Της Μαρίνας Χατζηκώστα
Οκτώ Σεπτεμβρίου για Δημοτικά και Νηπιαγωγεία και 10 Σεπτεμβρίου για Γυμνάσια, Λύκεια και Τεχνικές σχολές είναι οι επίσημες πρώτες της νέας σχολικής χρονιάς.
Οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν από σήμερα στα σχολεία και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, εντοπίζουν ενδεχόμενα λάθη και παραλείψεις, τόσο σε τεχνικό όσο και διδακτικό επίπεδο. Συνολικά φέτος θα λειτουργήσουν 42 σχολεία εργοτάξια, στα οποία οι αρμόδιοι διαβεβαιώνουν ότι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.
Στη Μέση Εκπαίδευση το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στη στελέχωση. Οι καθυστερήσεις, στην τοποθέτηση 13 διευθυντών, σύμφωνα με τον διευθυντή Μέσης Εκπαίδευσης, οφείλονται στην απόφαση για αποπαγοποιήσεις των θέσεων των εκπαιδευτικών:
«Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα χρειαστούμε ουσιαστικά για την τοποθέτηση των 13 νέων διευθυντών. Υπάρχει όντως αυτή η εκκρεμότητα. Είναι νέες θέσεις, δεν τις είχαμε προβλέψει.»
Στη Δημοτική εκπαίδευση, σύμφωνα με τον διευθυντή Ελπιδοφόρο Νεοκλέους, η σχολική χρονιά αρχίζει με τους καλύτερους οιωνούς. Ακόμα και οι τάξεις για την εκμάθηση των ελληνικών από αλλόγλωσσους μαθητές, που αποτελούν το 13% έχουν στελεχωθεί κατάλληλα:
«Μετά από την έκθεση που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Υπουργείο Παιδείας έχει διαπιστωθεί η ανάγκη για αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων. Είμαστε προς αυτή την κατεύθυνση και υπάρχει η πιθανότητα της αλλαγής».
Στο μεταξύ το Υπουργείο Παιδείας έχει έρθει και φέτος σε επαφή με οργανισμούς και ευεργέτες για τη σίτιση των μαθητών που ανήκουν σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.
Ο κατάλογος περιλαμβάνει 14 χιλιάδες παιδιά που φοιτούν σε όλες τις βαθμίδες και στα οποία θα δίνεται δωρεάν σάντουιτς και χυμός. Ο κατάλογος των μαθητών που χρειάζονται την προσφορά προγεύματος θα ανανεώνεται κάθε μήνα.
Δείτε τί δήλωσε στα Νέα του ΑΝΤ1 ο υπουργός Παιδείας Κώστας Καδής για την έναρξη της σχολικής χρονιάς:
//www.youtube.com/watch?v=G5OcT1SE348