Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Την απάντηση σε αυστηρό ύφος της κυβέρνησης προκάλεσε η κριτική των κομμάτων τα οποία κάνουν λόγο για λανθασμένη τακτική από την πλευρά μας ζητώντας αναδιαμόρφωση της στρατηγικής διαχείρισης του Κυπριακού.

 
Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: Έτοιμη η κυβέρνηση να δεχτεί την επικοδομητική κριτική 
 
Είναι άξια απορίας η αντίδραση κάποιων κομμάτων, τα οποία επικαλούμενα τάχα έκπληξη για τις δηλώσεις του κ. Νταβούτογλου, επιχειρούν να ασκήσουν αβασάνιστα κριτική στην Κυβέρνηση, αναφέρει σε γραπτή δήλωση ο Νίκος Χριστοδουλίδης.
 
Κάποιος, σημειώνει ο κ. Χριστοδουλίδης,  που ασχολείται στοιχειωδώς με το Κυπριακό θα πρέπει να γνωρίζει ότι τέτοιου είδους απαράδεκτες δηλώσεις από τουρκικής πλευράς αποσκοπούν, ανάμεσα σε άλλα, στη δημιουργία εντυπώσεων και στην πρόκληση αντιπαραθέσεων στο εσωτερικό της ελληνοκυπριακής πλευράς. 
 
Η Κυβέρνηση, συνεχίζει, στο πλαίσιο του δημοκρατικού διαλόγου, είναι έτοιμη να αποδεχθεί την όποια εποικοδομητική, τεκμηριωμένη και καλόπιστη κριτική, καθώς επίσης και να ακούσει τις όποιες συγκεκριμένες εισηγήσεις. 
 
Καθημερινές ανακοινώσεις που αναλώνονται σε αναπαραγωγή των ίδιων συνθημάτων δεν συνιστούν εποικοδομητική κριτική, αναφέρει και συνεχίζει:Ως αποτέλεσμα τέτοιες πρακτικές δεν έχουν καμιά προστιθέμενη αξία στην προσπάθεια που θα έπρεπε να  καταβάλλεται από κοινού για ανατροπή του απαράδεκτου στάτους κβο, δηλαδή τον τερματισμό της παράνομης κατοχής, και για την επανένωση της πατρίδας μας. 
 
Την ίδια στιγμή και ως ένδειξη πολιτικής ωριμότητας, η Κυβέρνηση θα ανέμενε ότι η επίτευξη στρατηγικών επιδιώξεων - που αποτελούσαν διαχρονικές θέσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας - και οι οποίες επιτεύχθηκαν χωρίς τυμπανοκρουσίες και μεγάλα λόγια, θα τύγχαναν τουλάχιστον αναγνώρισης από τα κόμματα, τονίζει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.  
 
H Κυβέρνηση, καταλήγει, επιθυμεί να ξεκαθαρίσει ότι στην προσπάθεια που καταβάλλει για επανένωση της πατρίδας μας θεωρεί τα πολιτικά κόμματα αρωγούς και προς αυτή την κατεύθυνση εργάζεται μεθοδικά μέσω της συνεχούς αλληλοενημέρωσης και διαβούλευσης. 
ΑΚΕΛ: Ανάγκη αλλαγής πλεύσης της ε/κ πλευράς στο Κυπριακό 
 
Οι τουρκικές μεθοδεύσεις κερδίζουν συνεχώς έδαφος, εξαιτίας της λανθασμένης τακτικής της πλευράς μας στις διαπραγματεύσεις και της παθητικής, εκ των υστέρων αντίδρασης της στους σχεδιασμούς της Άγκυρας, δήλωσε ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΑΚΕΛ Γιώργος Λουκαΐδης.
 
«Η απουσία θετικής και εποικοδομητικής στάσης της Τουρκίας με την κατάθεση διαιρετικών θέσεων στις διαπραγματεύσεις, η επικέντρωση της Άγκυρας στο σχέδιο Β’ για οριστικοποίηση της διχοτόμησης μέσα από την αναβάθμιση του ψευδοκράτους από παράνομο σε μη αναγνωρισμένο κράτος και η ανοχή της διεθνούς κοινότητας στην τουρκική αδιαλλαξία και προκλητικότητα, μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά μόνο εφόσον ο Πρόεδρος Αναστασιάδης αλλάξει γραμμή πλεύσης στην τακτική που ακολουθεί στις συνομιλίες για το Κυπριακό», ανέφερε.
 
Πρόσθεσε ότι η αξιοπιστία της ε/κ πλευράς μπορεί να επανέλθει μόνο μέσα από μια σταθερή και συνεπή στάση που θα σέβεται και δεν θα εξουδετερώνει τις συγκλίσεις που επιτεύχθηκαν μεταξύ Χριστόφια- Ταλάτ και παράλληλα μέσα από μια διεκδικητική, προληπτική και πολυδιάστατη διπλωματία ώστε να τεθεί φραγμός στις τουρκικές μεθοδεύσεις και σχεδιασμούς.
Αναδιαμόρφωση της στρατηγικής διαχείρισης του Κυπριακού ζήτησε ο Ομήρου 
 
Ήρθε η ώρα, έστω και με καθυστέρηση, για αναδιαμόρφωση της στρατηγικής διαχείρισης του Κυπριακού, δήλωσε ο Πρόεδρος του ΚΣ ΕΔΕΚ, αναφέροντας παράλληλα πως η Κυβέρνηση θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της, να πάρει πρωτοβουλία για μια συλλογική διαβούλευση και εθνική συνεννόηση για την αναδιαμόρφωση της εθνικής στρατηγικής πάνω στα πραγματικά ρεαλιστικά δεδομένα που συνθέτουν – όπως είπε – το σκηνικό του κυπριακού προβλήματος. 
 
Κάλεσε την Κυβέρνηση να πάψει να υπνώττει και πρόσθεσε πως “όσοι έχουν ευσεβείς πόθους με χίμαιρες και διακατέχονται από αυταπάτες”, να κατανοήσουν ότι η μέχρι σήμερα διαχείριση του κυπριακού προβλήματος όλα αυτά τα 40 χρόνια, με κάποια διαλείμματα, “δεν έχει οδηγήσει πουθενά αλλού παρά στην απενεχοποίηση της Τουρκίας, η οποία σήμερα εμφανίζεται όπως έκανε ο κ. Νταβούτογλου, ως ουδέτερος τρίτος ως καλόπιστος παρατηρητής, ο οποίος μάλιστα δήθεν επείγεται για λύση”. 
 
Ο κ. Ομήρου ανέφερε πως για πολλοστή φορά ο ΓΓ του Οργανισμού ΗΕ Μπαν Γκι - Μουν προβαίνει σε απαράδεκτη δήλωση, την οποία αμέσως μετά ακολουθεί επανόρθωση επίκληση γλωσσικού ολισθήματος.
 
Πρόκειται, διερωτήθηκε, για άγνοια, πρόκειται για μη επαρκή ενημέρωση ή πρόκειται για μη σαφή επεξήγηση των θέσεων της Κυπριακής Δημοκρατίας και της ελληνικής κυπριακής πλευράς από την πλευρά της Κυβέρνησης;
 
Ό,τι και να συμβαίνει, συνέχισε, το φαινόμενο είναι ανησυχητικό και πρόσθεσε πως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο κ. Μπαν κατά τη διάρκεια επίσκεψης του στην Κύπρο επισκέφτηκε το παράνομο προεδρικό μέγαρο του ψευδοκράτους στα κατεχόμενα κατά παράβαση των ψηφισμάτων 541 και 550 του Συμβουλίου Ασφαλείας. Του ΣΑ, σημείωσε, του οποίου ο ΓΓ είναι εντολοδόχος να εφαρμόζει το γράμμα και το πνεύμα αυτών των ψηφισμάτων.
ΔΗΚΟ: Η κυβέρνηση παραμένει θεατής των τουρκικών προκλήσεων 
 
Μπορεί ο Πρόεδρος Αναστασιάδης να διαμαρτύρεται για το «γλωσσικό ολίσθημα», η αλήθεια όμως είναι ότι άρχισε το «δώσε» από τον περασμένο Φεβρουάριο, δήλωσε η Εκπρόσωπος Τύπου του ΔΗΚΟ Χριστιάνα Ερωτοκρίτου.
 
Δυστυχώς, είπε η κα. Ερωτοκρίτου, το χθεσινοβραδινό δείπνο και η σημερινή συνάντηση του Προέδρου Αναστασιάδη και του κ. Έρογλου, δεν βελτίωσαν την άκρως αρνητική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το Κυπριακό. Αντίθετα, οι εξαγγελίες Άιντα περί «επιτάχυνσης των συνομιλιών» και «νέας φάσης», επιβεβαιώνουν ότι ως αποτέλεσμα των χειρισμών Αναστασιάδη και της Συμφωνίας του με τον κ. Έρογλου, η πλευρά μας θα βρεθεί σύντομα ενώπιον ενός αρνητικού διλήμματος:
• Είτε θα βαφτίσει ως «προτάσεις» τις απαράδεκτες, προκλητικές και διχοτομικές θέσεις, που προβάλλει η τουρκική πλευρά και θα προχωρήσει σε ένα επικίνδυνο «πάρε - δώσε» - όπως αυτό στο οποίο αναφέρθηκε ο Γενικός Γραμματέας στη χτεσινή δήλωσή του 
• είτε θα αναμένει να οδηγηθεί η διαδικασία σε αδιέξοδο, ελπίζοντας ότι δεν θα επιρριφθεί στην πλευρά μας η ευθύνη για αυτό.
 
Αυτό το δίλημμα, συνέχισε, σε συνδυασμό με την προκλητική στάση της τουρκικής πλευράς  - δια στόματος Ερντογάν, Νταβούτογλου και Έρογλου – αλλά και τη χθεσινή δήλωση του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών - με ή χωρίς το σύνηθες, πλέον, «γλωσσικό ολίσθημα» -, επιβεβαιώνουν για πολλοστή φορά ότι η στρατηγική Αναστασιάδη στο Κυπριακό απέτυχε.
 
Μπορεί, είπε η κα. Ερωτοκρίτου ο Πρόεδρος Αναστασιάδης να διαμαρτύρεται για το δήθεν γλωσσικό ολίσθημα του Γενικού Γραμματέα αναφορικά με το «πάρε - δώσε», η αλήθεια όμως είναι πως ο Πρόεδρος Αναστασιάδης άρχισε το «δώσε» τον περασμένο Φεβρουάριο.
 
Μπορεί ο Πρόεδρος Αναστασιάδης να δηλώνει ότι αναμένει να δει «ποια θα είναι στην τράπεζα των διαπραγματεύσεων η συμπεριφορά του κ. Έρογλου», η αλήθεια όμως είναι πως ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, εδώ και μερικούς μήνες, παραμένει απλός θεατής των τουρκικών προκλήσεων και της εκστρατείας για απενοχοποίηση της Τουρκίας και αναβάθμιση και αναγνώριση του ψευδοκράτους, είπε η κα. Ερωτοκρίτου.
Σχολιάζοντας τη δήλωση Μπαν, οι Οικολόγοι καλούν την Κυβέρνηση 'να ξυπνήσει' 
 
Το Κίνημα Οικολόγων Περιβαλλοντιστών σχολιάζοντας το φραστικό λάθος του ΓΓ του ΟΗΕ για το   Κυπριακό καλεί την Κυβέρνηση “να ξυπνήσει επιτέλους και να πάρει στα σοβαρά τα μηνύματα που εκπέμπουν οι Τούρκοι”.
 
Σε δήλωσή του, ο ΓΓ του Κινήματος Γιώργος Περδίκης πρόσθεσε ότι δυστυχώς για ακόμα μια φορά το Κίνημα επαληθεύτηκε στο θέμα του Κοινού Ανακοινωθέντος, το οποίο περιείχε πολλές ασάφειες και διπλές ερμηνείες.
 
Ο κ. Περδίκης είπε ότι ακόμα μια φορά ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών Μπαν Κι μουν  λέει,  ότι έχει,μπερδέψει τη γλώσσα του και διολίσθησε και πάλιν με τις χθεσινές δηλώσεις του για «πάρε-δώσε» στο Κυπριακό.
 
Συνεχίζοντας πρόσθεσε ότι είναι άξιον απορίας το γεγονός ότι κάθε φορά που «μπερδεύει» τη γλώσσα του ο κ. Μπαν Κι μουν εκφράζει και μια τουρκική θέση για το Κυπριακό και ανέφερε ότι  μπορούσε κάποιος να αναρωτηθεί πότε θα κάνει επιτέλους ένα γλωσσικό ατόπημα και να υιοθετήσει μια θέση των Ελληνοκυπρίων.
 
Ο κ. Περδίκης ανέφερε πως το Κίνημα  Οικολόγων θεωρεί απαράδεκτα τα συνεχιζόμενα δήθεν γλωσσικά ολισθήματα από τους αξιωματούχους των Ηνωμένων Εθνών και ιδιαίτερα από τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών.
 
Σχολιάζοντας τη στάση της Κυβέρνησης, είπε ότι επιτέλους πρέπει να αντιδράσει για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους και ανέφερε ότι παραμένει το ερώτημα εάν λανθάνουσα γλώσσα του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, λέει τις αλήθειες που αρνείται να αποκαλύψει η Κυβέρνηση και όντως η κυπριακή ηγεσία έχει ενημερώσει τα Ηνωμένα Έθνη ότι είναι έτοιμη για το «πάρε –δώσε».
Συμμαχία Πολιτών: Δεν υπάρχει πραγματική προοπτική επίλυσης του Κυπριακού στο πλαίσιο του κοινού ανακοινωθέντος
 
Ο Πρόεδρος της Συμμαχίας Πολιτών Γιώργος Λιλλήκας δήλωσε ότι δεν υπάρχει πραγματική προοπτική επίλυσης του Κυπριακού στο πλαίσιο του κοινού ανακοινωθέντος και στη βάση των συνομιλιών που διεξάγονται αυτή τη στιγμή και κάλεσε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη να θέσει τον προβληματισμό κατά πόσον αυτές θα πρέπει να συντηρηθούν στον αναπνευστήρα.
 
Σε δηλώσεις ο κ. Λιλλήκας είπε ότι η παράνομη επίσκεψη του Τούρκου Πρωθυπουργού Αχμέτ Νταβούτογλου στα κατεχόμενα και κυρίως οι δηλώσεις του ξεκαθάρισαν με τον πλέον αναλυτικό τρόπο τους διχοτομικούς στόχους της Τουρκίας που θέλει να καλύψει κάτω από την ομπρέλα της συνομοσπονδίας.
 
“Αυτή τη φορά ο κ. Νταβούτογλου επικαλέστηκε ως ενισχυτικό της θέσης του το κοινό ανακοινωθέν, τις ασάφειες για τις οποίες προειδοποιούσαμε τον Πρόεδρο ότι περιλαμβάνονται στο κοινό ανακοινωθέν αναφορικά με την κυριαρχία και το νέο συνεταιρισμό”, είπε.
 
Όπως είπε ο κ. Λιλλήκας, κατά τον κ. Νταβούτογλου το κοινό ανακοινωθέν προβλέπει συνιδρυτικά κράτη που θα δημιουργήσουν στην ουσία μια συνομοσπονδία και επικαλείται και επιμένει στην εφαρμογή του. “Με τέτοιες προϋποθέσεις και σε τέτοιο πλαίσιο, αλλά και με βάση τις προτάσεις που μέχρι τώρα κατέθεσε η τουρκική πλευρά στις συνομιλίες, δεν υπάρχει πραγματική προοπτική για μια πραγματικά δίκαιη λύση του Κυπριακού για το προβλεπτό μέλλον. Η συντήρηση με τεχνικούς τρόπους των συνομιλιών από πλευράς της δικής μας Κυβέρνησης θα εξυπηρετήσει το πλάνο Β` που έχει θέσει σε εφαρμογή η Τουρκία”, είπε.