Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Της Χρυστάλλας Βιλάνου 

Με βουρκωμένα μάτια από συγκίνηση, πρόσφυγες της Κυθρέας βρέθηκαν στο χωριό τους, για να προσευχηθούν ξανά, μετά από 40 χρόνια, στη χάρη του Αγίου Δημητριανού, Επισκόπου Χύτρων και Προστάτη των Προσφύγων. 
 
Τη λειτουργία, στην εκκλησία της Αγίας Μαρίνας, τέλεσε ο Επίσκοπος Νεαπόλεως Πορφύριος. 
 
Στο μήνυμα και το συμβολισμό της λειτουργίας προς τιμήν του Αγίου Δημητριανού, αναφέρθηκε ο Δήμαρχος Κυθρέας, Πέτρος Καρεκλάς: «Το μήνυμα που δίδει αυτός ο συμβολισμός είναι ότι σήμερα ικετεύοντας τον Αγιο Δημητριανό μαζί με το δικό μας σθένος, αγωνιστικότητα και θέληση, μπορούμε να επιτύχουμε αυτό που φαντάζει ακατόρθωτο, την επιστροφή μας στην κατεχόμενη γη μας» 
 
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα των Κυθρεωτών, οι οποίοι άναψαν ξανά κερί και προσευχήθηκαν στην εκκλησία της Αγίας Μαρίνας, η οποία χρησιμοποιείται σήμερα ως χοροδιδασκαλείο, ενώ δίπλα της ανεγέρθη τζαμί. 
 
Η εκκλησία της Αγίας Μαρίνας στην κατεχόμενη Κυθρέα λειτούργησε για πρώτη φορά μετά την Τουρκική Εισβολή το 2009, ανήμερα της γιορτής της Αγίας Μαρίνας, με περιορισμένο αριθμό πιστών. 
 
Σήμερα, μετά τη λειτουργία, έγινε περιφορά των εικόνων της Αγίας Μαρίνας και του Αγίου Δημητριανού, και στη συνέχεια οι Κυθρεώτες επισκέφτηκαν την εκκλησία του Αγίου Ανδρονίκου, που είναι σε πολύ κακή κατάσταση, με κατεστραμμένο τρούλο. 
Οπως μας ανέφεραν οι πρόσφυγες της Κυθρέας, η τεχνική επιτροπή για την πολιτιστική κληρονομιά έθεσε ως προτεραιότητά της την αναστήλωση και συντήρηση της εκκλησίας.
 

Νωρίτερα σήμερα.

Θεία λειτουργία τελέστηκε σήμερα, μετά από 40 χρόνια στον Ιερό Ναό της Αγίας Μαρίνας στην Κατεχόμενη Κυθρέα, για την γιορτή του Αγίου Δημητριανού, Προστάτη Αγίου της Κυθρέας και των Προσφύγων.

Η εκκλησία της Αγίας Μαρίνας λειτούργησε 40 χρόνια μετά, σε κλίμα μεγάλης συγκίνησης. Είχε λειτουργήσει άλλη μια φορά για τη γιορτή της Αγ. Μαρίνας τον Ιούλιο του 2009.

Τη Θεία λειτουργία τέλεσε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Νεαπόλεως Πορφύριος, συνοδευόμενος από άλλους ιερείς.
 
Δεκάδες κάτοικοι της Κυθρέας μετέβησαν στην Εκκλησία με λεωφορείο, είτε με τα αυτοκίνητά τους και γέμισαν την εκκλησία.