Υπουργείο Παιδείας και ΠΟΕΔ θα συζητήσουν την ερχόμενη Δευτέρα, το απόγευμα, το θέμα που προέκυψε με τους αντικαταστάτες, δήλωσε στο ΚΥΠΕ, από την Ιαπωνία, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κώστας Καδής.
Ερωτηθείς για τη χθεσινή εξαγγελία της ΠΟΕΔ για στάση εργασίας την ερχόμενη Τετάρτη για τους αντικαταστάτες εκπαιδευτικούς, ο κ. Καδής είπε ότι το θέμα με τους αντικαταστάτες προέκυψε μετά από παρέμβαση δύο θεσμικών οργάνων του κράτους, του Γενικού Ελεγκτή και της Επιτρόπου Διοικήσεως, προς το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, με την οποία τους ενημέρωναν ότι ο τρόπος που γινόταν η διαχείριση αυτού του ζητήματος, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο αμείβονταν οι αντικαταστάτες εκπαιδευτικοί δεν ήταν σωστός.
«Στη βάση αυτών των υποδείξεων, εμείς καλέσαμε τους δύο αυτούς θεσμούς στο Υπουργείο και καλέσαμε και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Ακούστηκαν όλες οι απόψεις στο τραπέζι του διαλόγου και στη βάση ακριβώς αυτών που ακούστηκαν εκείνη την ημέρα και στη βάση των υποδείξεων των θεσμικών οργάνων του κράτους, το Υπουργείο ετοίμασε μια συγκεκριμένη πρόταση στη βάση της οποίας θα αμείβονται οι αντικαταστάτες και για το διδακτικό τους χρόνο και για το εξωδιδακτικό τους χρόνο. Και αυτή τη φόρμουλα, εμείς καλέσαμε τις εκπαιδευτικές οργανώσεις να την συζητήσουμε. Τους παρέδωσα την πρόταση μας την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου και τους κάλεσα στο γραφείο μου την ερχόμενη Δευτέρα, το απόγευμα, αμέσως δηλαδή μετά την επιστροφή μου από την Ιαπωνία για να συζητήσουμε αυτή τη φόρμουλα», πρόσθεσε.
Με έκπληξη αλλά και με λύπη, συνέχισε ο κ. Καδής, πληροφορήθηκε ότι αντί η ΠΟΕΔ να προσέλθει στο διάλογο για να συζητήσουν αυτή την πρόταση, αποφάσισε απεργιακά μέτρα.
«Την ίδια στιγμή η ΠΟΕΔ δηλώνει ότι θα έρθει τη Δευτέρα στο τραπέζι του διαλόγου και το ερώτημα είναι ότι προς τι τα μέτρα; Αφού δέχεσαι ότι πρέπει να γίνει διάλογος και αφού ο διάλογος δεν έφτασε σε αδιέξοδο προς τι τα μέτρα; Ξέρουμε ότι τα απεργιακά μέτρα λαμβάνονται εκεί όπου ο διάλογος φτάνει σε αδιέξοδο. Είναι παράδοξο να αποφασίζεις απεργιακά μέτρα, στέλνεις λανθασμένα μηνύματα σε σχέση με τη διαδικασία του διαλόγου, αναστατώνονται τα σχολεία, τα παιδιά, οι γονείς, οι οποίοι και οι ίδιοι έκαναν παραίνεση προς την ΠΟΕΔ να αναστείλει τα μέτρα που έχει αποφασίσει, αλλά από ότι έχω ενημερωθεί η θέση της ΠΟΕΔ είναι αμετάκλητη. Εκφράζω τη λύπη μου γι` αυτό το γεγονός, διότι αυτά τα ζητήματα λύνονται στα τραπέζι του διαλόγου και έτσι έπρεπε να λυθεί το συγκεκριμένο», συμπλήρωσε.
Ο κ. Καδής, αναφερόμενος στην ανακοίνωση της ΠΟΕΔ ότι η πρόταση του ΥΠΠ δεν προβλέπει αμοιβή των αντικαταστατών για το εξωδιδακτικό τους έργο, είπε ότι αυτό είναι παντελώς αβάσιμο και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
«Η πρόταση του ΥΠΠ έχει διαμορφωθεί στη βάση των απόψεων και των θεσμικών οργάνων του κράτους, αλλά και των όσων έχουν ακουστεί στη συνάντηση που είχαμε κάνει και τέθηκε στο τραπέζι για να συζητηθεί. Υπέδειξα σαφέστατα, μέσα από γραπτή επιστολή που τους είχα στείλει ενόψει της συνάντησης μας την ερχόμενη Δευτέρα, ότι η πρόταση αυτή θα συζητηθεί στο τραπέζι του διαλόγου και θα ακουστούν όλες οι απόψεις και θα ληφθούν υπόψη. Δεν τους δώσαμε την πρόταση για να τους πούμε ότι είναι είτε αυτή είτε τίποτα, να τους πούμε ότι είναι τελεσίδικη. Ήταν μια πρόταση την οποία τους καλέσαμε να συζητήσουμε. Δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε, δυστυχώς δεν απάντησαν στην πρόσκληση μας για διάλογο με διάλογο, πήραν τα μέτρα και το παράδοξο είναι ότι θα έρθουν και στο διάλογο», κατέληξε στις δηλώσεις του.
Να κάνει δεύτερες σκέψεις για τη στάση εργασίας της Τετάρτης, καλούν την ΠΟΕΔ οι οργανωμένοι γονείς Δημοτικής Εκπαίδευσης, οι οποίοι ωστόσο θεωρούν δικαιολογημένη τη δυσαρέσκεια των εκπαιδευτικών για το θέμα των αντικαταστάσεων.
Σε ανακοίνωση της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης αναφέρεται ότι δεν έχουν εξαντληθεί όλα τα περιθώρια διαλόγου με τον Υπουργό Παιδείας και ως εκ τούτου «η δίωρη στάση εργασίας θα μπορούσε να αποφευχθεί για τουλάχιστον όσο χρονικό διάστημα διαρκεί ο διάλογος».