Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Της Μαρίνας Χατζηκώστα
 
Από τον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνας στην Ευρύχου τελέστηκε το μνημόσυνο πεσόντων του Tάγματος Πεζικού 256. Ασφυκτικά γεμάτη ήταν η εκκλησία από συγγενείς των παλληκαριών που τα έβαλαν με την 39η μεραρχία του Αττίλα, στις 6 Αυγούστου του 1974. 
 
Ακατάπαυστες, ήταν οι μάχες που κλήθηκαν να δώσουν οι στρατιώτες του τάγματος, από τις 20 Ιουλίου, παρά την συμφωνηθείσα εκεχειρία . Αντιστάθηκαν με τα πενιχρά τους μέσα προκαλώντας σοβαρά πλήγματα στα Τουρκικα επιτεθέμενα τμηματα. Λίγο πριν το μεσημέρι διατάχθηκαν να υποχωρήσουν και να εγκατασταθούν στη γραμμή Βασίλειας - Βαβυλά. Όμως οι Τούρκοι που ειχαν αποβιβαστει τους έστησαν ενέδρα. Ο απολογισμός σκληρός. Πενήντα οχτώ άνδρες νεκροί ή αγνοούμενοι. Μετά το μνημόσυνο ακολούθησε τρισάγιο και προσκλητήριο πεσόντων στο μνημείο των ηρώων, στο στρατόπεδο Μάρκου Δράκου, στην Ευρύχου. 
 
Για τις τραγικές στιγμές που βίωσαν οι ήρωες του 256 Τάγματος πεζικού μίλησε πρόεδρος του Συνδέσμου Επιζόντων πολεμιστών Τάγματος Πεζικού 256, Μιχάλης Πηλαβάκης. 
 
Ακοόύθησε κατάθεση στεφάνων, με πιο συγκηνιτική τη στιγμή που τρεις μαυροφορεμένες μάνες ανέβηκαν το ανήφορο που οδηγεί στο μνημείο και απέτισαν φόρο τιμής στα παιδιά τους που τα έχασαν στη μάχη για την υπεράσπιση της πατρίδας. 
 
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τον Εθνικό Ύμνο.