Η ουκρανική κυβέρνηση κατηγόρησε την Πέμπτη την Ρωσία ότι η πολεμική της αεροπορία κατέρριψε την Τετάρτη ένα ουκρανικό μαχητικό αεροσκάφος Σουχόι Su-25, κατά τη διάρκεια μίας αποστολής που εκτελούσε «στον εναέριο χώρο της (ανατολικής) Ουκρανίας», σύμφωνα με ανακοίνωση του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας και Άμυνας της ουκρανικής κυβέρνησης.
«Το αεροσκάφος μας κατερρίφθη, ο πιλότος κατάφερε να κάνει χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματός του», σημειώνει σε ανακοίνωση του το Συμβούλιο. Σύμφωνα με τον Αντρίι Λισένκο, εκπρόσωπο του Συμβουλίου, το Su-25 κατερρίφθη περί τις 19:00 το απόγευμα της Τετάρτης.
Ο Λισένκο ανέφερε ότι «ένα στρατιωτικό αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας της Ρωσικής Ομοσπονδίας εκτόξευσε έναν πύραυλο αέρος-αέρος στο αεροσκάφος Su-25» και κατήγγειλε τη «νέα πρόκληση» της Μόσχας.
Ο πιλότος αφού έκανε χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματός του διασώθηκε «από τις μονάδες μας» οι οποίες τον μετέφερναν «σε ασφαλές σημείο. Είναι καλά, δεν έχει τραυματιστεί», πρόσθεσε ο Λισένκο.
Το Σουχόι Su-25 είναι ένα αεροσκάφος το οποίο είχε αναπτυχθεί στη Σοβιετική Ένωση και μια από τις αποστολές για τις οποίες σχεδιάστηκε είναι τα πλήγματα κατά χερσαίων στόχων.
Το Κίεβο είχε ήδη κατηγορήσει τη Ρωσία ότι κατέρριψε ένα στρατιωτικό μεταγωγικό αεροσκάφος Αντόνοφ An-26. Τα τέσσερα από τα οκτώ στελέχη των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων τα οποία επέβαιναν σε αυτό το αεροσκάφος διασώθηκαν, δύο αιχμαλωτίστηκαν και δύο έχασαν τη ζωή τους, υποστήριξε σήμερα το Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας και Άμυνας.
Η Μόσχα δεν έχει αντιδράσει ακόμη επίσημα στις ουκρανικές κατηγορίες σχετικά με την καταστροφή του Αντόνοφ ή του Σουχόι, πάντως, μέχρι τώρα έχει απορρίψει όλες τις κατηγορίες του αποδίδονται.