύλια: Δηλαδή, επειδή είναι ευρωπαϊκά κονδύλια μπορούμε να τα σπαταλούμε χωρίς έλεγχο, διερωτάται η Νέα Κίνηση Καθηγητών.