Του Μάριου Αδάμου
Σε άμεσα διαβήματα και καταγγελία των προκλητικών ενεργειών της Τουρκίας στα Ηνωμένα έθνη και την Ευρωπαϊκή ένωση προχωρεί η κυβέρνηση, μετά την παράνομη έκδοση ταξιδιωτικής οδηγίας Navtex, για δέσμευση της θαλάσσιας περιοχής μεταξύ του κόλπου της Μερσίνας και των ακτών της χερσονήσου της Καρπασίας για διενέργεια σεισμογραφικών ερευνών.
Η Αγκυρα μετά την ανάπαυλα περίπου δυο μηνών στέλνει ξανά το ερευνητικό σκάφος σε περιοχή που βρίσκεται στα όρια της Κυπριακής ΑΟΖ.
Η παραβιάσεις γίνονται μερικά εικοσιτετράωρα πριν από την παράνομη επίσκεψη Ερντογαν στα κατεχόμενα.
Σε γραπτή δήλωση του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Νίκος Χριστοδουλίδης επανέλαβε τη δέσμευση της δικής μας πλευράς στη διαδικασία επίλυσης του Κυπριακού και αναζήτηση τρόπων υπερπήδησης των δυσκολιών, κάτι που φαίνεται δεν επιθυμεί η άλλη πλευρά:
"Σε αυτό το περιβάλλον, το τελευταίο που θα ανέμενε κάποιος από την Τουρκία είναι η επανάληψη των προκλήσεων από το πλοίο Μπαρμπαρός στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Κυπριακής Δημοκρατίας. Αν η Τουρκία ήταν ειλικρινής στις διακηρύξεις της για πολιτική βούληση να βοηθήσει τις διαπραγματεύσεις για την επίτευξη λύσης, θα απέφευγε ενέργειες που διακινδυνεύουν να τις διαταράξουν".
Τις τουρκικές ενέργειες, οι οποίες αντίκεινται στο διεθνές δίκαιο και αντιβαίνουν τις υποχρεώσεις τις Τουρκίας στο πλαίσιο της ενταξιακών της διαπραγματεύσεων, καταδίκασαν με ανακοινώσεις τους και κόμματα.
Το Μπαρμπαρός, απέπλευσε το πρωί από το λιμάνι ΕΡΤΕΚ στη θάλασσα του Μαρμαρά και αφού περάσει τα Δαρδανέλια, θα πλεύσει προς την ανατολική Μεσόγειο.
Την πορεία του πλοίου παρακολουθούν στενά οι αρμόδιες υπηρεσίες. Το Κέντρο Συντονισμού έρευνας και διάσωσης, εξέδωσε ήδη ταξιδιωτική οδηγία με την οποία προειδοποιεί για τις επικινδυνότητα των ενεργειών του τουρκικού ερευνητικού στην περιοχή.