Στην τελευταία συνάντησή του με τους δημοσιογράφους με την ιδιότητα του προέδρου της Κομισιόν, δύο μέρες πριν παραδώσει τη «σκυτάλη» στον διάδοχό του Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, ο κ. Μπαρόζο έκανε εκτενή αναφορά στην ελληνική κρίση και στα όσα μεσολάβησαν το 2012.
Απαντώντας σε ερώτηση Γερμανού δημοσιογράφου για το ποια θα πρέπει να είναι η λύση για την Ελλάδα την επόμενη μέρα μετά την έξοδο από το μνημόνιο, ο κ. Μπαρόζο ήταν απολύτως σαφής: «αν η χώρα τηρήσει τις υποχρεώσεις της πιστεύω ότι έχουμε όλοι καθήκον να σταθούμε αλληλέγγυοι μαζί της».
Αναφερόμενος στην κρίσιμη περίοδο της κρίσης, δήλωσε «περήφανος» επειδή όλα αυτά τα χρόνια πολλοί είχαν αμφίσημη θέση και άλλοι στοιχημάτισαν στο Grexit, δηλαδή στην έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη, ενώ η Κομισιόν ήταν ενάντια στην έξοδο υπό τον όρο η Ελλάδα να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της.
«Είμαι πεπεισμένος ότι εάν είχε πέσει η Ελλάδα, αμέσως θα έπεφταν άλλες χώρες σαν ντόμινο, ζήσαμε εξαιρετικά δραματικές στιγμές τότε και με άλλες χώρες την Ισπανία, την Πορτογαλία , την Ιρλανδία, την Ιταλία, ακόμη και τη Γαλλία», είπε.
Σύμφωνα με τον κ. Μπαρόζο, η Κομισιόν ήταν ο μόνος οργανισμός που δεν ταλαντεύτηκε. «Κάποιοι Ευρωπαίοι ηγέτες με ρώτησαν τότε αν θα ήταν καλύτερα να βγει η Ελλάδα από την ευρωζώνη και απάντησα: «όχι δεν πρέπει να βγει».
«Η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού παρά τις τεράστιες θυσίες, στις οποίες υποβλήθηκε θέλει να παραμείνει στο ευρώ, αυτό νομίζω ότι είναι κάτι το σημαντικό γιατί αποδεικνύει τη δύναμη, την αντοχή και την εξαιρετική προσαρμοστικότητα της ΕΕ», ανέφερε.