Όπως μεταδίδεται στα κατεχόμενα, πραγματοποιήθηκε παρέλαση, απαγγέλθηκαν ποιήματα και ακούστηκαν εθνικά τραγούδια.
Ο κ. Έρογλου στην ομιλία του αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στους αγώνες με ηγέτη τον Ατατούρκ, προσθέτοντας ότι οι Τ/κ νοιώθουν περήφανοι για την πορεία της Τουρκίας και το πού βρίσκεται σήμερα.
Είπε ότι η Τουρκία είναι στρατηγικής σημασίας για την περιοχή και ότι ακολουθεί μια oρθολογιστική και φιλειρηνική εξωτερική πολιτική και έχει μεγάλη οικονομική προοπτική.
Χαρακτήρισε την Τουρκία ``αστέρι που λάμπει" στην περιοχή και αναφέρθηκε στις δημοκρατικές της αρχές, την ευημερία της, την οικονομία της και την στρατιωτική της ισχύ.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο κ. Έρογλου είπε ότι η Τουρκία και οι Τούρκοι είναι η μεγαλύτερη εγγύηση για τους Τ/κ και ότι οι Τ/κ "έχουν το κράτος τους, έχουν ασφάλεια και ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία με εγγυήτρια την Τουρκία".
"Η δύναμή μας είναι ο λαός μας, το κράτος μας, η ενότητα και η πίστη στη μητέρα πατρίδα", συνέχισε ο Τκ ηγέτης.
Επίσης είπε ότι το Κυπριακό δεν είναι ένα απλό ζήτημα και ότι συμφέροντα έχουν και άλλες μεγάλες δυνάμεις στην περιοχή.
Ο Τ/κ ηγέτης υπενθύμισε ότι πέρσι στην ίδια επέτειο είχε εκφράσει την ευχή το Κυπριακό να έχει λυθεί , αλλά αυτό δεν επιτεύχθηκε καθώς δεν έγινε κατορθωτό "να φτάσουμε σε πάρε-δώσε" με τους Ε/κ.
Υποστήριξε ότι στις συγκλίσεις περιλαμβανόταν και το θέμα των υδρογονανθράκων και ότι "αναφερόταν πως τα αποθέματα ανήκουν και στις δύο κοινότητες" και επέκρινε τους Ε/κ ότι έχουν ξεκάθαρες προθέσεις, κατά την έκφρασή του, και "δεν κάνουν πίσω" και θέλουν, όπως είπε, να αδυνατίσουν την Τουρκία.
Μίλησε για την ανάγκη να υπάρχει συντροφικότητα, τονίζοντας ότι η αδελφικότητα ανάμεσα στην Τουρκία και το ψευδοκράτος δεν θα χαθεί ποτέ. Επίσης ο Έρογλου ισχυρίστηκε ότι αν οι Ε/κ και η Ελλάδα επιδείξουν θέληση για συμφιλίωση, εύκολα θα εξευρεθεί λύση.
Με βάση τα λεγόμενα του Τ/κ ηγέτη, "οι Ε/κ θέλουν ένα μεγάλο μέρος του εδάφους και της κυριαρχίας" και πρόσθεσε ότι δεν αρκεί να μιλά κάποιος για διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία "βασισμένη στην πολιτική ισότητα" , αφού, κατά τον ίδιον, πρέπει να αναφέρονται οι λεπτομέρειες.
Πάλι κάνει λόγο για ''πολιτική ισότητα'' η Άγκυρα
Στόχος μας είναι η επίτευξη δίκαιης και βιώσιμης λύσης, με βάση "την πολιτική ισότητα", επιμένει και πάλι η Άγκυρα.
Ο λεγόμενος πρέσβης της Τουρκίας στα κατεχόμενα Χαλίλ Ακτσά, σε διάγγελμα με την ευκαιρία της επετείου της ίδρυσης της Τουρκικής Δημοκρατίας, το οποίο και μεταδόθηκε από τον παράνομο Μπαϊράκ, αναφέρει ότι είναι προτεραιότητα η λύση στην οποία οι δύο κοινότητες θα είναι "συνιδιοκτήτριες'' , προσθέτοντας ότι "αυτό είναι βασικό και αναγκαίο για την ευημερία, την σταθερότητα και την ασφάλεια στην ανατολική Μεσόγειο".
Στο διάγγελμα ο κ. Ακτσά είπε ακόμη ότι "οι Τ/κ είναι κομμάτι του Τουρκικού έθνους" . Ο λεγόμενος πρέσβης συνέχισε λέγοντας ότι, "οι Τούρκοι της Κύπρου έφτασαν στο νησί από την Ανατολία τέσσερις και πλέον αιώνες πριν".
Ανέφερε ακόμη ότι η Τουρκία θα συνεχίσει να εργάζεται για την ανάπτυξη και ευημερία των κατεχομένων.
''Μελετάμε μέτρα'' μετά την διακοπή των συνομιλιών, λέει ο Τ/κ διαπραγματευτής
''Μελετάμε τα επόμενα βήματά μας και μέτρα τα οποία θα πρέπει να ληφθούν μετά τη διακοπή των συνομιλιών" δήλωσε ο Τ/κ διαπραγματευτής Εργκιούν Ολγκούν, ο οποίος χθες είχε συνάντηση με ομάδα ακαδημαϊκών από λεγόμενα πανεπιστήμια του ψευδοκράτους.
'Οπως μεταδίδεται στα κατεχόμενα, ο κ. Ολγκούν είπε ότι "οι μονομερείς κινήσεις άρχισαν να δημιουργούν προβλήματα και να επηρεάζουν την εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο πλευρών" και ότι "άρχισαν να λαμβάνονται μέτρα".
Σύμφωνα με τον Τ/κ διαπραγματευτή, η Τ/κ πλευρά είναι στο τραπέζι των συνομιλιών και θα εξακολουθήσει να κάνει κάθε τι το δυνατό για να συνεχιστούν οι συνομιλίες, προσθέτοντας ότι "οι Τ/κ θα συζητήσουν για ενέργειες που πρέπει να γίνουν".