Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Στο οικόπεδο εννέα και στο κοίτασμα Ονασαγόρα έφθασε λίγο μετά το μεσημέρι η πλατφόρμα της ΕΝΙ KOGAS. Τις επόμενες ώρες αναμένεται να πιάσει δουλεία το γεωτρύπανο.

Του Μάριου Αδάμου

Η πλατφόρμα SAIPEM, έφθασε στο δυνητικό κοίτασμα Ονασαγόρα, νωρίτερα από τα προκαθορισμένα χρονοδιαγράμματα και άρχισε τη διαδικασία σταθεροποίησης. Το αργότερο μέχρι την Παρασκευή σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το γεωτρύπανο θα ξεκινήσει να τρυπά, εγκαινιάζοντας το πρόγραμμα γεωτρήσεων που θα πραγματοποιήσει τους επόμενους μήνες η ιταλοκορεατική κοινοπραξία ENI KOGAS, στα οικόπεδα τρία και εννέα της Κυπριακής ΑΟΖ. Σύμφωνα με τον πρώην Διευθυντή της υπηρεσίας ενέργειας Σόλων Κασίνη, είναι θέμα λίγων εικοσιτετραώρων μέχρι να αρχίσει η γεώτρηση.

 «Θα καθοριστεί ζώνης ασφαλείας πεντακόσιων μέτρων γύρω από το γεωτρύπανο και θα ειδοποιηθούν όλα τα πλοία να το αποφεύγουν. Επίσης θα ξεκινήσει όλες τις διαδικασίες επάνδρωσης του γεωτρύπανου χρειάζονται γύρω στα 200 άτομα και να πάρει όλα τα ανάλογα υλικά».

Η διάρκεια της γεώτρησης στο οικόπεδο εννέα εκτιμάται ότι θα διαρκέσει ογδόντα ημέρες και ακολούθως η ίδια διαδικασία θα επαναληφθεί στο οικόπεδο τρία. Το βάθος υπολογίζεται στα έξι χιλιάδες μέτρα. Τα αποτελέσματα των συγκεκριμένων γεωτρήσεων κρίνονται καθοριστικά σε ότι αφορά τη δημιουργία του τερματικού υγροποίησης φυσικού αερίου.