Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Της Μαρίνας Χατζηκώστα 
 
Στις εννέα το πρωί χτύπησε σήμερα το κουδούνι σε όλα τα δημοτικά και νηπιαγωγεία του δημοσίου και η μέρα ξεκίνησε με διάλειμμα για τους μαθητές. 
 
Η ταλαιπωρία για τους γονείς ήταν ωστόσο μεγάλη. Κάποιοι αναγκάστηκαν να κάνουν ειδικές διευθετήσεις στην εργασία τους, ενώ άλλοι επιστράτευσαν τις γιαγιάδες και τους παππούδες για να μεταφερθούν τα παιδιά στο σχολείο. 
 
Απουσίες μαθητών είχαμε σήμερα μόνον σε κάποια σχολεία στα ορεινά. Ωστόσο το Υπουργείο Παιδείας θα τις θεωρήσει δικαιολογημένες. 
Όσο για το ραντεβού του Υπουργού Παιδείας με την ηγεσία των δασκάλων την ερχόμενη Δευτέρα, αυτό σύμφωνα με τον διευθυντή Δημοτικής Εκπαίδευσης Ελπιδοφόρο Νεοκλέους εξακολουθεί να ισχύει 
 
Το πρωί, εξάλλου, μικρή ομάδα δασκάλων συγκεντρώθηκε στο προαύλιο του Υπουργείου Παιδείας όπου ο Γενικός Γραμματέας της Οργάνωσης τους διαβεβαίωσε ότι θα συμμετάσχουν στο διάλογο με τον Υπουργό με στόχο να επανέλθει το καθεστώς εργοδότησης των εκτάκτων και αντικαταστατών, σε ολοήμερη βάση και όχι μόνο για τις ανάγκες διδασκαλίας.
 
Νωρίτερα
Στάση εργασίας για το χρόνο απασχόλησης των αντικαταστατών εκπαιδευτικών, από τις 07:30 μέχρι τις 09:00, πραγματοποίησαν οι εκπαιδευτικοί Δημοτικής, Προδημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης.
Κατά την ώρα της στάσης εργασίας πραγματοποιήθηκε, στο χώρο έξω από το Υπουργείο Παιδείας, εκδήλωση διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών. Εκδηλώσεις διαμαρτυρίας διοργανώθηκαν, ταυτόχρονα, και στις άλλες πόλεις, στο χώρο έξω από τα αντίστοιχα Επαρχιακά Γραφεία Παιδείας.
Σε δηλώσεις του, ο Πρόεδρος της ΠΟΕΔ Φίλιος Φυλακτού είπε ότι με τη σημερινή στάση η ΠΟΕΔ στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα ως προς το συγκεκριμένο πρόβλημα που υπάρχει εδώ και δυόμιση μήνες με τους αντικαταστάτες, όπου το Υπουργείο έχει εφαρμόσει μια καινοφανή πρακτική η οποία θα δημιουργήσει πάρα πολλές δυσκολίες στις σχολικές μονάδες και στη λειτουργία τους.
«Με αυτά τα δεδομένα θέλουμε να στείλουμε το μήνυμα ότι η μιάμιση ώρα σήμερα που καθυστέρησε να κτυπήσει το κουδούνι είναι ακριβώς ένα προμήνυμα στο τι θα συμβεί στα επόμενα κουδούνια που θα κτυπήσουν τις επόμενες ημέρες, εάν αυτό το θέμα δεν λυθεί με τον τρόπο που και το ίδιο του Υπουργείο Παιδείας, και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, ακόμα και οι γονείς και η Επίτροπος Διοικήσεως, παραδέχονται ότι στη Δημοτική Εκπαίδευση λόγω των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν, θα πρέπει να  ακολουθήσει το καθεστώς που ίσχυε όλα αυτά τα χρόνια, της πλήρους αντικατάστασης του εκπαιδευτικού που απουσιάζει τόσο για το διδακτικό έργο όσο και για τα εξωδιδακτικά καθήκοντα,” είπε.
Τα πολλά άλλα καθήκοντα που αναλαμβάνει ένας εκπαιδευτικός μέσα στο σχολείο, εξήγησε, αφορούν τα τεράστιας σημασίας θέματα ασφάλειας όπως η παιδονομία, η συνοδεία των παιδιών σε διάφορες επισκέψεις (εκπαιδευτικές, ψυχαγωγικές), ο συντονισμός με τους συναδέλφους στο σχολείο, και πολλά άλλα καθήκοντα που το ίδιο το Υπουργείο παραδέχεται και καταγράφει σε σχετικές επιστολές.
Συνεπώς, είπε ο κ. Φυλακτού, θεωρούν ότι με τις αποφάσεις που λήφθηκαν και στα συλλογικά σώματα της ΠΟΕΔ, δεν είχαν άλλη επιλογή γιατί, όπως ανέφερε, «ενώ για μας επίλυση του θέματος σημαίνει επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος, διαφάνηκε με βάση την πρόταση που μας έδωσε ο Υπουργός Παιδείας την περασμένη Παρασκευή ότι επαναφορά του καθεστώτος δεν θα υπάρξει και αντί αυτού γίνεται μια ρύθμιση η οποία δεν ικανοποίησε τη δική μας οργάνωση και την απορρίψαμε και γραπτώς».
«Εγώ ως αποδέκτης αυτών των εκκλήσεων, τις έχω, ως όφειλα, μεταφέρει στο Διοικητικό Συμβούλιο και στα σώματα που πήραν τις σχετικές αποφάσεις, αλλά ήταν ξεκάθαρη η τοποθέτηση ότι θα πρέπει να παραμείνουμε στη δική μας αντίδραση, στέλνοντας πλέον το μήνυμα και την έγνοια μας, αν θέλετε, για το τι μέλλει γενέσθαι στα σχολεία εάν τηρηθεί αυτή η πρακτική, όπου οι αντικαταστάτες εκπαιδευτικοί θα καλούνται να καλύψουν μόνο τα διδακτικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών ή έστω με ρυθμίσεις άλλες ένα μέρος των εξωδιδακτικών καθηκόντων. Για μας η πλήρης αντικατάσταση είναι μονόδρομος και δεν πρέπει να υπάρξει άλλη λύση», συμπλήρωσε. 
Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Φυλακτού είπε πως ασφαλέστατα και θα πάνε στη συνάντηση της ερχόμενης Δευτέρας με τον Υπουργό Παιδείας διότι, όπως ανέφερε, «η έγνοια μας να επιλυθεί αυτό το θέμα που προέκυψε είναι πάρα πολύ μεγάλη και ακριβώς θέλουμε να πάμε εκεί και να παραθέσουμε τα επιχειρήματα που συνηγορούν προς την επαναφορά του καθεστώτος εργοδότησης με τις ιδιαιτερότητες που έχει η δημοτική εκπαίδευση, προκειμένου να μην δημιουργηθούν όλα αυτά τα λειτουργικά προβλήματα».
«Θα αναμένουμε τη Δευτέρα την έκβαση του όλου ζητήματος και βεβαίως οτιδήποτε προκύψει θα εξεταστεί από τα συλλογικά μας σώματα», κατέληξε.
 
Νωρίτερα
 
Ο Πρόεδρος ΠΟΕΔ Φίλιος Φυλακτού είχε αναφέρει τη Δευτέρα ότι  θέτουν ως μοναδική προϋπόθεση για επίλυση της εργασιακής αυτής διαφοράς την επαναφορά από το Υπουργείο Παιδείας της πάγιας τακτικής που επικρατούσε μέχρι σήμερα, έτσι ώστε και φέτος και τα επόμενα χρόνια οι αντικαταστάτες να απασχολούνται για πλήρες ωράριο, όπως πλήρες ωράριο είναι και εκείνου του εκπαιδευτικού τον οποίο αυτοί αντικαθιστούν.
 
Πρόσθεσε ότι  οι όροι εργοδότησης των αντικαταστατών μετά και από αίτημα ομάδας αντικαταστατών της μέσης εκπαίδευσης που τέθηκε στην Επίτροπο Διοικήσεως έχει ανατραπεί από το Υπουργείο Παιδείας και στη δημοτική εκπαίδευση οι όροι αυτοί έχουν διαφοροποιηθεί με αποτέλεσμα οι αντικαταστάτες εκπαιδευτικοί να εργοδοτούνται μόνο στη βάση των διδακτικών καθηκόντων των εκπαιδευτικών που απουσιάζουν.
 
Αυτό, είπε, δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και παρά τις προειδοποιήσεις που τέθηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΔ, προειδοποιώντας, μάλιστα, ότι θα προχωρήσει αν χρειαστεί και σε δυναμικά μέτρα αντίδρασης μη αποκλειομένων και των απεργιακών μέτρων, το Υπουργείο Παιδείας εδώ και δύο μήνες δεν έχει ρυθμίσει αυτό το θέμα, έτσι μέσα στα σχολεία δεν θα αποφευχθεί η όποια αναστάτωση».
 
Πρόσθεσε ότι `είμαστε πραγματικά σε πολύ δύσκολη θέση και λυπούμαστε για την ταλαιπωρία που θα προκληθεί, όμως το Διοικητικό Συμβούλιο θεώρησε και αποφάσισε ότι δεν έχουμε άλλη επιλογή γιατί το συγκεκριμένο θέμα έπρεπε να επιλυθεί εδώ και πάρα πολύ καιρό".