Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Του Κυριάκου Πομηλορίδη
 
Σε νέα ενδιάμεση φάση η οποία θα κρίνει και την μετάβαση τους στην διαδικασία του «πάρε δώσε» μπαίνουν από σήμερα οι συνομιλίες για το κυπριακό. Με πρωτοβουλία του νέου Ειδικού Συμβούλου του Γενικού Γραμματέα, Έσπεν Μπάρθ ʼιντα, Πρόεδρος Αναστασιάδης και Ντερβίς Έρογλου, εισήγαγαν το όρο win win approach, της προσέγγισης δηλαδή κοινού οφέλους, παρακάμπτοντας έτσι τις διαφωνίες τους στο ζήτημα της καταγραφής των συγκλίσεων και των αποκλίσεων. 
 
Η φόρμουλα ενσωματώθηκε στην συμφωνημένη δήλωση που ανέγνωσε μετά το πέρας της πρωινής συνάντησης ο Νορβηγός Διπλωμάτης. 
 
«Οι ηγέτες έχουν επαναβεβαιώσει τη δέσμευσή τους να οδηγήσουν τις συνομιλίες με τρόπο αλληλένδετο, προσανατολισμένο προς την επίτευξη αποτελεσμάτων μέσα από μια προσέγγιση οφέλους και για τις δύο πλευρές (win win approach), με στόχο την επίτευξη μιας διευθέτησης το συντομότερο δυνατό. Μετά τη διαδικασία αυτή, οι ηγέτες συμφώνησαν στη διεξαγωγή ταυτόχρονων χωριστών δημοψηφισμάτων, προκειμένου να τερματιστεί το απαράδεκτο στάτους κβο, όπως αναφέρεται και στην Κοινή Διακήρυξη», είπε ο κ. Άιντα.
 
Προηγήθηκε ένα ολονύχτιο διπλωματικό θρίλερ σε Νέα Υόρκη και Λευκωσία, το οποίο προκάλεσε ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών ο οποίος υιοθέτησε απροκάλυπτα την τουρκική θέση για άμεση έναρξη της φάσης του πάρε - δώσε: 
 
«Οι δύο ηγέτες έχουν ταυτοποιήσει τα περισσότερα από τα θέματα-κλειδιά. Βρίσκονται στο τραπέζι. Τώρα είναι θέμα επιλογής, θα πρέπει να υπάρξει κάποιο πάρε - δώσε για να μπορέσουν να συμφωνήσουν στην τελική λύση. Είναι ένα θέμα που έχει τραβήξει πολύ χρόνο και πιστεύω, και ελπίζω ότι οι ηγέτες θα δείξουν την πολιτική και ηγετική βούληση».
 
Η ενέργεια του Μπαν Γκι Μουν προκάλεσε την άμεση όσο και έντονη αντίδραση της Λευκωσίας η οποία απαίτησε την άμεση ανασκευή των δηλώσεων του Γενικού Γραμματέα. Όπως μάλιστα είναι σε θέση να γνωρίζει ο ΑΝΤ1, ο πρόεδρος Αναστασιάδης, ο οποίος δειπνούσε εκείνη τη ώρα με τους κυρίους Άιντα και Έρογλου, απείλησε ότι δεν θα προσερχόταν στην πρωινή συνάντηση στο Αεροδρόμιο Λευκωσίας. 
 
Αργότερα ωστόσο και μετά από σφοδρά διαβήματα ης Λευκωσίας εκπρόσωπος του Γενικού Γραμματέα έδωσε διευκρινήσεις για τη δήλωση του Γενικού Γραμματέα. Το «πάρε - δώσε», σημείωσε ο κος Στεφάν Ντουζαρίκ, θα είναι η τελική φάση που οδηγεί στη διευθέτηση. 
 
Σε πρώτο χρόνο αξιωματούχος των Ηνωμένων εθνών απέδωσε σε γλωσσικό ολίσθημα, την αναφορά του Γενικού Γραμματέα σε «πάρε- δώσε», ενώ λίγο αργότερα, πριν ακόμα το Δείπνο Αναστασιάδη - Έρογλου ολοκληρωθεί, εκπρόσωπος του Μπαν Γκι Μουν εξέδωσε διευκρινιστική δήλωση:
 
«Μου ζητήσατε διευκρίνιση πάνω στη δήλωση του ΓΓ. Μπορώ να σας πω ότι ο ΓΓ αναφερόταν στις προετοιμασίες των ηγετών για την επόμενη φάση των συνομιλιών. Ενώ δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για το αποψινό δείπνο των ηγετών στη Λευκωσία με τον ειδικό σύμβουλο. Ο σκοπός είναι να συζητηθεί σε επίπεδο ηγετών το πώς θα προχωρήσουμε εμπρός τη διαδικασία, στη βάση της Κοινής Διακήρυξης της 11ης Φεβρουαρίου 2014. Η φάση του πάρε - δώσε θα είναι η τελική φάση που οδηγεί στη διαδικασία». 
 
Δήλωση που αν και δεν ικανοποίησε πλήρως την Λευκωσία, επέτρεψε την πραγματοποίηση της συνάντησης, κατά την οποία πρόεδρος Αναστασιάδης και Ντερβίς Έρογλου συναίνεσαν στην μετάβαση των συνομιλιών στην επόμενη τους φάση. «Της προσέγγισης αμοιβαίου οφέλους». Το πλέον σημαντικό ωστόσο είναι η δυνατότητα που δόθηκε, σύμφωνα με τον ίδιο, στον Ειδικό Σύμβουλο του Γενικού Γραμματέα Έσπεν Μπάρθ ʼιντα να καταθέτει ιδέες στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. 
 
Η κάθε πλευρά ωστόσο έσπευσε ήδη να δώσει το δικό της περιεχόμενο στη ορολογία. Κατά το προεδρικό σε αυτή τη φάση, θα επιχειρηθεί η σμίκρυνσης των διαφορών στα ζητήματα όπου κυριαρχούν οι διαφωνίες. Κάτι που όπως σημειώνεται αποτελεί προϋπόθεση για έναρξη του πάρε δώσε. Στον αντίποδα ο Ντερβίς Έρογλου ανήγγειλε κατά την επιστροφή του στα κατεχόμενα την έναρξη του πάρε δώσε. 
 
Στο μεταξύ τη συμπεριφορά του Nτερβίς Ερογλου στη νέα φάση περιμένει να δει ο Πρόεδρος, και αναδεικνύει την ανάγκη για ουσιαστικό διάλογο. Χαρακτηρισε παραλληλα εποικοδομητική τη συναντηση που ειχε σημερα με τον κατοχικό ηγετη, στην παρουσια του νέου ειδικού συμβούλου του ΓΓ του ΟΗΕ για το κυπριακό Εσπεν Μπάρθ Αϊντα.
 
 
 //www.youtube.com/watch?v=lR8a17R1w6Y
 
 
 
Νωρίτερα σήμερα.
 
Εποικοδομητική χαρακτήρισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης τη σημερινή συνάντησή του με τον Τ/κ ηγέτη, στο πλαίσιο των συνομιλιών για την επίλυση του Κυπριακού, προσθέτοντας ότι αναμένει να δει τη στάση που θα τηρήσει ο Ντερβίς Έρογλου, ο οποίος εξέφρασε τη θέση να αρχίσει η διαδικασία του πάρε-δώσε για το Κυπριακό, θέση που εξέφρασε και χθες το βράδυ ο Γενικός Γραμματέας Μπαν Γκι Μουν προκαλώντας αντιδράσεις στη Λευκωσία.
 
Σε νέα φάση, κατά την οποία οι δύο πλευρές θα προσπαθήσουν να καλύψουν τη διαφορά που υπάρχει στα σημεία που δεν συμφωνούν, προχωρεί η διαδικασία επίλυσης του Κυπριακού. Αν η προσπάθεια πετύχει θα μπορέσει να αρχίσει και η φάση του `πάρε – δώσε`.
 
Κατά τη σημερινή συνάντηση των δύο ηγετών στην παρουσία του νέου Ειδικού Αντιπροσώπου του ΓΓ των Ηνωμένων Εθνών Έσπεν Μπαρθ Άϊντα, αποφασίστηκε ότι ολοκληρώθηκε η 2η φάση κατά τη διάρκεια της οποίας υποβλήθηκαν και επεξηγήθηκαν όλες οι προτάσεις και αρχίζει πλέον η 3η φάση, η οποία δεν είναι η τελική.
 
Όπως αναφέρουν πηγές, κατά τη διάρκεια της νέας αυτής φάσης θα καταβληθεί προσπάθεια σμίκρυνσης των διαφορών στις πτυχές των θεμάτων για τις οποίες οι δύο πλευρές διαφωνούν.
 
Τώρα αρχίζει η πραγματική διαπραγμάτευση, σημειώνουν πηγές. Αν αυτή είναι επιτυχής, τότε η διαδικασία θα προχωρήσει στην επόμενη φάση, αυτή του "πάρε-δώσε".
 
Νέα συνάντηση των δύο ηγετών αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο.
 
Πρόεδρος: Αναμένω να δω ποια θα είναι η συμπεριφορά Έρογλου στις διαπραγματεύσεις 
 
Επιστρέφοντας στο Προεδρικό Μέγαρο, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης ρωτήθηκε για τη σημερινή συνάντηση και είπε ότι το ανακοινωθέν που αναγνώσθηκε από τον Ειδικό Σύμβουλο του ΓΓ «ομιλεί από μόνο του».
 
«Υπήρξε μια εποικοδομητική συζήτηση και οπωσδήποτε η ανάγκη να εμπλακούμε σε ουσιαστικό διάλογο, προκειμένου να αποτραπεί η απαράδεκτη σημερινή κατάσταση», είπε.
 
//www.youtube.com/watch?v=IQ8I52aOzX8
 
Αυτό που θέλω να δω, συνέχισε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, είναι «το ποια θα είναι στην τράπεζα των διαπραγματεύσεων η συμπεριφορά του κ. Έρογλου».
 
Ερωτηθείς αν είναι αισιόδοξος, δεδομένης της μέχρι τώρα στάσης του Τ/κ ηγέτη, είπε ότι δεν θέλει να προβεί σε οποιοδήποτε σχόλια, τα οποία «μπορεί να εκληφθούν ως παίγνιο επίρριψης ευθυνών» και πρόσθεσε ότι περιορίζεται στα όσα έχει ήδη δηλώσει.
 
Έρογλου: Χωρίς πάρε-δώσε δεν θα λυθεί το Κυπριακό 
 
Την ανάγκη να αρχίσει η διαδικασία του πάρε-δώσε για το Κυπριακό, εξέφρασε ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Ντερβίς Έρογλου, ύστερα από συνάντηση.
 
Όπως είπε ο Έρογλου, έχει ολοκληρωθεί η δεύτερη φάση των συνομιλιών και συμφωνήθηκε να αρχίσει η επόμενη φάση, προσθέτοντας ότι οι ηγέτες είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις στο χθεσινοβραδινό δείπνο, πράγμα πολύ χρήσιμο για τον Άιντα.
 
Ο Έρογλου ανέφερε ότι συμφωνήθηκε σήμερα όπως αρχίσουν διαπραγματεύσεις με σκοπό ένα αποτέλεσμα, προσθέτοντας ότι είναι απαραίτητο να αρχίσει η διαδικασία του πάρε-δώσε και ότι θα συζητηθούν τα κύρια ζητήματα, με προσπάθεια να ανοίξει ο δρόμος για τη διεξαγωγή δημοψηφισμάτων.
 
Ανέφερε ότι ο Άιντα θα αρχίσει τη διπλωματία του πήγαινε-έλα μεταξύ των δύο πλευρών για τη σειρά με την οποία θα συζητηθούν οι βασικές πτυχές του Κυπριακού.
 
Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο Έρογλου είπε ότι, αν και η ελληνοκυπριακή πλευρά αποφεύγει τον όρο "πάρε-δώσε", εντούτοις δεν μπορεί να υπάρξει διαπραγμάτευση χωρίς πάρε-δώσε, που μπορεί να ονομαστεί και "παραχωρήσεις".
 
Είπε, επίσης, ότι θα ενημερώσει την ψευδοβουλή την Παρασκευή κεκλεισμένων των θυρών.
 
Αϊντα: Τα ΗΕ θα παρουσιάσουν ιδέες για γεφύρωση του χάσματος 
 
-Στο τραπέζι όλα τα δύσκολα ζητήματα 
-Συμφωνία για συλλογικό όφελος παρά συλλογική απώλεια
 
Τα Ηνωμένα Εθνη θα προσπαθήσουν στη νέα φάση των συνομιλιών για το Κυπριακό να παρουσιάσουν ιδέες που να μπορούν να γεφυρώσουν το χάσμα που υπάρχει, με βάση τις θέσεις των δυο πλευρών όπως έχουν κατατεθεί, δήλωσε ο Ειδικός Σύμβουλος του ΓΓ του ΟΗΕ για την Κύπρο Εσπεν Μπαρθ Αϊντε απαντώντας σε ερωτήσεις μετά τη σημερινή συνάντηση των δυο ηγετών.  Πρόσθεσε πως στη νέα φάση των συνομιλιών θα τεθούν στο τραπέζι όλα τα δύσκολα ζητήματα.
 
Ερωτηθείς για τις ιδέες που θα παρουσιάσουν τα Ηνωμένα Εθνη για να γεφυρώσουν το χάσμα που υπάρχει, ο κ. Αϊντε είπε πως θα τις ανακοινώσει όταν ωριμάσει ο χρόνος για αυτό, γιατί τώρα εργάζεται μαζί με τους ηγέτες και με σεβασμό προς αυτούς δεν θα πει τίποτε περισσότερο.
 
Πρόσθεσε ωστόσο πως υπάρχει ένας αριθμός ενδιαφερουσων ιδεών που αναπτύσσονται.
 
Υπογράμμισε εξάλλου πως αυτή δεν θα είναι μια δική του διευθέτηση.”Είναι ο λαός της Κύπρου, σε βορρά και νότο, και οι ηγέτες του που θα κάνουν την τελική συμφωνία και είμαι εδώ για να τους βοηθήσω να φτάσουν εκεί”, σημείωσε
Συμφωνία για συλλογικό όφελος παρά συλλογική απώλεια
 
Ερωτηθείς εάν οι ηγέτες θα μπουν σε μια διαδικασία πάρε – δώσε ο κ. Αϊντε σημείωσε πως αισθάνεται πως υπάρχει μια συμφωνία τώρα “ότι υπάρχει ένα συλλογικό όφελος παρά μια συλλογική απώλεια” (από την όλη διαδικασία).
 
Είπε πως το όραμα που ανέπτυξαν και κατά το χθεσινό δείπνο και σήμερα είναι πως υπάρχει ένα κοινό πρόβλημα, που αφορά ένα διαιρεμένο νησί και ένα ανεπίλυτο θέμα και πως αυτό μπορεί να λυθεί μέσα από αμοιβαία δουλειά των δυο πλευρών και το αποτέλεσμα θα ωφελήσει και τις δυο κοινότητες περισσότερο, παρά το τίμημα του να τα παρατήσουν τελικά.
 
Για αυτό, ανέφερε, η γλώσσα που χρησιμοποιείται (στην κοινή δήλωση που διάβασε προηγουμένως) αναφέρεται σε μια φάση από την οποία θα κερδίσουν και οι δυο πλευρές ή μια φάση δομημένων συνομιλιών.
Οι δομημένες διαπραγματεύσεις τώρα αρχίζουν 
 
Απαντώντας σε άλλη ερώτηση για τη νέα φάση, ο κ. Αϊντε ανέφερε πως η φάση που έχει ολοκληρωθεί τώρα αφορούσε την παράθεση των θέσεων των πλευρών και πως τώρα υπάρχει ένας σημαντικός όγκος θέσεων που κατέθεσαν και οι δυο πλευρές τόσο γραπτώς όσο και στις συναντήσεις που έγιναν μέχρι τώρα. Πρόσθεσε πως οι θέσεις είναι τώρα καλά γνωστές στα ίδια τα μέρη και στα Ηνωμένα Εθνη.Ετσι, ανέφερε, οι δομημένες διαπραγματεύσεις για τις οποίες έγινε ήδη αναφορά στην κοινή διακήρυξη της 11ης Φεβρουαρίου ξεκινούν πραγματικά τώρα.
 
Γιατί, σημείωσε, η φάση της προετοιμασίας έχει ολοκληρωθεί και “είναι σημαντικό για εμένα να υπογραμμίσω πραγματικά ότι οι ηγέτες συμφώνησαν πως αυτή η φάση έχει τελειώσει τώρα και μπαίνουμε σε κάτι άλλο που είναι η νέα φάση των δομημένων συνομιλιών”.Πρόσθεσε πως σε αυτή τη φάση “θα θέσουμε όλα τα δύσκολα ζητήματα στο τραπέζι μέσα σε ένα διαπραγματευτικό φόρματ”.
Εντός Οκτωβρίου η επόμενη συνάντηση
 
Ερωτηθείς πότε θα γίνει η επόμενη συνάντηση των δυο ηγετών, ο κ. Αϊντε επεσήμανε πως θα πρέπει να γίνει κάποια στιγμή εντός Οκτωβρίου.
 
“Το επόμενο πράγμα που θα γίνει σε αυτή τη διαδικασία είναι οι διάφορες συναντήσεις που θα πραγματοποιηθούν όλες στη Νέα Υόρκη. Δεν πρόκειται για μια συνάντηση ηγετών αλλά θα γίνουν συναντήσεις με τον Γενικό Γραμματέα και με συνομιλητές-κλειδιά. Θα είμαι και εγώ εκεί και θα συναντηθώ με τον Γενικό Γραμματέα ο οποίος με διόρισε”, ανέφερε.
 
Ερωτηθείς εάν σήμερα συζητήθηκαν Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ), ο κ. Αϊντε είπε πως δεν συζητήθηκαν και πως σήμερα συζήτησαν τη στρατηγική εικόνα, τα μεγάλα θέματα.Είπε πως με αυτό δεν θέλει να πει πως τα ΜΟΕ δεν είναι σημαντικά αλλά όπως ανέφερε εστίασαν περισσότερο προς την οδό που θέλουν να ακολουθήσουν.
 
Χαρακτήρισε τη δήλωση της 11ης Φεβρουαρίου πολύ τολμηρή και θαρραλέα και είπε πως αυτή αναφέρεται σε πολλά από τα αποτελέσματα, περιλαμβανομένης μιας αρκετά λεπτομερούς περιγραφής του χαρακτήρα του νέου κράτους ως διζωνικό, δικοινοτικό, με πολιτική ισότητα και μια διεθνή ταυτότητα.
 
 
//www.youtube.com/watch?v=DYcere_xvhE
 
Ο κ. Eide σε δηλώσεις του ξεκαθάρισε ότι και οι 2 πλευρές συμφώνησαν ότι έχει ολοκληρωθεί η 2η φάση των διαπραγματεύσεων και προσωράμε στην 3η, δηλαδή στην εντατική διαπραγμάτευση.
 
//www.youtube.com/watch?v=TaIQI1qgUqg
 
 
Η 1η δήλωση μετά τη συνάντηση:
 
//www.youtube.com/watch?v=tjqFGVfhEBc
 
 
Πλάνα από την άφιξη του Προέδρου της Δημοκρατίας και του κατοχικού ηγέτη
 
//www.youtube.com/watch?v=nlRE2YF-RJU
 
 
Νωρίτερα.
 
Ξανά στο Τραπέζι μετά τις διευκρινήσεις Μουν 
 
Άρχισε πριν από λίγο στο χώρο του παλαιού αεροδρομίου Λευκωσίας η συνάντηση των ηγετών των δύο κοινοτήτων, του Προέδρου της Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη και του Τ/κ ηγέτη Ντερβίς Ερογλου, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για το Κυπριακό.
 
Πρόκειται για την πρώτη συνάντηση μετά τις καλοκαιρινές διακοπές και την πρώτη στην οποία παρακάθεται ο νέος ειδικός σύμβουλος του ΓΓ Εσπεν Μπάρθ Αϊντα.
 
Πρώτος στο χώρο των συνομιλιών έφτασε ο Ντερβίς Ερογλου, συνοδευόμενος από τον διαπραγματευτή Κουντρέτ Οζερσάϊ και άλλα μέλη της ομάδας του. Τους υποδέχτηκαν η ειδική αντιπρόσωπος του ΓΓ Λίζα Μπατενχάϊμ και ο κ. Αϊντα.
 
Λίγα λεπτά αργότερα κατέφθασε στο χώρο και ο Πρόεδρος Αναστασιάδης συνοδευόμενος από τον διευθυντή του διπλωματικού του γραφείου Νίκο Χριστοδουλίδη και μέλη της διαπραγματευτικής του ομάδας, τους οποίους επίσης υποδέχτηκαν η κ. Μπάτενχάϊμ και ο κ. Αϊντα.
 
Νωρίτερα.
 
Στο τραπέζι των συνομιλιών επιστρέφουν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και ο Ντερβίς Ερογλου σήμερα το πρωί, καθώς η έντονη αντίδραση της Λευκωσίας που έλεγε ότι αν δεν υπάρξει άμεσα ανασκευή της δήλωσης του ΓΓ ΟΗΕ, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, δε θα μετέβαινε στην προγραμματισμένη για τις 10 το πρωί συνάντηση οδήγησε σε διευκρινιστική δήλωση εκ μέρους των Ηνωμένων Εθνών.
 
Με αυτή αποδίδεται σε γλωσσικό ολίσθημα η αναφορά του ΓΓ να πάνε σε πάρε-δώσε και να οδηγηθούν σε τελική λύση.
 
Την πρώτη του συνάντηση με τους ηγέτες των δύο κοινοτήτων πραγματοποιεί σήμερα στις 10 στην προστατευόμενη από τα ΗΕ περιοχή στη Λευκωσία ο ο νέος Ειδικός Σύμβουλος του ΓΓ του ΟΗΕ για το Κυπριακό, Espen Barth Eide.
 
Στη συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη και τον Τ/κ ηγέτη Ντερβίς Έρογλου  στην Κύπρο ο κ. Eide δήλωσε ότι θα κάνει ό,τι μπορεί για να καταστήσει τη συνάντηση εποικοδομητική, έτσι ώστε οι συνομιλίες να προχωρήσουν στα ουσιώδη ζητήματα.
 
Επίσης, ο  κ. Eide  αναμένεται να μεταβεί στη Νέα Υόρκη όπου ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα έχει συνάντηση με τον ΓΓ του ΟΗΕ, Μπαν Γκι-μουν, στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.
 
Το πάρε-δώσε θα είναι η τελική φάση των διαπραγματεύσεων, διευκρινίζουν τα ΗΕ 
 
Το «πάρε – δώσε» θα είναι η τελική φάση που οδηγεί στη διευθέτηση, δήλωσε ο εκπρόσωπος του ΓΓ του ΟΗΕ, Στεφάν Ντουζαρίκ, απαντώντας σε ερώτηση για τη σχετική αναφορά του Μπαν γκι-μουν στη δημοσιογραφική διάσκεψη.
 
«Μου ζητήσατε διευκρίνιση πάνω στη δήλωση του ΓΓ. Μπορώ να σας πω ότι ο ΓΓ αναφερόταν στις προετοιμασίες των ηγετών για την επόμενη φάση των συνομιλιών.
 
Ενώ δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για το αποψινό δείπνο των ηγετών στη Λευκωσία με τον ειδικό σύμβουλο, ο σκοπός είναι να συζητηθεί σε επίπεδο ηγετών το πώς θα προχωρήσουμε εμπρός τη διαδικασία, στη βάση της Κοινής Διακήρυξης της 11ης Φεβρουαρίου 2014. Η φάση του πάρε – δώσε θα είναι η τελική φάση που οδηγεί στη διαδικασία» δήλωσε.
 
Σύμφωνα με πληροφορίες, η σχετική αναφορά του ΓΓ δυσαρέστησε τη Λευκωσία, που ζήτησε εξηγήσεις και διόρθωση, κάτι που αποδέχθηκε η Γραμματεία του ΟΗΕ.
 
Αξιωματούχος του διεθνούς οργανισμού απέδωσε την αναφορά του κ. Μπαν στη δημοσιογραφική διάσκεψη σε γλωσσικό ολίσθημα.
 
Η συνάντηση των δύο ηγετών και του νέου Ειδικού Συμβούλου του ΓΓ διεξήχθη χωρίς την παρουσία δημοσιογράφων, αφού μετά το πέρας του δεν έγιναν δηλώσεις.
 
Όσα έγιναν στο χθεσινοβραδινό δείπνο
 
Το δείπνο ήταν κυρίως κοινωνικού χαρακτήρα και έτσι συζητήθηκαν τρόποι συνέχισης του διαλόγου, με τους δύο ηγέτες να παρουσιάζουν το όραμά τους ενώπιον του κ. Άϊντα. Επίσης, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έθεσε το θέμα της παράνομης επίσκεψης Νταβούτογλου στα κατεχόμενα.
 
Η πλευρά μας προσέρχεται στη σημερινή συνάντηση με χαμηλές προσδοκίες, αφού ο κος Έρογλου αρνείται πεισματικά να δεχθεί την πρόταση Αναστασιάδη για κατηγοριοποίηση των συγκλίσεων, εμπόδιο που εκτιμάται ότι δεν θα ξεπεραστεί πριν τη μετάβαση του Πρόεδρου στη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών.
 
Χθες
 
Απόψε το δείπνο Αναστασιάδη-Έρογλου, αύριο η συνάντηση. Χωρίς προοπτικές επαναρχίζουν οι συνομιλίες
 
Με δείπνο, ύστερα από πρόσκληση του νέου Ειδικού Αντιπροσώπου του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, Εσπεν Μπάρθ Αϊντα, επαναρχίζουν σήμερα οι συναντήσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Αναστασιάδη, με τον Ντερβίς Έρογλου. Το δείπνο είναι προγραμματισμένο για τις 9 απόψε, στην οικία της Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Εθνών στην Κύπρο, Λίζας Μπατενχάϊμ. Πληροφορίες για το τι θα προτάξει ο Πρόεδρος Αναστασιάδης στο βίντεο από τον πολιτικό συντάκτη Κυριάκο Πομηλορίδη και ενημέρωση από τον Πέτρο Μελαϊση από το οδόφραγμα του Αεροδρομίου Λευκωσίας.
 
//www.youtube.com/watch?v=mEd99elbR9c 
 
 
Νωρίτερα χθες.
 
Eπαναρχίζουν οι συνομιλίες Αναστασιάδη-Έρογλου. Στην Κύπρο ο Άιντα
 
Στο τραπέζι των συνομιλιών επιστρέφουν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και ο Ντερβίς Ερογλου, με δείπνο, απόψε στην παρουσία του νέου ειδικού συμβούλου των Ηνωμένων Εθνών, και με την αυριανή συνάντηση.
 
Δείπνο γνωριμίας με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη και τον κατοχικό ηγέτη Ντερβίς Έρογλου θα έχει το βράδυ, αμέσως μετά την άφιξη του στην Κύπρο ο Ειδικός Σύμβουλος του ΓΓ των ΗΕ για το Κυπριακό Έσπεν Μπαρθ Άϊντα. 
 
Το δείπνο, σύμφωνα με ανακοίνωση της Αποστολής Καλών Υπηρεσιών των ΗΕ, το δείπνο θα πραγματοποιηθεί στις 9 το βράδυ στην οικία της Αντιπροσώπου του ΓΓ του ΟΗΕ στην Κύπρο, Λίζας Μπατενχάϊμ, και εντάσσεται στην προσπάθεια του κυρίου Άιντε, όπως δήλωσε και κατά την πρώτη επίσκεψη του στο νησί να θα κάνει ό,τι μπορεί από μέρους του για να καταστήσει τη συνάντηση εποικοδομητική έτσι ώστε οι συνομιλίες να προχωρήσουν στα ουσιώδη ζητήματα.
 
Όπως εκτιμάται ο κος Άιντε αναμένεται να προϊδεάσει τους κυρίους Αναστασιάδη και Έρογλου για κάποιες ιδέες που επεξεργάστηκε το γραφείο του για αναθέρμανση των συνομιλιών. Ιδέες που σύμφωνα με διπλωματικές πληροφορίες θα παρουσιάσει αν κρίνει πως υπάρχει πρόσφορο έδαφος αύριο το πρωί στην συνάντηση του πρόεδρου Αναστασιάδη με τον κατοχικό ηγέτη.
 
Ο Νορβηγός διπλωμάτης θα παραστεί και στην συνάντηση του προέδρου Αναστασιάδη με τον Γενικό Γραμματέα Μπαν Γκι Μουν, συνάντηση κατά την οποία ο πρόεδρος Αναστασιάδης προτίθεται όπως δήλωσε στον ΑΝΤ1 να θέσει εκ νέου τόσο το θέμα της μεθοδολογίας των συνομιλιών, όσο και την στρεψοδικία της τουρκικής πλευράς, η οποία μιλά πλέον ανοιχτά για προώθηση του σχεδίου β’ της Αγκυρας. 
 
Στον διορισμό του κ. Άιντα αναφέρθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος:
 
//www.youtube.com/watch?v=Xc9tjHAUrFE