- Εντός των ημερών στη Βουλή κατάλογος ατόμων υψηλού κινδύνου για αθέμιτο πλουτισμό
- ΔΗΣΥ: Δεν υπήρξε στοχευμένη διερεύνηση μέχρι σήμερα
- ΑΚΕΛ: Δεν υπάρχει αποτελεσματικός έλεγχος στο δημόσιο
- ΕΔΕΚ: Αυξάνονται τα φαινόμενα διαπλοκής
- ΔΗΚΟ: Πρέπει να υπάρξει στόχευση δράσεων
- ΕΥΡΩΚΟ: Αναγκαίος ο έλεγχος
Το θέμα συζητήθηκε την Επιτροπή Θεσμών της Βουλής, κατόπιν πρότασης των Βουλευτών του ΔΗΣΥ Ανδρέα Κυπριανού και Πρόδρομου Προδρόμου.
ΕΔΕΚ: Αυξάνονται τα φαινόμενα διαπλοκής
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών, Βουλευτής της ΕΔΕΚ Φειδίας Σαρίκας, δήλωσε ότι από τη συζήτηση στην Επιτροπή Θεσμών διαφάνηκε ότι δεν διενεργείτο σωστός έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες και όχι μόνο κάποιοι δεν έχουν διωχθεί, αλλά αυξάνονται τα φαινόμενα διαπλοκής. Σύμφωνα με τον κ. Σαρίκα, η ατιμωρησία έφερε την καταστροφή του τόπου και πρέπει επιτέλους να απαιτήσουμε να υπάρξει συντονισμός των αρμοδίων και να ακολουθούνται οι ορθές διαδικασίες για να εντοπιστούν όσοι εκμεταλλεύτηκαν τη θέση τους ως κρατικοί αξιωματούχοι.
Είπε ότι η Επιτροπή θα επανέλθει μετά και τη δέσμευση του Γενικού Ελεγκτή και του Εφόρου στο Τμήμα Φορολογίας για καταρτισμό του συγκεκριμένου καταλόγου ατόμων `υψηλού κινδύνου`.
ΔΗΣΥ: Δεν υπήρξε στοχευμένη διερεύνηση μέχρι σήμερα
Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Κυπριανού δήλωσε ότι από τη συζήτηση έχει διαφανεί ότι μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει οποιαδήποτε στοχευμένη διαδικασία για τη διερεύνηση πιθανών υποθέσεων αθέμιτου πλουτισμού του οποιουδήποτε ασκούσε εκτελεστική εξουσία και εξέφρασε την ικανοποίησή του γιατί ο Έφορος ΤΕΠ και ο Γενικός Ελεγκτής έχουν δεσμευτεί να προχωρήσουν σε έρευνα. Είπε επίσης ότι σε μια πατρίδα που καταστράφηκε οικονομικά και που στην αντίληψη της κοινωνίας αυτό που υπάρχει είναι οι πελατειακές σχέσεις, η διενέργεια έρευνας είναι σημαντική.
ΑΚΕΛ: Δεν υπάρχει αποτελεσματικός έλεγχος στο δημόσιο
Η Βουλευτής του ΑΚΕΛ Ειρήνη Χαραλαμπίδου δήλωσε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικός έλεγχος στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα και τις δημοτικές Αρχές και διερωτήθηκε γιατί μέχρι στιγμής δεν έχει αχθεί ούτε μία υπόθεση στο δικαστήριο για δεκασμό δημόσιου λειτουργού. Τόνισε ότι η πάταξη της διαφθοράς πρέπει να είναι προτεραιότητα για όλους και θα πρέπει να ελεγχθούν όσα άτομα υπηρέτησαν και υπηρετούν σε καίρια πόστα, όπως για παράδειγμα το Κτηματολόγιο. Είπε ακόμη ότι είναι σημαντικό να προηγείται έλεγχος `πόθεν έσχες` πριν το διορισμό αλλά και κατά τη διάρκεια υπηρεσίας στο δημόσιο τομέα.
ΔΗΚΟ: Πρέπει να υπάρξει στόχευση δράσεων
Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Μάριος Καρογιάν δήλωσε ότι φαίνεται πως τόσα χρόνια γίνονταν συζητήσεις στο κενό και ότι το σύστημα διέθετε αρκετά τρωτά και αδυναμίες, με τους πολίτες να διερωτώνται γιατί συνεχίζεται η δράση όσων χρησιμοποιούν τα παραθυράκια του νόμου. Πρόσθεσε ότι πρέπει πλέον να υπάρξει στόχευση δράσεων για να μην θυματοποιείται η Δημόσια Υπηρεσία και να μην δημιουργείται κλίμα κουτσομπολιού.
Σύμφωνα με τον κ. Καρογιάν θα δοθεί στην Επιτροπή ο κατάλογος ατόμων που θα μπορούσαν να είναι εμπλεκόμενοι σε περιπτώσεις αθέμιτου πλουτισμού ενώ σε δεύτερο επίπεδο θα πρέπει να υπάρξουν τροπολογίες αλλά ίσως και τροποποίηση του Συντάγματος ώστε ο νόμος να έχει πλέον `δόντια`.
ΕΥΡΩΚΟ: Αναγκαίος ο έλεγχος
Ο Πρόεδρος και Βουλευτής του ΕΥΡΩΚΟ Δημήτρης Συλλούρης δήλωσε ότι είναι αναγκαίος ο έλεγχος για τυχόν αθέμιτο πλουτισμό συγκεκριμένων ατόμων της δημόσιας υπηρεσίας, των ημικρατικών οργανισμών, της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και άλλων σε ανεξάρτητες θέσεις που είχαν να κάνουν με αποφάσεις διαχείρισης κεφαλαίων του κράτους.
Χρειάζεται, σημείωσε, μεταρρύθμιση και αναστήλωση των θεσμών και πρέπει ο έλεγχος να πάει πίσω, επαναλαμβάνοντας ότι πρέπει να ζητηθεί η λίστα Λαγκάρντ και να ανοιχθούν λογαριασμοί εντός και εκτός Κύπρου για όσους ανήκουν σε ομάδες που μπορεί να θεωρηθούν ύποπτες.