Της Στέλλας Κόκκινου-Γεωργιάδου
Το Ευαγγέλιο και ψαλμωδίες ακούστηκαν μετά από σαράντα χρόνια σιωπής στην εκκλησία της Παναγίας της Ευαγγελίστριας στο Γερόλακκο, παραμονή των γενεθλίων της Παναγίας.
Οι Τούρκοι κατακτητές είχαν μετατρέψει την εκκλησία σε τζαμί πριν από δύο χρόνια όμως έχτισαν τζαμί και η εκκλησία λειτουργεί ως πολιτιστικό κέντρο ωστόσο παραμένουν οι μουσουλμανικές επιγραφές στους τοίχους του ναού.
Μετά από έντονες προσπάθειες εκκλησίας και πολιτείας οι κατακτητές επέτρεψαν να λειτουργήσει ο ναός χοροστατούντος του επισκόπου Νεαπόλεως Πορφύριου μαζί με ιερείς από το Γερόλακο.
Εκατοντάδες πολίτες με λεωφορεία και ιδιωτικά οχήματα με δάκρια στα μάτια βρέθηκαν στην αγαπημένη τους εκκλησία με τις αναμνήσεις πριν από την εισβολή να ζωντανεύουν.
Αγανάκτηση, πίκρα και οργή είναι μόνο μερικά από τα συναισθήματα που βίωσαν.
Με δάκρυα στα μάτια ο Θέμης και η Λαβίνια Ανδρέου θυμούνται τη πιο ευτυχισμένη μέρα της ζωής τους τη μέρα του γάμου τους όπου λειτούργησε ο ναός για τελευταία φορά στις δέκα τέσσερεις Ιουλίου του 1974.
Ο κύριος Σωτήρης στην αρχή της επαγγελματικής σταδιοδρομίας βρέθηκε να διδάσκει στο δημοτικό σχολείο Γερολάκου όπου είχε ως μαθητής ζήσει έξι από τα καλύτερα χρόνια της ζωής του.
Από τους πρωτεργάτες του προσκοπισμού στο Γερόλακο ο κύριος Γιώργος αναπολεί τις τόσο ευτυχισμένες στιγμές που έζησε ως παιδί στο αγαπημένο του χωριό.
Η θεία λειτουργία ολοκληρώθηκε με λιτανεία της εικόνας της Παναγίας στο περίβολο της εκκλησίας.