Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
  • Συνεργασία Επιτρόπου- Εκκλησίας
  • Πάντα ανοικτή η πόρτα της Αρχιεπισκοπής
  • Η Τουρκία να αναθεωρήσει τη στάση της
  • Περαιτέρω στήριξη εγκλωβισμένων
  • Ανοικοδόμηση εκκλησιών και μνημείων στα κατεχόμενα
     
    Συνεργασία Επιτρόπου- Εκκλησίας
    Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου είπε ότι στα θέματα που συζητήθηκαν εμπλέκεται πέρα για πέρα η εκκλησία και πως η συνεργασία μεταξύ του Επιτρόπου και της Εκκλησίας θα είναι απόλυτη, αγαστή, καθώς ο στόχος είναι κοινός.
    “Και οι δύο θέλουμε να υπηρετήσουμε τον άνθρωπο, είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε όλο το είναι μας, όλο τον καλό εαυτό μας όλοι οι συνεργάτες ούτως ώστε στις δύσκολες ημέρες που ζούμε σήμερα με την οικονομική ύφεση, να δώσουμε ό,τι μπορούμε στους ανθρώπους που έχουν προβλήματα, ιδιαίτερα οικονομικά. Αλλά”, συνέχισε, “θα σταθούμε δίπλα στον πάσχοντα αδελφό μας, όχι μόνον από οικονομικής απόψεως, αλλά σφαιρικά θα δούμε τον κάθε ένα πάσχοντα αδελφό μας”.
    Πάντα ανοικτή η πόρτα της Αρχιεπισκοπής
    Ο Αρχιεπίσκοπος ανέφερε επίσης πως με τον κ. Φωτίου επιβεβαίωσαν την αποφασιστικότητά τους να εργαστούν προς αυτή τη κατεύθυνση, προσθέτοντας ότι η πόρτα της Αρχιεπισκοπής θα είναι πάντα ανοικτή, “γιατί μας ενδιαφέρει η υπηρεσία προς το λαό μας”.
    Από την πλευρά του, ο κ. Φωτίου εξέφρασε αρχικά τη χαρά του για την καλή κατάσταση της υγείας του Αριχεπισκόπου, ο οποίος υπεβλήθη πρόσφατα σε εγχείριση στη Γερμανία. Στη συνέχεια, είπε ότι η συζήτηση πάνω στα θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του Προεδρικού Επιτρόπου ήταν παραγωγική.
    Η Τουρκία να αναθεωρήσει τη στάση της
    “Η Εκκλησία θα είναι δίπλα μας, ιδιαίτερα σε αυτά τα μεγάλα ανθρωπιστικά θέματα όπως είναι το θέμα των αγνοουμένων”, είπε και σημείωσε πως στο θέμα αυτό η Τουρκία θα πρέπει να αναθεωρήσει τη στάση της και να συμβάλει ώστε το δράμα των συγγενών να τελειώσει.
    Περαιτέρω στήριξη εγκλωβισμένων
    Ο κ. Φωτίου αναφέρθηκε στη συνέχεια στο θέμα των εγκλωβισμένων, λέγοντας ότι εξήγησε στον Αρχιεπίσκοπο τις διάφορες σκέψεις που επεξεργάζεται για περαιτέρω στήριξη των εγκλωβισμένων. “Υπάρχει τον τελευταίο καιρό μια προσπάθεια για επανεγκατάσταση νέων, συγγενών των εγκλωβισμένων, στις κατεχόμενες περιοχές μας και ετοιμάζουμε ένα σχέδιο κινήτρων σε συνεργασία με όλες τις υπηρεσίες του κράτους για να στηρίξουμε αυτή την προσπάθεια”, είπε.
    Ανοικοδόμηση εκκλησιών και μνημείων στα κατεχόμενα
    Ακόμη, ο κ. Φωτίου σημείωσε ότι θα δοθεί επίσης έμφαση στη διατήρηση και ανοικοδόμηση των μνημείων και των εκκλησιών στα κατεχόμενα.
    Απόδημοι
    Ο Επίτροπος Προεδρίας είπε, κατόπιν, ότι ανέλυσε τις σκέψεις του στον Αρχιεπίσκοπο για τους απόδημους, οι οποίοι ιδιαίτερα σήμερα, μπορούν να διαδραματίσουν ένα πολύ καθοριστικό ρόλο με όλες αυτές τις εξελίξεις που συμβαίνουν στην περιοχή μας. Σημείωσε ότι οι απόδημοι είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές της Κύπρου, η οποία μπορεί να έχει οφέλη από τον αναβαθμισμένο γεωστρατηγικό, γεωπολιτικό και σταθεροποιητικό ρόλο που καλείται να πάρει λόγω των τελευταίων εξελίξεων.
    Ο κ. Φωτίου είπε ότι υπάρχουν σκέψεις ώστε η νεότερη γενιά των αποδήμων να διατηρήσουν την εθνική τους ταυτότητα, ενώ μέσα στη νέα στρατηγική για αξιοποίηση των αποδήμων, είναι να γίνει ένας καλύτερος συντονισμός για αξιοποίηση των Ελληνοκυπρίων και Ελλήνων αποδήμων με το εβραϊκό λόμπι.
    “Υπάρχουν κοινοί στόχοι, κοινά συμφέροντα και νομίζω ότι η συντονισμένη στρατηγική των τριών θα είναι ότι καλύτερο για τα συμφέροντα του τόπου μας, ιδιαίτερα αυτές τις μέρες με όλες τις προκλήσεις που δεχόμαστε από τους Τούρκους στην ΑΟΖ”, κατέληξε.
    Ο Αρχιεπίσκοπος, ερωτηθείς σχετικά με την υγεία του, είπε ότι είναι πάρα πολύ καλά, και πως η πρόοδος του είναι θεαματική. Ο Κύπρου Χρυσόστομος είχε υποβληθεί στις αρχές του μήνα σε χειρουργική επέμβαση στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης σε εξειδικευμένο Ιατρικό Κέντρο της Γερμανίας.
    Όπως ανέφερε, είχε μεταβεί σε ένα ιατρικό κέντρο στη Γερμανία για επέμβαση και πως από την πρώτη ημέρα ο φυσιοθεραπευτής του τον σήκωσε και περπάτησε. Επίσης, προτού του δώσει εξιτήριο ανέβηκε και κατέβηκε αρκετά σκαλιά και ήταν θεαματική η πρόοδος της υγείας του. “Ολοι οι ιατροί, οι νοσηλευτές εξεπλάγησαν και μάλιστα εξεπλάγησαν γιατί δεν είχα καθόλου ενοχλήσεις, δεν πόνεσα, αλλά ούτε και πήρα παυσίπονα”, είπε.