Της Ευγενίας Σέργη
Χιλιάδες ήταν οι Ουκρανοί που συγκεντρώθηκαν στο κέντρο του Κιέβου για να παρακολουθήσουν τη στρατιωτική παρέλαση για την εθνική ημέρα της χώρας.
Ήταν η πρώτη στρατιωτική παρέλαση από το 2009 και οργανώθηκε καθώς οι κρατικές δυνάμεις εμπλέκονται σε φονικές συγκρούσεις με τους ρωσόφωνους κατοίκους των ανατολικών επαρχιών.
Με την ευκαιρία της εθνικής ημέρας, ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Πέτρο Ποροσένκο υποσχέθηκε να διαθέσει περισσότερα απο δύο δισεκατομμύρια ευρώ στα επόμενα χρόνια, για τον επανεξοπλισμό των ουκρανικών δυνάμεων.
Θέλουν να αγοράσουν μαχητικά αεροπλάνα, πολεμικά πλοία και ελικόπτερα, και αυτό, όπως αναφέρθηκε «είναι μόνο μια μικρή αρχή» για την αναγέννηση των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων.
Όπως δήλωσε ο κ. Ποροσένκο, "Εχουμε αποδειξει ότι μπορούμε να υπερασπιστούμε τη χώρα μας. Και είναι σαφές ότι στο άμεσο μέλλον δυστυχώς πάνω από την Ουκρανία θα επικρεμάται η πολεμική απειλή. Και θα πρέπει όχι μόνο να ζήσουμε με αυτό αλλα να είμαστε πάντα έτοιμοι να υπερασπιστούμε την ανεξαρτησία της χωρας μας. Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα διατεθούν δισεκατομμύρια για τον εκσυγχρονισμό των όπλων και του στρατιωτικού εξοπλισμού".
Οι κάτοικοι του Ντονέτσκ ξύπνησαν σήμερα από ισχυρές εκρήξεις. Από τους βομβαρδισμούς επλήγη νοσοκομείο, με τα μέλη του ιατρικού προσωπικού να κάνουν λόγο για τραυματίες, ενώ δεκάδες ασθενείς οδηγήθηκαν στο υπόγειο του κτιρίου για να γλιτώσουν.
Εικόνες που κάρουν τον γύρο του κόσμου παρουσιάζουν, εξάλλου, ρωσόφωνους να υποχρεώνουν δεκάδες αιχμαλώτους να παρελάσουν με αφρομή την εθνική επέτειο, σε κεντρικό δρόμο της πόλης Ντονέτσκ, με τους παριστάμενους να τους αποκαλούν «φασίστες» και να τους πετούν μπουκάλια.