Οπως είπε ο Πρόεδρος, ο αξιωματούχος του ΟΗΕ μετέφερε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του ΓΓ του ΟΗΕ, ο οποίος θεωρεί ότι είναι στρατηγικής σημασίας η λύση του Κυπριακού.
Από την πλευρά του, ο κ. Eide είπε ότι ο διορισμός του γίνεται σε μια σημαντική περίοδο για την Κύπρο και την ευρύτερη περιοχή.
Πρόσθεσε ότι πραγματοποιεί τις πρώτες του επαφές στο νησί με τον κ. Αναστασιάδη και τον Τ/κ ηγέτη, και εξέφρασε την ελπίδα να αναπτύξει στενή σχέση εργασίας με τις δύο πλευρές, ελπίζοντας να τους ενθαρρύνει για την ανάγκη να προχωρήσουν προς τα εμπρός.
Ο αξιωματούχος του ΟΗΕ συνοδευόταν από την Ειδική Αντιπρόσωπο των Ηνωμένων Εθνών στην Κύπρο, Λίζα Μπάντενχαϊμ. Στη συνάντηση ήταν παρόντες ο Υπουργός Εξωτερικών Ιωάννης Κασουλίδης και ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Νίκος Χριστοδουλίδης.
Κυπριακό: Σήμερα η συνάντηση Προέδρου-Ειδικού Συμβούλου του ΓΓ ΟΗΕ
Φθάνει σήμερα το απόγευμα στην Κύπρο ο Ειδικός Σύμβουλος του ΓΓ του ΟΗΕ για το Κυπριακό Espen Barth Eide, ο οποίος στις 1800 θα γίνει δεκτός από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη ενώ στη συνέχεια θα μεταβεί στα κατεχόμενα όπου θα έχει συνάντηση με τον Τουρκοκύπριο ηγέτη Ντερβίς Ερογλου.
Κατά την παραμονή του στο νησί μέχρι και τις 8 Σεπτεμβρίου, ο κ. Eide θα έχει επίσης χωριστές συναντήσεις με τους διαπραγματευτές των δυο πλευρών, Ανδρέα Μαυρογιάννη και Κουντρέτ Οζερσάι, καθώς και με τις διαπραγματευτικές ομάδες.
Δεν έχει προγραμματιστεί κοινή συνάντησή του με τις δυο πλευρές, αν και δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο ο αξιωματούχος των ΗΕ να επιστρέψει στην Κύπρο πριν τις 19 Σεπτεμβρίου, οπόταν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα αναχωρήσει για τη Νέα Υόρκη, προκειμένου να παραστεί σε συνάντηση των δυο ηγετών.
Το θέμα της ημερομηνίας της νέας συνάντησης Αναστασιάδη-Ερογλου αναμένεται να συζητηθεί κατά τις συναντήσεις του κ. Eide σήμερα με τους δύο ηγέτες.
Ενόψει της καθόδου του στην Κύπρο, ο Νορβηγός διπλωμάτης είχε χθες συνάντηση στη Νέα Υόρκη με τον ΓΓ του ΟΗΕ Μπαν Γκι μουν.