Της Μαρίνας Χατζηκώστα
Στις εννέα και όχι στις επτά και τριάντα το πρωί θα ανοίξουν αύριο τα δημοτικά, και δημόσια και κοινοτικά νηπιαγωγεία, αφού η Ομοσπονδία των Δασκάλων παρουσιάζεται ανυποχώρητη στις προσπάθειες του Υπουργού Παιδείας και του Συνδέσμου Γονέων για ανάκληση της δίωρης στάσης εργασίας που θα επηρεάσει 49 χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειες τους.
Μιλώντας από την μεσημβρινή εκπομπή του ΑΝΤΕΝΝΑ, Μέρα Μεσημέρι, με τον Κυριάκο Πομηλορίδη, Κώστας Καδής και Φίλιος Φυλακτού διασταύρωσαν τα ξίφη τους με φόντο τον εν εξελίξει διάλογο για την διαμόρφωση των όρων εντολής με τους οποίους εργοδοτούνται οι έκτακτοι δάσκαλοι.
«ΚΑΔΗΣ: Ήταν μεγάλη έκπληξη όταν έμαθα ότι αποφασίστηκε η στάση εργασίας, ειδικά από τη στιγμή που ο διάλογος ήταν σε εξέλιξη. Δεν καταλαβαίνω γιατί συμβαίνει αυτό.
ΠΟΜΗΛΟΡΙΔΗΣ: Γιατί αποφασίσατε απεργία κύριε Φυλακτού αφού υπάρχει προγραμματισμένο ραντεβού;
ΦΥΛΑΚΤΟΥ: Δεν είναι έτσι. Δύο μήνες περιμένουμε απάντηση και μας έδωσαν απλώς πρόταση. Η απόφαση είναι τελεσίδικη.»
Την απόφαση των δασκάλων για δίωρη στάση εργασίας καταδικάζουν επίσης η Οργάνωση Εργοδοτών και βιομηχάνων και οι οργανωμένοι γονείς δια της προέδρου τους Μαρίας Σάββα Χατζηχαραλάμπους
O Πρόεδρος Συνομοσπονδίας Γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης είπε «Μέτρα όπως η δίωρη στάση εργασίας θα μπορούσαν να αποφευχθούν, τουλάχιστον για όσο καιρό διαρκεί ο διάλογος. Η απόφαση ήταν βεβιασμένη και απλώς θα ταλαιπωρήσει 49 χιλιάδες μαθητές».
Οι νηπιαγωγοί των δημόσιων και κοινοτικών νηπιαγωγείων διαμαρτύρονται για το νέο σύστημα διορισμού που έχει προτείνει το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με το οποίο οι εκπαιδευτικοί θα παρακάθονται σε εξετάσεις, ενώ δεν θα αναγνωρίζεται η εκπαιδευτική υπηρεσία εκπαιδευτικών που υπηρετούν ως έκτακτοι ή αναπληρωτές στα κοινοτικά νηπιαγωγεία.