Του Γιάννη Σελινόπουλου
Μια τη νέα ορολογία, αυτήν του αμοιβαίου οφέλους, εισήχθη στην ορολογία του Κυπριακού, στη συνάντηση των ηγετών των δύο κοινοτήτων, στην παρουσία του Ειδικού Συμβούλου του Γενικού Γραμματέα, Εσπεν Μπαρθ Αιντα.
Ο οποίος τόνισε, μάλιστα, ότι οι πραγματικές διαπραγματεύσεις τώρα αρχίζουν, και ότι οι κύριοι Αναστασιάδης και Ερογλου έχουν συμφωνήσει ότι η φάση της κατάθεσης θέσεων σε όλα τα ζητήματα του Κυπριακού, έχει ολοκληρωθεί.
Ο Ειδικός Σύμβουλος του Γενικού Γραμματέα, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, έδωσε νέο ρόλο στα Ηνωμένα Εθνη σε αυτή τη φάση των διαπραγματεύσεων, αυτόν του διαμεσολαβητή, και τόνισε ότι έχουν ιδέες που ήδη αναπτύσσονται για να γεφυρωθεί το χάσμα ανάμεσα στις δύο πλευρές.
"Εμείς", είπε "θα προσπαθήσουμε να έρθουμε με ιδέες, οι οποίες μπορούν να γεφυρώσουν αυτές τις διαφορές και θα ήθελα να πω κάτι σαν γενική τοποθέτηση από μένα, και αυτό είναι από μένα. Υπάρχουν ξεκάθαρες διαφορές στις απόψεις σε κάποια θέματα. Ολοι σας το ξέρετε. Αλλά θέλω να υπογραμμίσω όσο πιο έντονα μπορώ, ότι έχουμε δύο ηγέτες που θέλουν να τις λύσουν. Και ότι πραγματικά πιστεύω ότι λύνοντας τα ζητήματα είναι καλύτερα από τη συνέχιση του στάτους κβο". "Τώρα", πρόσθεσε εργάζομαι με τους ηγέτες, και με σεβασμό προς τους ηγέτες δεν θα πω περισσότερα για αυτό (σ.σ. τις ιδέες των Ηνωμένων Εθνών), αλλά υπάρχει αριθμός από ενδιαφέρουσες ιδέες που αναπτύσσονται".
Υπογράμμισε, εξάλλου, πως αυτή δεν θα είναι μια δική του διευθέτηση, καθώς είναι ο λαός της Κύπρου, σε βορρά και νότο, και οι ηγέτες του που θα κάνουν την τελική συμφωνία, και πως ο ίδιος είναι εδώ για να τους βοηθήσει να φτάσουν σε εκείνο το επιθυμητό σημείο.
Η σημερινή συνάντηση διήρκεσε 2 ώρες και 45 λεπτά. Η επόμενη συνάντηση Αναστασιάδη - Ερογλου θα είναι τον Οκτώβριο.
Ο κύριος Αϊντα τόνισε ότι το επόμενο πράγμα που θα γίνει σε αυτή τη διαδικασία είναι οι διάφορες συναντήσεις που θα πραγματοποιηθούν στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών, στη Νέα Υόρκη, όπου θα βρίσκεται και ο ίδιος.
Είπε χαρακτηριστικά ότι δεν πρόκειται για συνάντηση ηγετών στη Νέα Υόρκη, αλλά θα γίνουν χωριστές συναντήσεις με τον Γενικό Γραμματέα και με συνομιλητές-κλειδιά.