Της Ευγενίας Σέργη
Τρεις μέρες χωρίς νερό και φαγητό ταξίδευαν οι 336 μετανάστες πρόσφυγες μέχρι να εντοπιστούν και να διασωθούν από τις κυπριακές αρχές.
Το ταξίδι τους όπως αποκάλυψε χθες το βράδυ ο ΑΝΤ1 δεν ξεκίνησε από την Συρία αλλά από την Τουρκία.
Επιβιβάστηκαν αρχικά σε μικρές βάρκες κατά ομάδες των 120 ατόμων ώστε να απομακρυνθούν αθέατοι από τα παράλια. Επιβιβάστηκαν στο ψαροκάικο στο οποίο εντοπίστηκαν μεσοπέλαγα για να διαπιστώσουν αμέσως ότι στο ψαροκάικο δεν υπήρχε ούτε νερό αλλά ούτε και φαγητό.
Καταθέτουν επίσης πως οι υπεύθυνοι του ψαροκαίκου τους κορόιδευαν και τους είχαν κλεισμένους και στοιβαγμένους στο αμπάρι για να μην βλέπουν που βρίσκονται με την δικαιολογία ότι δεν θα έπρεπε να γίνουν αντιληπτοί από άλλα σκάφη.
Σύμφωνα με τις καταθεσεις, τους έλεγα ότι πέρασαν από την Αιγυπτο και την Κρήτη , και ότι έφταναν στην Μάλτα.
Μέχρι την δεύτερη μέρα που χάλασε η μηχανή του σκάφους. Κάποιοι όπως λένε το αντιλήφθηκαν και βγήκαν έξω από το αμπάρι για να δουν τι γινόταν.
Επιμένουν μάλιστα στις καταθέσεις τους πως τουλάχιστον ένα πρόσωπο είχε διαφύγει μόλις χάλασε η μηχανή με μικρή βάρκα που διέθετε το ψαροκάικο.Δηλώνουν μάλιστα ότι το πρώτο μέσο που τους εντόπισε και τους προσέγγισε ήταν ελικόπτερο και όπως διευκρινίζουν δεν ήταν της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Σανίδα σωτηρίας για τους 336, στάθηκε πρόσωπο, το οποίο γνώριζε να επισκευάσει τον ασύρματο επικοινωνίας ώστε να εκπέμψουν σήμα κινδύνου 50 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Πάφου όπου και εντοπίστηκαν.
Αναφέρουν επίσης ότι στην πλειοψηφία τους επιθυμούσαν να φθάσουν στην Ιταλία και απο εκεί στη Σουηδία επειδή τα επιδόματα την σκανδιναβική χώρα είναι υψηλότερα.