Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Του Θησέα Ιωάννου

Με άδεια σακίδια επέστρεψαν οι περισσότεροι κυνηγοί από την πρώτη καλοκαιρινή κυνηγετική εξόρμηση για φάσσες και τρυγόνια.

Μέχρι και το πρωί σήμερα, χιλιάδες ανανέωσαν τις άδειες τους μέσω του διαδικτύου και σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου του Ταμείου Θήρας Πέτρο Αναγιωτό περισσότερες από δεκαεπτά χιλιάδες εξόρμησαν σε βουνά και λαγκάδια.

Δεν έλειψαν και αυτή την φορά τα κρούσματα λαθροθηρίας.

Ο Εκπρόσωπος Τύπου Ταμείου Θήρας Πέτρος Αναγιωτός είπε «Φαίνεται από τις ανανεώσεις αδειών κυνηγίου ότι οι κυνηγοί που εξόρμησαν σήμερα είναι πέραν των 17 χιλιάδων. Είχαμε κάποιες περιπτώσεις λαθροθηρίας 8 στον αριθμό στις οποίες εμπλέκονται 13 πρόσωπα και οι οποίες αφορούν 3 περιπτώσεις χωρίς άδειες κυνηγίου και 5 άλλες περιπτώσεις κυνηγούσαν σε περιοχές που δεν επιτρέπετε».

Κυνηγοί έπιασαν πόστα από χθες τη νύχτα, άλλοι εδώ και μέρες, ωστόσο επέστρεψαν πι περισσότεροι άπραγοι. Αιτία σύμφωνα με κάποιους ήταν οι υψηλές θερμοκρασίες.

Σε εγρήγορση παραμένει μέχρι απόψε το Ταμείο Θήρας, ώστε όλα να κυλήσουν ομαλά, έχοντας στήσει δεκάδες μπλόκα σε όλες τις επαρχίες.

Η θερινή κυνηγετική περίοδος για φάσσες και τρυγόνια θα διαρκέσει για πέντε Κυριακές και θα ολοκληρωθεί στις δέκα-τέσσερις Σεπτεμβρίου. 

Απογοήτευση επικράτησε μεταξύ των κυνηγών που εξέδραμαν στην ύπαιθρο της Επαρχίας Πάφου, επ’ ευκαιρίας της πρώτης κυνηγετικής εξόρμησης.

Εκτίμησαν πως το θήραμα ήταν λιγοστό παρά το μεγάλο ενδιαφέρον που αποτέλεσε η Επαρχία για τους κυνηγούς λόγω του μεγάλου αριθμού πουλιών που καταγράφονται σε όλους σχεδόν τους βιότοπους σε σχέση με τις υπόλοιπες Επαρχίες.

Κυνηγοί από την Αγία Νάπα, από περιοχές της Λάρνακας και της επαρχίας Λεμεσού εξέδραμαν στην επαρχία Πάφου για καλύτερο θήραμα.

Κυνηγός ο Ανδρέας Σαντάνης από το Λιοπέτρι που είχε εκδράμει στην περιοχή της Σίμου στην Επαρχία Πάφου χαρακτήρισε το θήραμα φτωχικό.

Ο κ. Σαντάνη ανέφερε, μάλιστα πως οι προετοιμασίες των κυνηγών ήταν τις τελευταίες μέρες στο απόγειο τους ενώ πολλοί κυνηγοί – όπως είπε- κατασκήνωσαν από το Σάββατο σε μια προσπάθεια να καταλάβουν τα καλύτερα περάσματα και να έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα. 

Εξάλλου κυνηγός από την Γιόλου ο  Φαίδων Παναγιώτου ανέφερε πως η σημερινή κυνηγετική εξόρμηση ήταν μόνο για περίπατο και για ξεκούραση.

Κυνηγός  από την Πάφο ο Ζήνων Κωστή εξέφρασε με δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ την απογοήτευση του για το ελάχιστο θήραμα.

Την περιοχή κοντά στο φράγμα της Ευρέτου επέλεξε ο κυνηγός Μιχάλης Γεωργίου ο οποίος ωστόσο όπως είπε δεν κατάφερε να « χτυπήσει » θήραμα αν και έχει στρατοπεδεύσει στην περιοχή από τις 4:30 το πρωί.

Κυνηγός από την Πελαθούσα επέστρεψε από την κυνηγετική εξόρμηση με μία φάσα  αποδίδοντας την μείωση του θηράματος στις καιρικές συνθήκες εξαιτίας της ανομβρίας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Κυνηγίου και Άγριας Ζωής Πάφου Πάμπο Πιττοκοπίτη η φάσα φέτος  βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα ενώ το ενδημικό θήραμα το κυνήγι του οποίου – όπως είπε- αρχίζει το Φθινόπωρο φαίνεται να έχει περιοριστεί ακόμη περισσότερο και λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών που είχαν επικρατήσει το χειμώνα.

Ο κ. Πιττοκοπίτης ανέφερε πως στην περιοχή «Τερατσατού » κοντά στο φράγμα της Ευρέτου οι κυνηγοί σήμερα  κατάφεραν  να χτυπήσουν θήραμα.

Πρόσθεσε μάλιστα πως οι κυνηγοί που θα επιδείξουν υπομονή μέχρι τις απογευματινές ώρες αναμένεται να έχουν καλύτερα αποτελέσματα.

Απηύθυνε τέλος έκκληση προς τους κυνηγούς με την έναρξη της πρώτης κυνηγετικής εξόρμησης της θερινής περιόδου κυνηγίου, να τηρούν όλους τους γραπτούς και άγραφους νόμους του κυνηγίου και να δείξουν τον απαραίτητο σεβασμό στους συναδέλφους τους και στις ξένες περιουσίες που τους φιλοξενούν.

Σύμφωνα με την Αστυνομία μέχρι στιγμής στην Επαρχία Πάφου δεν σημειώθηκαν τραυματισμοί από την πρώτη κυνηγετική εξόρμηση.