Στην Κύπρο βρίσκεται ήδη και ο Υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας, Ευάγγελος Βενιζέλος, ο οποίος απευθύνει, με αποκλειστική δήλωση στον ΑΝΤ1, μήνυμα στην Τουρκία, να μάθει να σέβεται τη διεθνή νομιμότητα.
Αποκλειστική δήλωση Ε. Βενιζέλου στον ΑΝΤ1 - Μήνυμα στην Τουρκία
//www.youtube.com/watch?v=Nv_WIhMEuK4
«Η τριμερής συνεργασία Ελλάδος-Κύπρου-Αιγύπτου λειτουργεί εδώ και καιρό και αυτή η τρίτη τριμερής υπουργική συνάντηση που κάνουμε, για να προετοιμάσουμε την πρώτη συνάντηση κορυφής σε λίγες μέρες στο Κάιρο.
Άρα αναβαθμίζεται η συνεργασίας μας, λόγω και των κρίσεων που αυτή τη στιγμή είναι παρούσες σε όλη την περιοχή.
Επιπλέον είναι μια πολύ σημαντική στιγμή για την Κυπριακή Δημοκρατία αυτή, γιατί έχουμε την τουρκική πρόκληση, την αμφισβήτηση της ύπαρξης και της νομικής προσωπικότητας της Κυπριακής Δημοκρατίας, καθώς και των κυριαρχικών της δικαιωμάτων.
Άρα η διεθνής κοινότητα πρέπει να δώσει μια καθαρή απάντηση, δίνει μια καθαρή απάντηση, την οποία οφείλει να κατανοήσει η Τουρκία.
Η τριμερής συνεργασία δεν είναι μια εχθρική συνεργασία απέναντι στην Τουρκία, είναι μια συνεργασία που έχει ως στόχο τη σταθεροποίηση και την ευημερία στην περιοχή.
Αλλά όπως μπορούμε να συνεργαζόμαστε εμείς με την Αίγυπτο και φυσικά η Ελλάδα με την Κύπρο, έτσι πρέπει και η Τουρκία να μάθει ότι υπάρχει η οδός της συναίνεσης, της συνεργασίας, του σεβασμού της διεθνούς νομιμότητας. Αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία».
Τριμερής συνάντηση ΥΠΕΞ Κύπρου- Ελλάδας- Αιγύπτου με επίκεντρο την ενεργειακή συνεργασία
Πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στη Λευκωσία νέα συνάντηση μεταξύ των υπουργών εξωτερικών της Κύπρου της Ελλάδας και της Αιγύπτου. Η συνάντηση, η τέταρτη τον τελευταίο χρόνο, θα έχει προπαρασκευαστικό χαρακτήρα για την επικείμενη τριμερή συνάντηση κορφής μεταξύ των δύο χωρών.
Του Κυριάκου Πομηλορίδη
Το θέμα της ενεργειακής συνεργασίας μεταξύ της Κύπρου, της Αιγύπτου και της Ελλάδας, θα βρίσκεται στο επίκεντρο των εργασιών της διήμερης συνάντησης στη Λευκωσία, των υπουργών εξωτερικών των τριών χωρών, οι οποίες αρχίζουν στη Λευκωσία σήμερα και αύριο.
Η κοινή συνάντηση και των τριών υπουργών, Ιωάννη Κασουλίδη, Ευαγγελου Βενιζέλου και Σαμέχ Χασαν Σιούκρι, θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 29 Σεπτεμβρίου και αποτελεί συνέχεια των επαφών που είχαν οι Υπουργοί Εξωτερικών των τριών χωρών στη Νέα Υόρκη τον περασμένο Σεπτέμβριο στο πλαίσιο της 69ης Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Η συνάντηση θα έχει επίσης προπαρασκευαστικό χαρακτήρα ενόψει και της επικείμενης Συνόδου Κορυφής των Αρχηγών των τριών Κυβερνήσεων, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Κάιρο στις 9 Νοεμβρίου.
Στη συνάντηση της Λευκωσίας, οι Υπουργοί Εξωτερικών αναμένεται να συζητήσουν, μεταξύ άλλων, θέματα που αφορούν στη μεταξύ τους συνεργασία σε μια πλειάδα τομέων, εξετάζοντας παράλληλα τρόπους περαιτέρω επέκτασής της στους τομείς της ενέργειας, της ασφάλειας και του τουρισμού. Στο επίκεντρο της συζήτησης αναμένεται να βρεθεί και ο ρόλος που μπορούν να διαδραματίσουν οι τρεις χώρες στη διατήρηση συνθηκών ασφάλειας και σταθερότητας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, δεδομένων και των τουρκικών προκλήσεων, ενώ θα ανταλλαγούν απόψεις για περιφερειακά και διεθνή ζητήματα κοινού ενδιαφέροντος.
Μετά τη συνάντηση κ. Κασουλίδης θα παραθέσει γεύμα προς τιμή των ομολόγων του της Ελλάδας και της Αιγύπτου, και ακολούθως και οι τρεις Υπουργοί θα προβούν σε δηλώσεις στα ΜΜΕ.
Οι Υπουργοί Εξωτερικών θα πραγματοποιήσουν χωριστές μεταξύ τους διμερείς συναντήσεις, ενώ οι κ.κ Βενιζέλος και Shoukry θα γίνουν δεκτοί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, κ. Νίκο Αναστασιάδη.